fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

לראשונה בישראל: תחרות מכוניות פורמולה סטודנטים

לראשונה בישראל: תחרות מכוניות פורמולה סטודנטים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

השבוע נערכה במסלול מוטורסיטי תחרות ה־Formula SAE הראשונה בישראל, בין שלוש קבוצות מאוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת תל-אביב והטכניון, שהתחרו ביניהן בשלושה מקצים שונים – נהיגה בשמיניות, ספרינטים והקפה של המסלול – ונבחנו על תוצאות המקצים כמו גם על התכנון ההנדסי של הרכבים, אותם תכננו הסטודנטים.

מרוץ הפורמולה סטודנטים לא נועד רק לבחון את הרכב המהיר ביותר, אלא לשמש פלטפורמה לניסוי פיתוחים טכנולוגיים רבים שנוצרו ע"י הסטודנטים באוניברסיטאות, והשפעות ההישגים ההנדסיים על הרכב סביב מסלול המרוצים. בכל קבוצה חברים עשרות סטודנטים ממגוון מחלקות שחברו ליצירת רכבי מרוץ תקניים, בטיחותיים וכמובן מהירים.

השופטים הינם מהנדסים בכירים מתחום הרכב שבוחנים את שלבי התכנון, שיטות הייצור והטכנולוגיות המעורבות ביצירת הרכב. גם התוכנית הכלכלית של כל קבוצה מקבלת ציון שמשפיע על התוצאה.

ארגון מהנדסי התחבורה העולמי SAE פורסם את חסותו על האירוע מאז שנות ה־80. הסטודנטים מהאוניברסיטאות השונות מתכננים רכב פורמולה קטן, שחייב לעמוד בחוקי תקנון בטיחות מחמירים ביותר,  ובכך הסטודנטים להנדסה ובתחומים השונים יכולים לצבור ידע מעשי בשלבי התכנון והייצור, להתכונן להשתלבות בעולם העבודה ובעתיד אפילו לתרום מהידע שנצבר לעולם הספורט המוטורי.

Formula Student Israel, Student competition with representatives from Ben-Gurion University, Tel-Aviv University and the Technion, MotorCity

רכב הפורמולה סטודנטים החשמלי הראשון והיחיד בישראל הוצג במהלך האירוע, עליו הפרופסור אבי לוי, דיקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון, אמר "העולם צועד לכיוון של אנרגיה ירוקה ופחות מזהמת ולכן התקבלה החלטה של איגוד מהנדסי הרכב העולמי שהתחרויות העתידיות יתקיימו רק על בסיס מכוניות חשמליות".

הקבוצה שניצחה את התחרות הייתה קבוצת הפורמולה של הטכניון, כשקבוצת אוניברסיטת בן- גוריון ניצחה במקצה האוטוקרוס וקבוצת אוניברסיטת תל-אביב ניצחה במקצה התאוצה. על הארגון הייתה אחראית קבוצת הפורמולה של אוניברסיטת בן-גוריון, שהיא גם הקבוצה הוותיקה בישראל בתחום, ראש הקבוצה, זיו ברוך, אמר "פיתוח הספורט המוטורי בישראל ישפיע בצורה ישירה על ביסוס תחום הרכב בארץ ויעודד משקיעים וחברות מקומיות לפתח כלי רכב ופיתוחים נוספים הקשורים לתחום. אני גאה ושמח שהצלחנו להביא את התחרות אלינו – לישראל, ומקווה שהצלחת האירוע תהיה סימן לבאות".

גיל גולן, מנכ"ל מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל שהעניקה חסות לאירוע, אמר "אנחנו מלווים את פרויקט הרכב האוטונומי של פורמולה בן-גוריון מזה מספר חודשים. מעבר למטרה הברורה של תמיכה בפרויקט, חשוב לנו לקחת חלק ולהשפיע על הכשרת דור העתיד של המהנדסים, ולחשוף את הסטודנטים לתהליכי עבודה סדורים, לטכנולוגיות מתקדמות ולאתגרים הטמונים בהפיכת הרכב לרכב חשמלי ואוטונומי. שמחנו לקחת חלק באירוע הפורמולה-סטודנטים הראשון בישראל. אנחנו גאים בסטודנטים ונשמח ללוות אותם גם בהמשך".

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל