fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

מוטוGP | תוצאות מקצה הדירוג – אוסטין 2022

מוטוGP | תוצאות מקצה הדירוג – אוסטין 2022

תמי גורלי | צילום: MotoGP

אחרי המרוץ באוסטין בעונה הקודמת הסכימו רוכבי המוטוGP והאליפות כי המהמורות והגלים של האספלט הפכו את המסלול לכמעט בלתי אפשרי לרכיבה ולכן לא יחזרו למסלול האמריקות אם לא יעבור שיפוץ. בזמן הקצר בין המרוצים בעונה הקודמת והנוכחית נערך השיפוץ שיאפשר את חזרת האליפות, פניות 2 עד 10 ו־12 עד 16 אוספלטו מחדש והמסלול – לפחות לעונה הקרובה – חזר להיות רכיב.

דרמה נוספת, שהתרחשה עוד לפני שהתחלף הרמזור לקראת האימון הראשון, הייתה חזרת 'המלך של COTA', מארק מארקז, הרוכב שסבל ממקרה נוסף של דיפלופיה והחסיר שני סבבים קיבל אישור מהרופאים לחזור למסלול בו ניצח 7 פעמים – בכל המרוצים אליהם זינק באוסטין, למעט בעונת 2019 שם סבל מכשל טכני.

את מקצי הדירוג פתחה דווקא הקטגוריה האמצעית. רוכב אמריקן רייסינג קמרון בובייר, שסיים בעונה הקודמת במקום החמישי במסלולו הביתי, רשם היסטוריה אישית כאשר קבע את ההקפה המהירה במסלול ויזנק לראשונה מהפול פוזישן. הרוכב, שהיה אלוף הסופרבייק האמריקאי חמש פעמים, אמנם מכיר את המסלול עוד לפני שהוחתם ע"י הקבוצה בעונה הקודמת, אך קטגוריית המוטו2 קשה ותחרותית ובובייר מראה שיוכל להיות חלק יותר אינטגרלי מהקרבות על המסלול בעונתו השנייה. זו הפעם הראשונה שרוכב אמריקאי לוקח פול פוזישן בארה"ב מאז קוזיסקי ב־1992 והבונוס שההישג נקבע עם שיא מסלול חדש ובקבוצה אמריקאית (בבעלות הישראלית של איתן בוטבול, אבנר קז והפרויקט בשותפות עם ג'ון הופקינס). לצידו של בובייר על קו הזינוק יזנקו מוביל האליפות צ'לסטינו וויאטי אחרי שהשתתף ב־Q1 וארון קנאט, למרות התרסקות ברגעים האחרונים של המקצה.

רוכבי המוטוGP יזנקו למרוץ בין שתי הקטגוריות הקטנות ובסדר זה גם נערכו מקצי הדירוג. חורחה מרטין לוקח פול פוזישן שישי למרות שהתקשה במהלך הסופ"ש ולא הצליח לקבוע הקפה מהירה מספיק באימונים כדי להיכנס ישירות למקצה Q2. הרוכב של פראמק היה מהיר ב־3 אלפיות השנייה מג'ק מילר, שיזנק שני, כאשר פקו בגנאיה שלישי. למעט זרקו רוכבי דוקאטי כבר אינם עובדים עם מנגנון ההנמכה שבחנו בסבבים הראשונים והם כולם מדווחים על תחושות טובות יותר מחלקו הקדמי של האופנוע.

למרוץ יזנקו חמישה רוכבי דוקאטי מראש הגריד, אחרי שגם אנאה בסטיאניני וזרקו קבעו הקפות מהירות, וזו הפעם הראשונה שזה קורה מאז הונדה בעונת 2003. למרות שפאביו קווארטררו היה הרוכב המהיר בתום המקצה השלישי, הצרפתי יזנק מקצה השורה השנייה בדיוק כמו בארגנטינה, למרות שהתרסק ונאלץ לרוץ חזרה לפיטס כדי לקבוע הקפה מהירה. בתשעה הסבבים במסלול הזה בהם לקח חלק (כולל העונה הזו) מארק מארקז זינק מפול פוזישן שבע פעמים ופעם אחת מהמקום השלישי, כשהעונה לראשונה לא יזנק מהשורה הפותחת, אחרי שהוסחה דעתו כשניסה לקבוע את ההקפה המהירה ויזנק רק מהמקום התשיעי. אלכס רינס, הרוכב היחיד למעט מארקז שניצח באוסטין, יזנק מהמקום השביעי ומיר שמיני.

אנדראה מיניו היה זה שקבע את ההקפה המהירה במוטו3 ולצידו יזנקו דניס פוג'יה וארטיגס, שהרשים אחרי שהשתתף בחלקו הראשון של מקצה הדירוג. מוביל האליפות סרג'יו גרסיה יזנק רק מהשורה החמישית בגלל בעיות בכיול.

והבונוס? דנילו פטרוצ'י ניצח את המרוץ הראשון שלו במוטו אמריקה, בה הרוכב האיטלקי משתתף העונה עם דוקאטי.

יום המרוצים של סבב המוטוGP ה־500 בשותפות דורנה, ה־MSMA, IRTA וה־FIM יפתח בשעה 19:05 וישודר בערוץ ספורט 5 לייב, כשהמוטו2 יוזנק ב-19:20, המוטוGP בשעה 21:00 והמוטו3 ב-22:30.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל