fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מוטוGP קטאר 2022: ה"ביסט" עשה את זה

מוטוGP קטאר 2022: ה"ביסט" עשה את זה

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Ducati, KTM, Gresini Racing

 

קטגוריית MotoGP

לפני המרוץ אנאה בסטיאניני לא ידע אם המרוץ בקטאר יהיה שלו. רוכב גרסיני רייסינג מעולם לא זינק ממיקום כה גבוה בקטגוריית המוטוGP, עד המקום השני על הגריד בקטאר, הזינוק הטוב ביותר היה תשיעי בזינוק באראגון בעונה הקודמת. האיטלקי לא היה בטוח שידע לנהל נכון את המרוץ, להתאזר בסבלנות ולשמור על הצמיגים, אך אחרי 118 ק"מ חצה ראשון את קו הסיום והעניק לקבוצה ניצחון ראשון מאז טוני אליאס באסטוריל לפני 16 שנים.

"ראיתי את פאוסטו דרך העיניים של נדיה", אמר אנאה על החיבוק שקיבל מאלמנתו של פאוסטו גרסיני שהייתה לבעלת הקבוצה הראשונה במוטוGP. נדיה פדובאני בחרה לשמור על מפעל חייו של בעלה אשר מת שנה שעברה כתוצאה מנגיף הקורונה ובשותפות עם דוקאטי הייתה גם לאישה הראשונה אשר בבעלותה קבוצה באליפות העולם.

"אני יודע שפאוסטו דחף מלמעלה", אמר בסטיאניני בהתרגשות, אך היו עוד כמה דברים שסייעו לו להגיע להישג אשר לדבריו מרגש אותו כמו תואר אליפות המוטו2 בעונת 2020. הוא רוכב על הדזמוסדיצ'י 2021, אופנוע עם הרבה שעות מרוצים ומבחנים, ראש הצוות שלו, אלברטו גריבואולה, ניצח בקטאר כבר פעמיים עם דובי וחוץ מזה שבסטיאניני רוכב נהדר, לרוכבי דוקאטי האחרים היו לא מעט תקלות במרוץ.

ג'ק מילר פרש אחרי תקלות אלקטרוניות מוזרות עם הדזמוסדיצ'י ולמרטין ובגנאיה היו בעיות בזינוק והאופנועים לא הרגישו כמו ביום הדירוג. פקו הודיע אחרי המרוץ שהוא אינו מוכן יותר לבחון חלקים וחלפים אלא להתרכז בחבילה שקיבל. "אני חייב לחשוב על עצמי", אמר רוכב המפעל של דוקאטי וגם התנצל פעם אחר פעם בפני היצרן על איבוד הקדמי, אשר הוציא אותו ואת מרטין מהמרוץ, "אני בסדר, חוץ מלב שבור" הוסיף. לעומתו, מרטין עם חשש לשבר באגודל שהתגלה לשמחתו רק כמכה חזקה. "זו הפעם הראשונה בה חששתי לחיי, כי הייתי בחצץ בין שני האופנועים ואפילו דחפתי את האופנוע של פקו באיזשהו שלב, אבל אני בסדר", סיפר רוכב פרמאק המאוכזב. למרות שעבדו על הזינוק כרגיל לפני המרוץ הראשון, רוכבי דוקאטי הודו שהתגלתה איזו בעיה עם התחלת המרוץ, בעיה שאינה מרגישה כבעבר ואינה מאפשרת להם להגיע לפנייה הראשונה כרגיל. אבל היה ברור שחסר לרוכבים של היצרן מבולוניה זמן מסלול.

רוכבי רפסול פתחו מצוין עם התרכובות הרכות של מישלין, כאשר מארקז מוביל בכניסה לפנייה הראשונה עד שבן קבוצתו פול אספרגארו לוקח את ההובלה ופותח פער בפנייה השנייה. בראד בינדר מזנק נהדר מהמקום השביעי וביחד עם מיר, בסטיאניני ואליקס אספרגארו הם דולקים אחרי רוכבי הונדה. מארק מארקז, שעדיין לומד את התנהגות האופנוע עושה טעות, כשניסה לעקוף את בן קבוצתו תחת סליפ-סטרים, מאבד את המקום השני לבינדר ומתדרדר למקום החמישי, שם הוא מסיים את המרוץ "היום היו ארבעה רוכבים מהירים ממני", אמר והוסיף שאספרגארו היה מהיר ממנו כל הסופ"ש. השינוי הדרמתי ב־RC213V מאלץ את מארקז להתרגל לסגנון רכיבה שונה ואחרי התרסקות בחימום בבוקר האימון וכמעט איבוד של הקדמי במהלך המרוץ החליט לא לקחת סיכונים נוספים. פול סיים לראשונה מרוץ לפני בן קבוצתו והיה על הפודיום במקום השלישי, אחרי שהצמיגים הרכים כבר לא סיפקו אחיזה. הוא איבד את ההובלה חמש הקפות לסוף המרוץ, אך בטוח שהבחירה בצמיגים הרכים הייתה נכונה. "ידעתי שאני מסתכן, אבל ידעתי שזו האופציה היחידה עבורי". אספרגארו התאכזב קצת שלא נפתח קרב בינו לבין אחיו אליקס, שסיים את המרוץ במקום הרביעי ובפער הקטן שנמדד אי פעם בין רוכב אפריליה לבין המנצח, פער של 2.242 שניות בלבד.

בראד בינדר היה רוכב KTM היחיד שסיים בעשירייה הראשונה. ההצלחה של בינדר הפתיעה לא מעט רוכבים וסגנון הרכיבה של הרוכב הדרום אפריקאי הפתיע את מארק מארקז, שאמר שכל הקפה הקווים שלו נראו שונים. בינדר נתו הרבה מהקרדיט להצלחה שלו במקצה הדירוג ולחברי הקבוצה שפתרו את כל הבעיות האלקטרוניות בין המבחן בספאנג לזה באינדונזיה ואיפשרו לו להתכונן כראוי במהלך הסופ"ש. רמי גרדנר צבר נקודה ראשונה במקום ה־15 ומיגל אוליביירה איבד את הקדמי בפנייה מספר אחת, כשניסה לפתוח פערים אחרי שזינק מהשורה החמישית.

בימאהה הורגשה אכזבה גדולה. קווארטררו, שזינק מהמקום ה־11, חצה את הקו תשיעי ומורבידלי 11. כל רוכבי ימאהה התלוננו על לחץ לא מוסבר בצמיג הקדמי, בעיה אשר התלוננו עליה לא פעם והורגשה כאשר היו בתוך דבוקה של רוכבים. בטבלת האליפות ימאהה ממוקמים אחרונים בטבלת היצרנים ובטבלת הקבוצות רק קבוצת המפעל של דוקאטי ללא ניקוד. לא כך חשבו שיפתחו את העונה, אך באליפות צפופה כל כך הסבירות גדולה יותר להיות מאוכזבים ומובסים מאשר לחוש את תחושת ההתעלות של המנצחים.

 

קטגוריית Moto2

צ'לסטינו וויאטי ניצח את המרוץ הראשון שלו בקטגוריית המוטו2 אחרי שהוביל מרגע הזינוק. ארון קנט עם שלדת קאלקס סיים שני, אחרי רכיבה בודדת במקום השני (ועדיין לא מגלה מה משמעות הפפיון) ועל המקום האחרון על הפודיום נערך קרב לאורך כל ההקפות בין איי אאגורה, סם לואס, אאוגוסטו פרננדז וטוני ארבולינו. אאוגורה היה נראה קרוב להישג, אך טעות שלו ומגע עם אאוגוסטו פרננדז אפשרו ללואס, הסובל מכאבים ביד שמאל וחשש שאפילו לא יוכל להתחרות, לחצות את הקו במקום השלישי. רוכבים נוספים שראויים לציון הם קמרון בובייר של קבוצת אמריקן רייסינג שחצה את קו הסיום תשיעי. פדרו אקוסטה סיים במקום ה־12 במרוץ הבכורה שלו בקטגוריה וג'ייק דיקסון, אחרי מגע עם אקוסטה בתחילת המרוץ, הצליח כמו אלוף המוטו3 לסגור פערים ולסיים במקום ה־11.

 

קטגוריית Moto3

הדרמה במוטו3 החלה עוד לפני הזינוק, כאשר אייזן גאוורה קיבל עונש וזינק מתחתית הגריד. יחד איתו נדחקו לתחתית הגריד סוזוקי ופוג'יה. לכן אאיומו סאסקי זינק מראש הגריד וברח לשאר הרוכבים, כשהוא פותח פער של כמעט ארבע שניות. בהקפה ה־11 הרוכב של מקס רייסינג מציל היי-סייד אך הפרינג מתפרק וכתוצאה מכך מאט את הרוכב עד שנאלץ לפרוש. מיניו האיטלקי, אשר רוכב כבר עונה שנייה עבור הונדה, עולה למקום הראשון ומנצח בפעם השנייה בקריירה העולמית. שני מסיים סרג'יו גרסיה, אחרי שגם נענש עקב מגע עם טאטאי ולמרות הקפה ארוכה מטפס על הפודיום. לצידם על דוכן המנצחים גם קייטו טובה היפני. דניס פוג'יה מסיים שביעי למרות זינוק מהשורה האחרונה ועונש כפול של שתי הקפות ארוכות.

 

שלושה איטלקים מנצחים בקטאר, שניים מהם רוכבי האקדמיה של ולנטינו רוסי. האב הטרי אמנם לא מתחרה וצופה במרוצים מהספה בבית אך המורשת שלו חיה ובועטת.

שבוע עד הסבב הבא במנדליקה, סופרים את הימים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל