מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סיכום מירוץ WSBK השני במאגני קורס – ריי ממשיך לשלוט
תמי גורלי
צילום: MotoGP
המירוץ השני של הסבב ה-11 נערך במזג אוויר חמים יותר ובלי כל המתח שהיה סביב המירוץ הראשון. האליפות הוכרעה וכל שנותר הוא לקוות שהקרב על המיקום השני באליפות בין דיוויס לואן דר מארק, הניסיונות של רוכבים לחפש מושב לעונה הבאה ושל ריי להמשיך ולשבור שיאים, יוסיפו את העניין והמתח שכולנו מייחלים לו.
אולי הבעיה הגדולה ביותר של המירוץ הזה, הוא שהוזנק אחרי מירוץ הסופרסטוק 1000 האחרון בהיסטוריה, מירוץ הסופרספורט 300 מותח ומטורף, שסגר את העונה בה אנה קראסקו הייתה לאישה האלופה הראשונה וקרב מותח בין קלוזר הצרפתי לקורטזה בסופרספורט 600.
בפול פוזישן ישב רוכב האפריליה, לורנזו סבאדורי, בזכות המיקום הרביעי במירוץ הראשון, לצידו רוכבי דוקאטי דיוויס וממלאנדרי. ג'ונתן ריי, שבחר באופן יוצא דופן לצאת עם הקאוואסאקי בפרינגים של האליפות, זינק מהשורה השלישית, מהמיקום ה-9. צאז דיוויס, שהיה חזק בחציו השני של המירוץ הראשון, ידע שזו ההזדמנות שלו לחזור לפודיום בו לא היה מאז המירוץ הראשון במיסאנו, עוד לפני חופשת הקיץ. הבריטי תקף כבר בהתחלה ולקח את ההובלה ויחד עימו גם ואן דר מארק עקף את סבאדורי והאפריליה, שהתדרדר כבר בהקפה השנייה למיקום השישי ושם גם סיים את המירוץ.
ג'ונתן ריי, שפתח מצויין, היה כבר במיקום השלישי בתום ההקפה הראשונה, כשהוא מנצל את פניית 180 המעלות לעשות מהלך נפלא בדרך כבר למקום פוטנציאלי על הפודיום. את הקרבות הנהדרים של המירוץ סיפק האירי כשנלחם בואן דר מארק ומלאנדרי בקרב על המיקום השני, קרב שבסופו של דבר ניצח ופתח מהם פער כבר בהקפה השלישית. את ההובלה לקח ריי בהקפה ה-11 אחרי מספר נסיונות בפנייה 5, כשדיוויד היה רחב מדי בפנייה. רוכב דוקאטי לא הצליח לשמור על מרחק ובשלב זה ריי היה בדרכו לניצחון 8 ברציפות ולדאבל רביעי ברציפות. המטרה הבאה של הרוכב לשבור את שיא הניצחונות לעונה, 17 במספר ועם 13 ניצחונות בכיס הוא ינסה לנצח את כל ארבעת המרוצים שנותרו לסבב. "זה היה סוף שבוע מדהים" אמר ריי אחרי הניצחון ה-5 במסלול מאגני קורס "עשיתי בריחה טובה בהתקפה הראשונה והיה קשה מאוד לעקוף את דיוויס כשהגעתי אליו אבל לשמחתי מצאתי את העיתוי הנכון והצלחתי." ריי יכול היה בשלב הזה להתפנות לחגיגות האליפות סוף סוף.
ידעתי שהתחלה חזקה עלולה להתנקם בי" סיכם דיוויס שסיים שני "ניסיתי לפתוח פער וניסיתי לעשות לריי חיים קשים ולבלום עמוק לתוך הפניות אך ברגע שהוא עקף ורכב בקווים נקיים נאלצתי להסתפק בסגנות, אך אני מרוצה מאוד לחזור לפודיום סוף סוף". דיוויס כרגע מצליח לצבור נקודות בכל המרוצים מאז המירוץ השלישי של העונה.
זה היה גם הפודיום העשירי של מייקל ואן דר מארק העונה עם הימאהה, דרך נפלאה לחגוג את המירוץ ה-100 שלו באליפות, אך לצערו פער הנקודות בינו לבין דיוויס באליפות רק גדל. ההולנדי וקבוצת פטה עשו שינויים רדיקליים באופנוע בכדי להביא את הפודיום המיוחל "זה היה הימור, כל השינויים שעשינו בתום המירוץ הראשון לימאהה, זה איפשר לנו להילחם יותר אך עדיין לא היינו חזקים כמו צאז וריי".
בן קבוצתו, אלקס לואס, סיים הפעם שביעי. פחות מאכזב מיום האתמול – אך עדיין נחות באופן יחסי ורק עם שלושה פודיומים העונה.
טום סייקס, שזינק מהמיקום השמיני, היה חמישי כבר בתום ההקפה הראשונה ולמרות שנראה שהיה שהוא יכול להתחרות על הניצחון גם הפעם, בזכות הקצב רכיבה הנהדר מהמירוץ הראשון, הוא הצליח לשחזר את התוצאה על הפודיום ונשאר במיקום החמישי עד ההקפה ה-20 מתוך 21, כשהצליח לעקוב את מרקו מלאנדרי בפנייה מספר 5 וסיים רביעי את המירוץ ה-22 של העונה. את התוצאה והחולשה היחסית ניתן אולי להסביר בכך שסייקס בחר הפעם בצמיג הקלאסי האחורי של פירלי ולא בצמיג עם הפרופיל הרחב יותר שבחר למירוץ הראשון ועימו גם זינק בן קבוצתו ואלוף העולם, ג'ונתן ריי.
מאחור היה ניתן למצוא את יוג'ין לבארטי, שמחכה לאישור רשמי מהקבוצה כי הוא נשאר עימה גם בעונה הבאה, רק במיקום ה-11; כשפער הנקודות בינו לבין בן קבוצתו רק 9 נקודות באליפות העולם. לוריס באז, הכוכב הביתי, סיים מיקום אחד לפניו אחרי סופ"ש קשה עם ה-BMW. מרקו רינאלדי, הרוכב של קבוצת הג'וניור של דוקאטי, סיים במיקום ה-13. זהו המירוץ האחרון שלו העונה מאחר והאליפות ממשיכה לארגנטינה וקטאר והאיטלקי משתתף רק בסבבים האירופאים.
קסאבי פורז היה לרוכב הלווין הראשון כשסיים שמיני ואחריו סיים לאון קמיאר כהונדה הראשון במירוץ.
בעוד שבועיים ייערך לראשונה מרוץ סופרבייק בארגנטינה, במסלול סאן חואן (זה אינו אותו המסלול כמו באליפות המוטוGP)
תוצאות המירוץ השני
רוכב | קבוצה | אופנוע | זמן |
ג'ונתן ריי | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki ZX-10RR | 34:16.36 |
צאז דייויס | Aruba.it Racing – Ducati | Ducati Panigale R | 1.804 |
מייקל ואן דר מארק | Pata Yamaha Official WorldSBK Team | Yamaha YZF-R1 | 3.552 |
טום סייקס | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki ZX-10RR | 4.879 |
מרקו מלאנדרי | Aruba.it Racing – Ducati | Ducati Panigale R | 6.505 |
לורנזו סבאדורי | Milwaukee Aprilia | Aprilia RSV4 RF | 11.477 |
אלכס לואס | Pata Yamaha Official WorldSBK Team | Yamaha YZF-R1 | 15.077 |
קסאבי פורז | Barni Racing Team | Ducati Panigale R | 17.339 |
לאון קמיאר | TripleM Honda World Superbike Team | Honda CBR1000RR | 17.655 |
לוריס באז | GULF ALTHEA BMW Racing Team | BMW S1000RR | 22.725 |
יוג'ין לבארטי | Milwaukee Aprilia | Aprilia RSV4 RF | 23.257 |
טופראק רזגטליאוגלו | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | 23.637 |
מייקל רינאלדי | Aruba.it Racing – Junior Team | Ducati Panigale R | 26.756 |
ג'ורדי טורס | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta F4 1000 | 28.178 |
לנארדו מרקדו | Orelac Racing VerdNatura | Kawasaki ZX-10RR | 29.292 |
ג'ייק גנגה | Red Bull Honda World Superbike Team | Honda CBR1000RR | 38.534 |
פיג'יי ג'קובסון | TripleM Honda World Superbike Team | Honda CBR1000RR | 42.776 |
רומן ראמוס | Team GoEleven Kawasaki | Kawasaki ZX-10RR | 46.765 |
ג'רמי גוארנוני | Team Pedercini Racing | Kawasaki ZX-10RR | 51.689 |
*ג'קוב סמרץ | Guandalini Racing | Yamaha YZF-R1 | X |
*מתאו לוזיאנה | Dreamteamcompany | Aprilia RSV4 RF | X |
אליפות הרוכבים
ג'ונתן ריי | קאוואסאקי | 470 |
צאז דיוויס | דוקאטי | 335 |
מייקל ואן דר מארק | ימאהה | 309 |
טום סייקס | קאוואסאקי | 273 |
מרקו מלאנדרי | דוקאטי | 250 |
אלכס לואס | ימאהה | 213 |
קסאבי פורז | דוקאטי | 194 |
יוג'ין לבארטי | אפריליה | 134 |
אליפות היצרנים
קאוואסאקי | 495 |
דוקאטי | 408 |
ימאהה | 343 |
אפריליה | 186 |
הונדה | 132 |
ב.מ.וו | 115 |
אמ.וי אגוסטה | 98 |
סוזוקי | 3 |
התגובות סגורות לפוסט זה.