fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטוGP ברנו: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP ברנו: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

היה ברור לכל הרוכבים וחברי הקבוצות שיום הדירוג יהיה שונה מאוד מיום האימונים הראשון במסלול ברנו שבצ'כיה. אמנם אנחנו עדיין בקיץ אבל מזג האוויר היה סתוי משהו עם טמפרטורה באזור ה-20 מעלות וגשם, אפילו הרבה גשם מעת לעת.
אל מקצה האימון הרביעי יצאו הרוכבים במטרה להכיר את תנאי המסלול ולהתכונן לקרב על הגריד ולא כהכנה למרוץ כבדרך כלל. את רוב הזמן הם בילו ברכיבה על צמיגי המדיום הרטובים של מישלין המתפקדים כצמיגי הביניים לתנאים הפכפכים במסלול כמו ברנו, הנוטה להתייבש מהר כשהגשם נפסק.

במקצה Q1 יצאו 13 רוכבים כשביניהם שני רוכבי KTM, אפריליה, טקאקי נקגאמי וגם סטפן בראדל, המחליף את חורחה לורנסו שעדיין מחלים מפציעת הגב. סילבן גווינטולי, רוכב הניסויים של סוזוקי המשתתף כווילד קארד בסוף השבוע, הצליח לקבוע הקפות עקביות באימון המקדים אך לא הצליח להשתחל ל-Q2 לעומת שני רוכבי ה-KTM, יוהאן זרקו ופול אספרגארו. השניים החליפו ביניהם מיקומים כשבסופו של דבר הרוכב הצרפתי מתעלה לראשונה העונה על בן קבוצתו כשהשניים מצליחים לטפס למקצה המיוחל.

Copyright: Honda Racing Corporation

אבל שם כבר חיכתה להם תחרות קשה יותר. תחילה יצאו כל הרוכבים עם צמיגי גשם אל המסלול. מארק מארקז שמוביל את אליפות העולם ב-58 נקודות החליט ראשון להחליף לצמיגי סליקס ובחר לצאת למסלול המתייבש עם צמיג מדיום קדמי ורך אחורי. אחרי הקפה איטית אחת וכשהגשם מתחיל לטפטף מחדש במקטע השלישי של המסלול ובישורת, מחליט מארקז להגביר את הקצב וקובע שתי הקפות מהירות כשהשנייה שבהן מהירה מכל שאר הרוכבים ביותר משתי שניות וחצי. "אני מאוד שמח וזה מדהים ואיזה אדרנלין יש לי אבל בהסתכלות לאחור, לקחתי יותר מדי סיכון" אמר מארקז כשהוא מספר שחלק מחברי הקבוצה התלהבו אבל חלקם, ה"חשובים יותר" לדבריו, כעסו מאוד.

מאמצע השורה הראשונה יזנק ג'ק מילר, רוכב דוקאטי בקבוצת פרמאק. האוסטרלי ידוע בתעוזה שלו לצאת עם סליקס למסלול מתייבש, אך פיספס את זמן היציאה האידיאלי וכשהגיע בהקפה המהירה שלו לפנייה 14, התרסק ולא הצליח לשפר.

יוהאן זרקו העניק ל-KTM נקודת ציון חדשה עם זינוק לראשונה ליצרן האוסטרי מהשורה הפותחת. בן הקבוצה שלו, פול אספרגארו יזנק שני מיקומים אחריו כשאנדראה דוביציוזו הצליח להתברג למיקום הרביעי למרות שכמו זרקו, עשה את ההקפה המהירה עם צמיגי גשם.

Copyright: Michelin

אלכס רינס יזנק מקצה השורה השניה, אחרי תקרית עם מארק מארקז במהלך המקצה כשרוכב ההונדה חסם לו את הדרך בפניה מספר 7 ואחר כך גם אחז בו בכניסה לפיטס כשרינס סגר לו את הדלת. רינס לא היה הרוכב היחיד שהתלונן בסוף השבוע הזה על התנהלותו של מארקז על המסלול, לרשימה נוסף גם מאווריק וינאלס שנחסם על ידו ביום האימונים הראשון. מארקז יצטרך להיות קצת יותר זהיר בזמן הקרוב.
בגזרת ימאהה, ולנטינו רוסי שלא החליף צמיגים יזנק שביעי ואילו קווארטררו יזנק רק מהשורה הרביעית, המיקום הגרוע ביותר עבורו, מאז שזינק עשירי בלה מאן.

המרוץ אמור להיערך בתנאים נוחים, השמש אמורה לצאת והמסלול אמור להיות יבש ולא חם מדי, אך התנאים המשתנים משמעם שיש לכל הרוכבים הרבה סימני שאלה בנוגע לתרכובות הצמיגים האידיאליות למרוץ הארוך.

Copyright: Michelin

 

1.מארק מארקז 2,02.753 ד'
2. ג'ק מילר 2,05.277 ד'
3. יוהאן זרקו 2,05.351 ד'
4. אנדראה דוביציוזו
5. פול אספרגארו
6. אלכס רינס
7. ולנטינו רוסי
8. דנילו פטרוצ'י
9. מאווריק וינאלס
10. פאביו קווארטררו
11. קאל קראצ'לו
12. פרנקו מורבידלי
13. טקאקי נקגאמי
14. פרנצ'סקו בגנאיה
15. סילבן גווינטולי
16. מיגל אוליביירה
17. סטפן בראדל
18. אליקס אספרגארו
19. חואן מיר
20. קארל אברהם
21. חפיז שייארין
22. טיטו רבאט
23. אנדראה יאננונה

במוטו2 זה היה דאבל לאחים גם היום כשאלכס מארקז לוקח פול פוזישן פעם שניה העונה והמשנה שלו בדירוג האליפות, תומאס לוטי, יזנק כמו בגרמניה מהמיקום ה-12 בלבד. סם לואס ולורנזו בלדסארי סוגרים לצידו של הספרדי את השורה הראשונה. במוטו2 כמו במוטוGP רק חלק מהרוכבים בחרו לרכוב על הקצה עם צמיגי סליקס של דנלופ וכמו אחיו הגדול, גם פה זה השתלם לאיזה מארקז אחד.

במוטו3 יזנק ילד יום ההולדת, טוני ארבולינו, מהפול פוזישן כשלצידו רוכב הגשם ג'ון מקפי וניקולו אנטונלי רוכב קבוצת SIC58. לורנזו דה לה פורטה שמוביל את האליפות יזנק רק מהמיקום ה-17 כשארון קנט מזנק מקצה השורה השניה, במיקום השישי.

מרוץ המוטו3 יוזנק בשעה 12:00 זמן ישראל, מרוץ המוטוGP בשעה 15:00.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל