fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטוGP לה מאן | Winter is not coming – אבל קיבלנו מארקז כפול שתיים

מוטוGP לה מאן | Winter is not coming – אבל קיבלנו מארקז כפול שתיים

תמי גורלי

צילום: MotoGP

הבטיחו לנו גשם במסלול לה מאן לסבב החמישי של העונה אבל הוא הגיע. הגשם נשאר רחוק מהמסלול והותיר את הרוכבים להתחרות לאורך 112.995 קילומטרים, ב-27 הקפות, במזג אוויר קריר יחסית, אך עדיין יבש. משעות הבוקר המוקדמות טמפרטורת המסלול טיפסה רק במספר מעלות בודדות והתייצבה לה על 19° בלבד, טמפרטורת האוויר עמדה על 15° אך התחושה הייתה קרירה ולחה. התנאים האלה הביאו את כל הרוכבים (למעט נקגאמי, שהלך על תרכובת בינונית קדמית) ללכת על תרכובת רכה. אפילו מארקז וקראצ'לו שהולכים על התרכובות הקשות יותר לצמיגים הקדמיים, אפילו ולנטינו שבדרך כלל הולך על קשה יותר לאחורי, הלך על הרך, כי אלו הצמיגים היחידים שאיתם היה אפשר לזנק ולא לחכות יותר משלוש הקפות עד שיתחממו מספיק ויכנסו לפעולה.

בשביל חואן מיר, רוכב סוזוקי, וקארל אברהם מאוינטייה, הצמיגים הרכים לא שרדו אפילו את הקפת החימום כשבפנייה מספר שלוש השניים מאבדים את הקדמי ומסיימים בחצץ. הסיבה להתרסקות עדיין לא ממש ברורה לרוכבים, הצמיג אמנם היה קר, אך הם לא היו מהירים משאר הרוכבים; יש סברה שאולי מעט נוזל מכוסית הבלם של אנדראה לוקאטלי במרוץ המוטו2 נשאר מחוץ לקו הרכיבה והוביל לתקרית.

מיר הספיק לפני סיום ההקפה הראשונה לצאת למסלול עם אופנוע מספר שתיים וניצל את ההקפות ללמידה ורכישת ניסיון, אברהם איחר לצאת וסיים את היום החגיגי עם דגל שחור.

Copyright: MotoGP

במרוץ עצמו, מארק מארקז זינק מצויין מהפול פוזישן כשהוא ודנילו פטרוצ'י, שזינק לצידו, גם יוצרים מגע לפני שרוכב הדוקאטי נכנע לאלוף העולם, אך רק עד ההקפה השנייה – בה הוא מנסה בשנית לקחת את ההובלה. ג'ק מילר, שזינק שלישי, נשאר עם השניים בהובלה ואנדראה דוביציוזו, שזינק רביעי, כמו בחרז נהדף אחורה בפניה הראשונה, רק שהפעם נדחק עד למיקום השביעי. בהקפה הבאה האיטלקי נלחם חזרה וטיפס במיקומים עד למיקום השלישי, כבר בהקפה השלישית, כשלפניו ג'ק מילר מנסה לשמור על קצב מהיר כמו של מארק מארקז, אחרי שתי הקפות שבהן אפילו הצליח להוביל את המרוץ ונראה לרגע שהוא היחיד שיצליח להתמודד בצרפת עם אלוף העולם. דובי נתקע אחרי האוסטרלי עד להקפה ה-17 כשבשלב זה מארקז כבר בפער של כמעט שלוש שניות. הקרב הופך לקרב משולש בין שלושת רוכבי דוקאטי כשבסופו של דבר מילר שוחק את צידי הצמיג ומסיים רביעי וכראשון רוכבי הלווין, פטרוצ'י מסיים שלישי ולראשונה על הפודיום, מאז לה מאן בעונה הקודמת, דוביציוזו שני, במיקום הגבוה שלו בצרפת בקטגוריה הבכירה.

למרות ההישג של היצרן האיטלקי השניים מסיימים מעט מאוכזבים, פטרוצ'י – על כך שמיקצי הדירוג הם עקב אכילס שלו, ודוביציוזו – על כך שחסרה לדוקאטי מהירות הקפה, מה שלדבריו יאפשר להם לנצח את מארקז המחזק את הובלתו בדירוג העולמי. השניים הציגו קרב נקי על המסלול אך הודו שזכרונות ארגנטינה 2016, תקרית בה אנדראה יאנונה, שהיה רוכב דוקאטי בזמנו, גרם להתרסקות שלו ושל בן קבוצתו.

Copyright: Yamaha Racing

ולנטינו ומורבידלי שזינקו לצידו של דובי מהשורה השנייה, פתחו מצויין, רק שמורבידלי לא הרגיש שהוא יכול לרכוב אגריסיבי, היה חסר ביטחון בימאהה וצנח בהקפה השנייה למיקום השביעי, שם גם חצה את קו הסיום. רוסי סיים חמישי, רק 3 שניות ממנצח המרוץ אך עם תחושה קשה שהימאהה חסרה במהירות בהאצה ושהם קרובים אך רחוקים מאוד. ולנטינו סיים כימאהה המוביל כשווינאלס מתרסק בהקפה השישית יחד עם פקו בגנאיה, מורבידלי, כאמור, שביעי ופאביו קוורטארו, הכוכב העולה והביתי, חוצה את קו הסיום רק במיקום השמיני. הרוקי מניס התקשה בתחילת המרוץ ונדחק עד למיקום ה-16. אך כמו בקטאר הוא מתעשת ומצליח לקבוע את ההקפה המהירה של המרוץ, סוגר פערים ועוקף רוכבים המנוסים ממנו בהרבה כמו קראצ'לו, שהתקשה עם קצב מרוץ וסיים תשיעי. הרוכב הביתי השני, יוהאן זרקו וה-KTM, חצו את קו הסיום רק במיקום ה-13 ובפער של מעל לחצי שניה כשבן הקבוצה שלו, פול אספרגארו, מפתיע וחוצה את קו הסיום במקום השישי בפער של פחות משש שניות ממארקז. "הראנו שאף אחד אינו אלוהים ואם האופנוע מכוון נכון אפשר להתחרות ולהיות צמודים גם למובילים באליפות העולם", אמר הספרדי בתום המרוץ. זה הפער הקטן ביותר שבו סיים הרוכב בתנאי מזג אוויר יבשים כשהוא זורק גם עקיצה ומתבדח "מי אמר שחייבים שלדת אלומניום בשביל תוצאות?".

Copyright: MotoGP

אלכס רינס שזינק מהמיקום ה-18, הנמוך שלו העונה והנמוך מאז אראגון עונת 2017, המשיך לסבול גם במהלך המרוץ מהכניסה לפניות והשמירה על המהירות בהן, מה שאמור להיות היתרון של סוזוקי. עם זאת הוא הצליח לגרד שש נקודות באליפות העולם כשסיים עשירי והתדרדר רק מיקום אחד בדירוג העולמי. אחריו חצה את קו הסיום חורחה לורנסו כהונדה האחרונה מאחר ונקגאמי התרסק בהקפה 19 כשהוא מנסה לטפס במיקום לתוך העשירייה הראשונה. אליקס אספרגארו גם הפעם סיים כרוכב אפריליה היחיד עם פרישה של יאנונה בהקפה התשיעית. האיטלקי סובל עדיין מכאבים בעקב השמאלי והחליט לפרוש כדי לנסות להבריא לקראת המרוץ הבא, בבית – מוג'לו.

מארקז לא רק הגדיל את הפער באליפות העולם לשמונה נקודות, הוא גם רשם את הניצחון ה-300 של הונדה באליפות העולם. מארקז צבר כמעט שישית מהנצחונות מאז ניצחון הבכורה של הונדה ג'ים רדמן בהוקנהיים 1966. הספרדי השווה את מספר הניצחונות בקטגוריה הבכירה לחורחה לורנסו עם 47. כשנשאל על הפערים בינו לבין שאר רוכבי ההונדה הסביר הספרדי כי הוא מסתכל רק על מה שקורה במוסך האישי שלו ובמה שהיצרן היפני מספק לו כדי להמשיך ולנצח. הונדה עובדים קשה למצוא פתרונות גם בשביל לורנסו אך הוא רחוק מלהרגיש כל כך נוח עם ההונדה כמו מארקז שממשיך לשחק עם אסטרטגיות מרוץ שונות ולתסכל את מתחריו.

 

1. מארק מארקז 41,53.647

2. אנדראה דוביציוזו

3. דנילו פטרוצ'י

4. ג'ק מילר

5. ולנטינו רוסי

6. פול אספרגארו

7. פרנקו מורבידלי

8. פאביו קווארטררו

9. קאל קראצ'לו

10. אלכס רינס

11. חורחה לורנסו

12. אליקס אספרגארו

13. יוהאן זרקו

14. חפיז שייארין

15. מיגל אוליביירה

16. חואן מיר

X-טקאקי נקגאמי

X-אנדראה יאננונה

X-מאווריק וינאלס

X-פרנצ'סקו בגנאיה

X-טיטו רבאט

X-קארל אברהם

 

במוטו2 ההמנון הספרדי מושמע לראשונה מאז יפן 2017, כשאלכס מארקז מצליח לחצות את קו הסיום ראשון. הספרדי הוביל את רוב המרוץ הצרפתי, כשאחריו מסיימים אחרי קרב צמוד חורחה נבארו והספיד אפ ואגוסטו פרננדס, רוכב קבוצת פונס. לורנזו בלדסארי, בן קבוצתו שעדיין מוביל את אליפות העולם, איבד את ההכרה בהתרסקות בה נפגע ממתאה פסיני ויאלץ לחכות עד מוג'לו בכדי להילחם על אליפות העולם. טום לוטי שזינק מצוין, איבד גובה מהר מאוד וחצה את קו הסיום רק שישי. מרוץ המוטו2 היה עמוס התרסקויות עם לא פחות 12 רוכבים מאוכזבים כולל היי סייד מטורף של אנדראה לוקטאלי, בפנייה שלוש של ההקפה הראשונה, שבמזל רב ובעיקר יכולת תגובה מהירה של רוכבים, לא נפגע מאופנועים אחרים. למרות השיפורים, רוכבי שלדת ה-KTM עדיין לא הצליחו לטפס על הפודיום כשבארד בינדר מסיים רק במיקום הרביעי.

Copyright: MotoGP

 

במוטו3, בדיוק כמו בחרז, רוכב ותיק שלא ניצח מזמן מביא ניצחון בכורה לקבוצה חדשה בסבב. בחרז זה היה אנטונלי בשביל SIC58 והפעם זה היה ג'ון מקפי הסקוטי בשביל קבוצת פטרונס. מקפי, שזינק מהפול פוזישן והוביל גם את מקצה החימום של הבוקר, לא הצליח לברוח כפי שקיווה תחילה ןנאלץ להילחם ברוכבים רבים, ביניהם רוכבי SIC58, סוזוקי ואנטונלי (שהתרסקו שניהם), דה לה פורטה של קבוצת לאופרד (שסיים שני) וארון קנט, עם רכיבה אגרסיבית מאוד, שסיים שלישי והקדיש את הפודיום לאביו של מקס ביאג'י, בעלי הקבוצה, ולסבו שלו שהלכו לעולמם בימים שלפני המרוץ. גם במוטו3 רשימה ארוכה של מתרסקים עם מספר זהה של 12 – כמו בקטגוריה האמצעית.

שבועיים בלבד עד הסבב של מוג'לו, קלאסיקה אירופאית.

Copyright: MotoGP

גלריה

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: SIC Racing

  • Copyright: SIC Racing

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל