fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

מוטוGP לה מאן: אל תביט אחורה, מארקז, אין שם אף אחד

מוטוGP לה מאן: אל תביט אחורה, מארקז, אין שם אף אחד

גיא בן ברק

מירוץ חמישי בעונת 2018 של המוטוGP בלה מאן צרפת, במזג אוויר מושלם ומירוץ משעמם חוזר מארק מארקז ומנצח ומבהיר כי הוא והרוכבים האחרים באליפות הזו כבר אינם באותה ליגה. מארקז לא טועה ולו במעט במירוץ המסוכן בו הוא היחיד הרוכב על צמיגים קשים והאחיזה לא טובה, במיוחד בהקפות הראשונות, אולם בעוד יאנונה מתעופף בדיוק על צמיג קר, וזמן קצר לאחר מכן גם דוביצאוזו האומלל, מחזיק מארקז את ההונדה יציב כמו סלע גם בתחילת המירוץ ועולה להוביל כבר בהקפה העשירית. למול איום של רוכב דוקאטי הלא ברור פטרוצ'י, שרוכב על אופנוע רשמי לחלוטין למרות שאינו בקבוצה הרשמית, עוד ניסיון של דוקאטי לפצות על ביצועים בכמויות רוכבים על המסלול, דוחף מארקז את ההונדה חזק והכי מהיר, והפלא ופלא הוא אינו מתרסק. הרוכב הזה בליגה אחרת, חוצה את הקו יותר משתי שניות לפני פטרוצ'י, וזה במסלול בו הוא היה לכאורה יכול להסתפק בפחות מניצחון, ועדיין להוביל את הטבלה בהפרש עצום, מסלול שהוא אינו אוהב, ועדיין מארקז דוחף כמו שרק הוא יודע, ופותח פער של 36 נקודות בראש הטבלה. כשהוא נכנס לפניה האחרונה מארקז זורק מבט לאחור, אבל אין שם אף אחד, שוב הוא לבד בליגה משלו.

כזו דומיננטיות לאחרונה הפגין מארקז בעונת 2014 בה לקח אליפות, וגם עכשיו זה נראה שאליפות חמישית הולכת לגאון הספרדי בן ה-25 שבדיוק במסלול ההיסטורי בלה מאן, סביבה שראתה כול כך הרבה מירוצים ביותר ממאה שנים, מוכיח אלוף גדול נוסף כי הוא השליט ואין בלתו. הקהל הצרפתי שורק למארקז בוז בראיונות לאחר הניצחון, בושה האפסים הללו צריכים להגיד תודה שזכו לראות את גדול רוכבי המירוצים בכול הזמנים מול העיניים. בוודאי שפרקו על מארקז גם תסכול על מה שקרה עם זרקו, הגיבור המקומי שעף על עצמו יותר מדי לאחר הפול פוזישן מול מאה אלף ביתיים, זרקו התפרע בזינוק, פשוט התנגש במארקז כדי לעקוף אותו, משהו שעבר בלי שום התיחסות מהשיפוט, בדיוק כמו בארגנטינה שם פוצץ זרקו את אספרגרו אליש בלי שקיבל עונש וזאת בניגוד למארקז. אבל היום בלה מאן גם לאחר שעבר את מארקז למספר פניות היה ברור שזרקו לא יגמור את המירוץ, רכב בחוסר שליטה ואכן עף תוך מספר פניות לזוועת הקהל.

דוקאטי? דוביציאוזו עם ההתרסקות האומללה בטעות ברורה של חיפזון להיכנס ולהוביל בשלב מוקדם מאוד, ושוב נכנס בסיכון תחת בן קבוצתו לורנזו, לחץ לא ברור שמביא לתוצאות קשות. התנהגות של רוכב רוקי שמאבד את האליפות בשלב מאוד מוקדם של העונה, אפס נקודות נוספות לדוביציאוזו לאחר ההתרסקות בחרז ודוקאטי לא קיימים יותר בטבלת האליפות. חמישה מירוצים לתוך העונה, 125 נקודות פוטנציאליות אבל דוביציאוזו תשיעי בטבלה עם 50 נקודות פחות ממארקז… מישהו דיבר על תחרות צמודה של דוקאטי השנה? מי שחתם מטעם דוקאטי ממש עכשיו לפני המירוץ בלה מאן עם דוביציאוזו את החוזה שלפי השמועות כולל שבעה מיליון אירו, בוודאי מסתכל על טבלת האליפות ותופס את הראש. וגם לורנזו שניצח במסלול זה המון עם ימאהה אבל עם הדוקאטי מדדה לסיום במקום השישי, ומדורג בטבלה במקום ה-14, זו קבוצה של יצרן עם יומרות לקחת שוב אליפות? אומרים שלורנזו פתאום החליט שהוא רוצה להמשיך עם דוקאטי ולא יעבור לסוזוקי או ק.ט.מ או לא ברור, אבל עם ביצועים כאלה לורנזו לא ימשיך בדוקאטי. אבל הבעיה הגדולה היא לא לורנזו, אלא דוביציאוזו, שגם בחרז רכב פושר, והיום בלה מאן הוא כבר בלחץ, הנכס הגדול ביותר של דובי הוא הקול שלו, שיקול הדעת הצונן גם במצבים קשים, והוא יזדקק לכול גרם מזה כי המירוץ הבא במוג'לו בבית הוא החשוב ביותר לדוקאטי ולדובי בכול העונה כולה, ואין לתאר את הלחץ עליהם בשבועיים הקרובים.

ימאהה ורוסי דווקא יצאו מכובד, בוודאי לאחר המיקום הגרוע על הגריד, הבעיות שלא נפתרות מול היצרן עם האופנוע, מקום שלישי ורוסי על הפודיום, מאוד משמעותי עבורו לקראת מוג'לו, מירוץ בייתי בו רוסי תמיד טען כי במידה ויגיע לסבב זה במיקום גרוע בטבלה הוא ישקול אם להמשיך את העונה. לאחר הפודיום בלה מאן רוסי יכול לטעון כי הוא תחרותי, מדורג רביעי רק במרחק של 40 נקודות ממארקז… אבל בתמונה הכללית ימאהה עדיין עמוק בצרות, וכך גם המתח והעניין להמשך העונה, הסיום של ויניאלס במקום השביעי היום בלה מאן, כמעט 24 שניות אחרי מארקז, אומר הכול כי בשנה שעברה ויניאלס ניצח כאן את המירוץ.

הסבב הבא במוג'לו, 3.6.18.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל