fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מאיר רוכשת את זיכיון מותג הקטנועים החשמליים NIU

מאיר רוכשת את זיכיון מותג הקטנועים החשמליים NIU

אסף לביא

צילום: אריק רוזנבלום

קבוצת 'מאיר חברה לרכב', יבואנית אופנועי הונדה לישראל, מקימה חברת בת חדשה – MEU (ר"ת Mayer Electric Utility) – ורוכשת את UME, חברת בת של חברת UMI ובעלת זיכיונות הייבוא והישווק של מותג הקטנועים החשמלי NIU ומוצרי התחבורה החשמלית של Segway-Ninebot ו־Bird, כשבעתיד יצטרפו מותגים נוספים לחטיבת התחבורה החשמלית.

למעשה מדובר בצעד הראשון של חברת מאיר בתחום החשמלי, שצפוי להגדיל את סל השירותים שלה במוצרים מתקדמים המתאימים לעידן החדש, בין היתר יוצעו בעתיד שירותי השכרה ומודל קטנועים שיתופיים דומה למה שנהוג בתחום הקורקינטים. המבנה האירגוני של החברה ישמר, כשבהמשך תגדל מצבת כוח האדם, תוקם חנות דגל חדשה למותג NIU, רשת מוסכי הונדה יחלו לתת שירות למותגים החדשים ובעתיד גם תתרחב פריסת נקודות המכירה.

מותג NIU הסיני מייצר קטנועים ואופנועים חשמליים עירוניים מתקדמים טכנולוגית, לישראל המותג הגיע בשנת 2020 ואת חלק ממוצריו כבר הספקנו לבחון – כאן מבחן NIU NQi-GT וכאן מבחן NIU MQi-GT. החברה תשיק ב־2022 אופנוע חדש שצפוי להגיע לארץ החציון הראשון של השנה הבאה.

Segway מוכרת לרוב בזכות הרכינוע, המוצר העיקרי של החברה במשך שנים רבות אותו היא גם המציאה. החברה האמריקאית נמכרה ב־2015 לחברת Ninebot הסינית שהגדילה את פעילות המותג, המייצר היום גם קורקינטים, טרקטורונים והחל מהשנה הבאה גם קטנועים, כשהדו-גלגליים כולם חשמליים.

בתוך הרכישה קיבלה קבוצת מאיר לידיה גם את מותג הקורקינטים Bird, שמוכר בעיקר בזכות המודל השיתופי, והדגם הראשון שמאיר תמכור יהיה ה־Birdie, קורקינט תלת-גלגלי המיועד לילדים.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

4 תגובות ל מאיר רוכשת את זיכיון מותג הקטנועים החשמליים NIU

  1. קודאק נפלה וזה היה בלתי נמנע, זה לא קורה בשנה זה תהליך...אני מזהה תהליך הגיב:

    אוסף "המותגים" שמאיר קנה זה כי אין יותר משמעות לערך מותג (לכן האינפלציה בשמות החדשים). יש תאגיד מאיר, וזה הערך שנותר. השאלה לכמה זמן?
    כמו חברת קודאק שלא התאימה עצמה לעבר מצילום בפילים לצילום בדיגיטל, תאגידי ענק שלא יתאימו עצמם לשינויי לא יהיה להם קיום בעוד עשר שנים.
    השינוי:
    #תם עידן הפטנטים הגדולים, כולם מעתיקים מכולם, ערך המותג ירד, משלמים לפי האיכות נטו. אנשים מוכנים לשלם הרבה פחות(לא מוכנים לשלם על "מותג"), ולקבל אופנוע קצת מעט, מעט קצת, פחות באיכות.
    זה נכון לרבים ממוצרי הצריכה, אין פטנטים, ערך המותג ירד, גם אם זה אבקת כביסה, או ספגטי….
    #תם עידן קרטל האופנועים הישראלי. בשוק האופנועים החדש המחירים ימשיכו לרדת, ומי שלא יתייעל לא ישרוד. גם בגלל התחרות מסין, וגם בגלל התחרות מהאופניים והקורקינטים החשמליים הגנריים: בלי רישיון, בלי טסט שנתי, בלי ביטוח חובה, בלי הלוואות ענק, וירידת ערך מטורפת, נקי על השולחן 2500 ש"ח ויש לך ניוד ממונע.

    תאגיד "מאיר" מגיבה לפי כללי השוק שמת, כאילו קונה "מותגים חשמליים", אבל אין כאן שום פטנט אמיתי לאחוז בו, למותג אין ערך, והתחרות תאכל אותם בלי מלח.

    מה עושים? תאגיד רציני צריך להפנים שימי הזוהר חלפו, מתח הרווחים החזירי הולך לרדת דרסטי, בדו-גלגלי שוק המוצרים נע לכיוון של האופניים החשמליים. כל עוד אין פתרון לסוללה חשמלית שתתפקד כמו מיכל בנזין, כל השקעה נוספת בחשמלי היא התאבדות. חשמלי בתצורת קטנוע זאת התאבדות, אין לזה תוחלת.
    העתיד הלא רחוק: הערים הגדולות יסגרו לתחבורה פרטית, ותנועה בקטנועים תותר רק לבעלי מקצוע השליחות בלבד.
    עצות למאיר: תקנה זכויות בקווי רכבת קלה, ופרויקטים להסעה וייעול של תחבורה ציבורית בישראל, זה העתיד. אופסי…גם על זה הסינים כבר השתלטו. טוב, אולי תפתח רשת מרכולים כמו רמי-לוי.

  2. האיבחון סביר, המסקנה שגויה.
    העולם עובר לחשמלי, ואכן, המותגים הישנים מאבדים מכוחם.
    לכן הצעד של "מאיר" ללכת לכיוון כלי הרכב החשמליים הקטנים מהווה לדעתי הבלתי קובעת – הימור חכם ובטוח.

    • ההימור של "מאיר" לא חכם ולא בטוח, הימור מטופש ולא אחראי של מיואשים. הגיב:

      מוטי, העולם לא עובר לחשמלי, זה ספין של תאגידי ענק שלא יודעים איך להמציא את עצמם מחדש מרוב ייאוש, אז הם עושים יחצ"נות חדשה לרעיונות ישנים. אני מזכיר לך שהכרמלית בחיפה פועלת על חשמל וזה פרויקט מלפני עשרות שנים. אוטובוס או קרוניות חשמליות? יש ערים רבות בעולם שזכו ל"לפלא" הזה עוד לפני מלחמת העולם השנייה. מנוע הברשלס שנותן נצילות של 98% גם הוא פטנט פג תוקף (מעל 30 שנה). מייצרים רכבים איברידים שמזהמים בטרוף, ומצליחים למכור אותם, רק כי יש יח"צ שעושה עליהם שעות נוספות. אין ברכבים האלה כל עתיד. עובדתית, באזורים רבים תחבורה ציבורית עירונית בעולם עברה לחשמלי כבר לפני עשורים רבים, ישראל התעכבה מאחור, ועכשיו מנסה לסגור פערים(בציבורי,…תשתיות וכו).

      זה לא שהמותגים מאבדים מכוחם, זה כל רעיון המותג שמפסיק להיות רלוונטי, והמתאגידם לא מוכנים להשלים עם זה(כמו המקרה של קודאק)

      וכשאתה מפסיד בקזינו יש לך שתי אפשרויות, לצאת עם התחתונים, להתארגן מחדש, ולשנות כוון, או להמשיך להמר ולאבד גם את הבית. כמדומני ב" מאיר" בחרו בפתרון השני. זה לא סתם הימור, זה הימור חסר סיכוי לחלוטין.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל