fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטוGP הולנד: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP הולנד: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

צילום: MotoGP

הרבה ציפיות נרקמו לפני שהגיע סבב המוטוGP לקתדרלה שבהולנד. ה-TT אסן שנערך השנה בפעם ה-71 מאז הוקמה האליפות ובפעם ה-89 עוד לפני שהמרוצים הפכו עולמיים, הוא המסלול של הרוכבים.

אסן, שבתחילה היה מסלול רחובות ורק בהמשך הוסב למסלול סגור, הוא אחד האהובים על המשתתפים באליפות העולם. הוא מאתגר עם שינויי כיוון רבים, פניות מהירות, ועם הרבה נקודות לעקיפה. הוא צר, מחייב לקחת קו נכון בשביל הפנייה הבאה ומצריך כיוונון איפשהו בין אופנוע יציב ואחד קל לשליטה. לא סתם מאז 2011 והניצחון של בן ספיס, כל שנה לסירוגין מנצח רוכב על ימאהה או הונדה.

הפעם, שלא כמו בעונות האחרונות, הימאהה של ולנטינו נמצאת מאחור. האיטלקי שניצח במסלול עשר פעמים, יותר מכל רוכב אחר, לא יודע להסביר מדוע אינו מצליח להיות מהיר באחד המסלולים האהובים עליו. ולנטינו לא הצליח לטפס ישירות ל-Q2 אחרי הקפה מהירה שנפסלה לו כשיצא מתחום המסלול בפנייה 18 בשיקיין האחרון.

ב-Q1, כשניסה לקבוע הקפה מהירה, היה איטי מאלכס רינס והסוזוקי ואפילו מפול אספרגארו על ה-KTM, הסובל מכאבים עזים ביד ימין. ולנטינו יזנק רק מהמיקום ה-14, אי שם בשורה החמישית, שורה אחת לפניו יזנק אנדראה דוביציוזו עם הדוקאטי, הרוכב היה איטי ביותר משניה וחצי מהזמן שנקבע בפול פוזישן. המדורג שני באליפות העולם יזנק רק מהמיקום ה-11 אחרי סוף שבוע לא פשוט בינתיים. דוביציוזו, כמו ולנטינו, סבל במזג האוויר החם בשעות אחר הצהרים והוא יכול רק להתנחם בכך שמארק מארקז יזנק לראשונה העונה מחוץ לשורה הראשונה, רק מהמיקום הרביעי, ואולי יאלץ להיזהר בזינוק עם תרכובת צמיג קשה.

Copyright: Suzuki Racing Team

מארקז מנסה להשאיר את הכל פתוח כשהוא מבטיח שהפער בינו לבין רוכבי הימאהה והסוזוקי שיזנקו מהשורה הראשונה, קטן, "קוורטאררו ו-ויניאלס היו חזקים כל סוף השבוע, זה נכון שבתחילתו היה להם הרבה יותר מלי. הרבה יותר. אבל כרגע יש להם רק קצת יותר ממני". אלוף העולם חמש פעמים בקטגוריה הבכירה לא ירצה לוותר על פודיום אך גם לא ירצה לקחת סיכונים מיותרים עם פער של 37 נקודות באליפות. בעונה הקודמת היה היחיד שנשארו לו צמיגים אחרי הקרבות הרבים (או היחיד שהצליח לשמור על מהירות בלי אחיזה) וינסה להתנהל נכון אסטרטגית ובסובלנות.

הקצב של השלישייה הראשונה נראה מאיים. קווארטררו, שהפך לרוכב הצעיר בהיסטוריה עם פול פוזישן כפול, ומאווריק וינאליס – שניהם על הימאהה – קבעו הקפות מהירות ועקביות בכל הזדמנות אליה יצאו אל המסלול, אפילו כשטמפרטורת האספלט הייתה כמעט 50 מעלות. וינאליס פתר את החולשות שלו בזינוק וקווארטררו עדיין עובד על פתיחה מושלמת, אך הוא משתפר מסבב לסבב, והשניים מקווים לא לאבד מיקומים עם מיכל דלק מלא ולהישאר בהובלה. אלכס רינס, שיזנק שלישי ובפעם השנייה בלבד בקטגוריה הבכירה מהשורה הראשונה, לא רק אוהב את אסן, גם רוכב על אולי האופנוע המושלם למסלול האגדי. לסוזוקי טופ ספיד, קלילות בשינויי כיוון ומהירות בפניות והכי חשוב לו לברוח ממארקז, ואת זה מארק לא ירצה לראות.

דנילו פטרוצ'י מזנק אמנם רק מהשורה השלישית, אך עם ההול שוט של הדוקאטי, וקצב המרוץ הנפלא שלו באימונים הוא יכול להיות הפתעה.

חורחה לורנסו עם שבר בעמוד השדרה יצפה במרוץ בביתו שבלוגנו. הספרדי יחזור לפעילות רק אחרי חופשת הקיץ אחרי ההתרסקות הקשה במקצה האימונים הראשון.

 

המרוץ יוזנק בשעה 15:00 זמן ישראל

המוטו3 יוזנק בשעה 12:00 ואחריו המוטו2 בשעה 13:20

1. פאביו קווארטררו 1,32.017
2. מאווריק וינאלס
3. אלכס רינס
4. מארק מארקז
5. חואן מיר
6. קאל קראצ'לו
7. דנילו פטרוצ'י
8. טקאקי נקגאמי
9. פרנקו מורבידלי
10. ג'ק מילר
11. אנדראה דוביציוזו
12. פול אספרגארו
13. פרנצ'סקו בגנאיה
14. ולנטינו רוסי
15. אליקס אספרגארו
16.קארל אברהם
17. יוהאן זרקו
18. חפיז שייארין
19. אנדראה יאננונה
20. מיגל אוליביירה *קיבל עונש של 3 מיקומים על הגריד
21. טיטו רבאט
– חורחה לורנסו


במוטו2, לראשונה מאז 2005, יזנק אוסטרלי בקטגוריה האמצעית מהפול פוזישן עם רמי גרדנר רוכב קבוצת SAG. אביו של רמי, ויין גרדנר, זינק ב-1987 מהפול פוזישן במסלול ההולנדי. לצידו של גרדנר יזנק לראשונה מהשורה הראשונה העונה רוכב שלדת KTM, בראד בינדר הצליח לקבוע הקפות מהירות אחרי שקיבל שלדה חדשה מהיצרן האוסטרי. את השורה הראשונה יסגור קסאבי ויירחה, רוכב קבוצת מארק VDS, כשבן קבוצתו, אלכס מארקז שמוביל את אליפות העולם, יזנק מראש השורה השנייה.

במוטו3, רוכב קבוצת SIC58, ניקולו אנטולי הפתיע אחרי שהצליח להשתמש בסליפ סטרים מכופל וקבע את ההקפה המהירה של 1,41.232 שזה גם שיא מסלול חדש וגם מקנה לו פול פוזישן שני העונה. לצידו יזנקו טובה היפני וארבולינו האיטלקי למרוץ שעומד להיות צפוף ותחרותי. ארון קנאט יזנק רק מהשורה השלישית אך במרוץ כזה אפשר לסגור פערים.

גלריה

  • Copyright: Suzuki Racing Team

  • Copyright: Suzuki Racing Team

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: SIC Racing Team

  • Copyright: motogp.com

  • Copyright: motogp.com

  • Copyright: motogp.com

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל