fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מוטוGP סקסונרינג: מארקז חוזר לתלם

מוטוGP סקסונרינג: מארקז חוזר לתלם

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

מארק מארקז והצוות שלו ידעו שאם ישנו סיכוי שמארקז יחזור לעמוד על הפודיום זה יהיה בגרמניה. מסלול נגד כיוון השעון, 10 פניות שמאלה. מסלול אהוב על הרוכב הספרדי של הונדה ומסלול שבו, עם הפציעה ממנה הוא מחלים בזרוע וכתף ימין, הוא יסבול פחות.

הוא החל את הסופ"ש חזק, קבע את ההקפה המהירה במקצה האימון הראשון אבל במקצה הדירוג לראשונה לא קבע את ההקפה שהייתה יכולה לשמור לו את המקום בפול פוזישן. לפני המרוץ מארקז ניסה להוריד ציפיות אך הרוכבים סביבו עדיין סימנו אותו כמתחרה חזק למרוץ, מסלול בו הוא ניצח ברציפות עשור.

קטגוריית MotoGP

"ידעתי שיש לו את זה ושהוא יכול לנצח, ראיתי לפי האופן שבו הוא התנהל על המסלול ולפי הזמנים שלו", אמר אחיו אלכס מארקז בסוף יום המרוצים ותיאר איזו הקלה עבורו ועבור האנשים שעובדים עם מארקז לראות את הרוכב חוזר לנצח. "ראיתי כמה קשה הוא עבד, הייתי לידו בזמנים הקשים", הוסיף רוכב LCR על אחיו הגדול לפני שדיבר על הרגעים הקשים שלו עצמו במרוץ שלא הצליח לסיים. אך התקרית של מארקז הצעיר עם פטרוצ'י בפנייה מספר 1 היא איננה הסיפור של המרוץ (דעות חלוקות בין שני הרוכבים לגבי האם אלכס התרסק קודם או האם זה היה בגלל כניסה בו ע"י פטרוצ'י), גם לא ההתרסקות של סבאדורי. לצד הניצחון של מארקז נראו לא מעט רוכבים אשר לא יכלו שלא לסיים את היום מאוכזבים, בראשם מאווריק וינאלס אשר חצה את קו הסיום אחרון. רוכב ימאהה שרניצח את המרוץ הראשון העונה, זינק מהמקום ה-21 על הגריד והיה מסיים נמוך יותר אם היו עוד רוכבים על המסלול. מאווריק טוען שאינו מקבל תשובות מימאהה, מתקשה לעקוף, מתקשה לנצל את היתרונות שיש לימאהה ונראה חיוור לעומת בן קבוצתו פאביו קווארטררו אשר סיים על הפודיום במקום השלישי ואפילו הצליח להגדיל את הפער בדירוג האליפות אחרי שזרקו, השני בדירוג, חצה את הקו רק שמיני.

שני חצה את קו הסיום מיגל אוליביירה עם ה-KTM, אשר עבורו זה היה כבר הפודיום השלישי ברציפות והפודיום הראשון עבור היצרן האוסטרי בגרמניה. במרוץ הקודם במסלול סקסונרינג הרוכב הראשון שחצה את הקו עם ה-KTM היה בפער של 26 שניות מהמנצח, שיפור ענק עבור היצרן שלרגעים היה נראה שאפילו יאיים על הניצחון, אך מארקז לא ויתר והצליח לפתוח פער מחדש בהקפות האחרונות.

התקרית בין אלכס מארקז ודנילו פטרוצ'י בפנייה מספר 1.

גם טפטוף קל שהחל וגרם למסלול להרגיש חלק בעיקר באזור הפנייה השמינית לא האט את רוכב רפסול הונדה אשר ניצל את כוחו בתנאים המשתנים, מארקז המשיך לדחוף קדימה כאשר אליקס אספרגארו והאפריליה התדרדרו לאחור במיקום וחסמו את הדרך לרוכבים אחריהם. מארקז הרגיש נוח בתנאים הללו כשרוב הרוכבים בחרו שלא לקחת סיכונים בתנאי המסלול המוכרים להם פחות והתקשו לעקוף כדי לסגור את הפער מוקדם יותר. זמני ההקפות האיטיים יחסית אפשרו לרוכבים שזינקו מאחור לסגור פערים כמו במקרה של בינדר אשר זינק מהשורה החמישית אך סיים רביעי או פקו בגנאיה שזינק עשירי אך חצה את קו הסיום חמישי. ג'ואן מיר עם הסוזוקי הצליח לטפס שמונה מקומות מהשורה השישית וחצה את קו הסיום תשיעי כאשר בן קבוצתו מסיים היכן שהחל, במקום ה-11, לאחר שהתקשה לעקוף – אך בהתחשב שזוהי הפעם הראשונה שהאלכס רינס חוצה את קו הסיום בשישה סבבים, זוהי תוצאה טובה.

ולנטינו רוסי חצה את הקו במקום ה-14 אחרי שנתקע עם הזינוק בין שאר הרוכבים. רוכב פטרונס עשה הקפות מהירות והחל להתקדם במיקומים אך סבל לקראת סוף המרוץ של עם אחיזה בחלקו האחורי של האופנוע, הבעיה הקבועה של רוכב ימאהה. רוכב דוקאטי ג'ק מילר סבל מבעיה דומה אך חצה את הקו במקום השישי ורק תשע שניות מהמנצח.

"אני עדיין לא מבין מה קורה", אמר מארקז כמה דקות אחרי שזכה לטעום שוב את השמפניה, 581 ימים אחרי שעשה זו בפעם הקודמת בוולנסיה 2019. "זו הייתה תקופה קשה עבורי בקריירה והניצחון הזה יעזור לי להמשיך הלאה, כי כאשר נמצאים במצב לא פשוט, אחרי שלוש התרסקויות ברציפות, זה לא פשוט מנטלית ואפילו פיזית. כאשר חציתי את קו הסיום חשבתי על כל האנשים שעזרו לי להיות כאן היום. כדי לצאת מסיטואציה קשה וגדולה כזו צריך אנשים מסביב, קבוצה, משפחה, מנהל", אמר הרוכב בהתרגשות אך לא שכח להישאר עם רגליים על האדמה כשהוסיף שבסבב הבא יחזור לחיים האמיתיים, כשהאליפות תגיע למסלול אסן בהולנד.

מארקז התקשה לעצור את הדמעות וכך גם כל הצוות שלו, אך הוא יודע כי הניצחון הזה היה במסלול נגד כיוון השעון עם 10 פניות שמאלה מתוך 13. מסלול סלחני עבור כתף וזרוע ימין המחלימות עדיין משלושה ניתוחים וחודשים של חוסר פעילות. מארקז נראה ממשש מדי פעם את הכתף והזרוע בפארק פרמה ובמהלך מסיבת העיתונאים הסביר כי כואב והמרוץ היה קשה, אך הוסיף בחיוך כי זה המרוץ הראשון מזה שלושה שהוא גם עושה יותר מעשר הקפות…

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 רמי גרדנר נותן מאסטר קלאס ומגדיל את הפער בטבלת האליפות. גרדנר הפך לרוכב האוסטרלי הראשון אשר מנצח שלושה מרוצים ברציפות בקטגוריה האמצעית ב72 שנות האליפות. גרדנר שזינק שלישי לא התמהמה ועקף את בן קבוצתו ראול רמירז כבר בהקפה השנייה. גרדנר קבע שתי הקפות מהירות ואילץ את בן קבוצתו הצעיר לקחת סיכונים, לעשות טעות ולסיים בחצץ כבר בהקפה החמישית. שני חצה את הקו ארון קנט רוכב קבוצת אספר ושלישי אחריו מרקו בזקי אשר הודה לקבוצה, למשפחתו, זוגתו ולכלב שלו על העזרה והסיוע.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3 פדרו אקוסטה מנצח מרוץ רביעי העונה ומגדיל גם הוא את פער הניקוד בטבלת האליפות. אקוסטה הצליח להתמודד עם קבוצה גדולה של רוכבים כאשר זינק רק מהשורה החמישית. אחרי רוכב KTM של קבוצת איו חוזר אל הפודיום קייטו טובה רוכב קבוצת CIP. דניס פוג'יה חגג פודיום שלישי העונה אחרי שקודם אל מקומו של ג'רמי אלקובה זאת מאחר שרוכב קבוצת גרסיני לא קיים את העונש שקיבל על עקיפה לא חוקית. אלקובה אחרי יצא מתחום הקווים בפנייה 11 הקפה לפני סוף וניצל את המומנטום לטפס למקום השלישי. אחרי ניסיון לערער על החלטת שופטי המרוץ אלקובה התרצה ונטש את הפארק פרמה.

 

רק עוד יומיים עד שרוכבי האליפות יצאו למסלול, והפעם בקתדרלה בהולנד לסבב התשיעי של עונת 2021, רק עוד חמישה ימים לחכות.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל