fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קירור מים חלקי לדגמי הארלי

קירור מים חלקי לדגמי הארלי

אופיר דואק

צילום: יצרן

המודעות לאיכות הסביבה הביאה את הרשויות בארה"ב ובאירופה לאמץ תקני זיהום אוויר מחמירים משנה לשנה המעמידים את יצרניות הרכב והאופנועים בפני אתגר טכנולוגי לא פשוט. המאבק למען איכות הסביבה גובה גם קורבנות ואחד מהם הוא מנועי האופנועים מקוררי האוויר. אין מה לעשות, תצורת מנוע פשוטה, זולה ואמינה זו הולכת ונעלמת מהעולם הדו-גלגלי (מעולם הרכב היא נכחדה כבר מזמן).כיום מנועי קירור האוויר משמשים עדין בעיקר קטנועים ואופנועים קטנים וזולים או להבדיל אופנועים בעלי ניחוח רטרו או מסרות ארוכת שנים הנמצאים בצד השני של סקאלת המחירים וקירור האוויר הוא חלק מהמהות שלהם.

מנועי קירור אוויר הם חלק בלתי נפרד מאופנועי הקאסטום בכלל ובפרט בקרב דגמי הארלי דייוידסון.  כי בעוד החיקויים היפנים עברו להשתמש במנועי קירור מים בדגמי הקאסטום/קרוזר שלהם בהארלי נשארו נאמנים לתצורת המנוע הקלאסית כאשר רק ה-V רוד הוא הדגם היחיד של החברה המצויד במנוע קירור מים, אך לזכותו יאמר שהוא לא אופנוע קאסטום אלא סוג של אופנוע שרירים (פאוור קרוזר).

אלא שלא לעולם חוסן וגם האלי דיווידסון נאלצת להתחיל ליישר קו עם תקנות הזיהום. אמנם בשנים האחרונות זכו דגמי הארלי למערכות הזרקת דלק אבל ככל הנראה כבר אי אפשר להסתפק בכך. לכן, באופן תקדימי מציגה הארלי לקראת 2014 גרסאות קירור מים לשניים מהמנועים הוותיקים של החברה. לפני שהארליסטים גאים עושים קריעה צריך להבהיר שלא מדובר במנועים בעלי קירור מים מלא אלא בעלי קירור מים חלקי. מדובר בפועל במערכת של קירור מים רק לראשי הצילינדר, בדומה לשיטה בה נקטה ב.מ.וו במנוע הבוקסר של ה-R1200GS. שיטה זו מאפשרת טמפרטורה נמוכה יותר בראש הצילינדר וכפועל יוצא מכך יעילות בעירה גבוהה יותר. הטכנולוגיה החדשה מוכנה בהארלי Twin-Cooled ומוצעת כאמור בשני מנועים: מנוע ה-103 אינץ' מעוקב (1,688 סמ"ק) ומנוע ה-110 אינץ' מעוקב (1,803 סמ"ק) המכונה Screaming Eagle.

השימוש בקירור המים אפשר להגדיל גם את יחס הדחיסה במנוע ה-103 והוא גדל מ-9.6:1 ל-10:1. נתון המומנט במנוע זה גדל מ-13.7 קג"מ ב-3,250 סל"ד ל-14.6 קג"מ המושגים ב-3,750 סל"ד. במנוע ה-110 יחס הדחיסה נותר זהה, 9.2:1, אך נתון המומנט דווקא ירד קלות ב-0.4 קג"מ לכדי 15.9 קג"מ בסך הכל המושגים ב-3,750 סל"ד כבעבר.
הויזואליות היא אולי הדבר החשוב ביותר באופנועי הארלי והשימוש בקירור המים יותר בעיה שכן נוספים צמד מצננים בחזית יחד עם צינורות המים. זאת אחת הסיבות לכך שבהארלי בחרו להציע את מנועי הקירור הכפול אך ורק במספר דגמי טורינג מצומצם בם קיים פרינג כך שניתן להוסיף כיסויי פלסטיק למצננים המהווים מעין המשך לפרינג העליון. המצננים עצמם ממוקמים בחזית האופנוע בסמוך לצינורות של מגן המנוע.
נכון לעתה ה-103מקורר המים למחצה יופיע בדגמי האלקטרה גלייד אולטרה לימטד (FLHTK) ובתלת גלגל המכונה טרי גלייד אולטרה. מנוע ה-110 מקורר המים למחצה יופיע כרגע רק בדגם ה-CVO לימטד. ויזואלית, כפי שתוכלו לראות התמונות, השד לא נורא כל כך. בפועל צריך לראות כיצד יאמץ קהל הלקוחות השמרן של הרלי את השינוי וכמוכן לבדוק עד כמה השתנה צליל המנוע, עוד אספקט חשוב ללקוחות.

חידושים נוספים המגיעים מהארלי לקראת 2014 מגיעים בדגמי הספורטסטר הזולים שזוכים השנה למערכת ABS (הקיימת כבר בדגמי התיור היקרים) ולאפשרות הנעה ללא מפתח (מפתח חכם). שתי אפשרויות שקיימות גם באינדיאן צ'יף החדש שנחשף לאחרונה. בנוסף זכו דגמי הספורטסטר גם לצביעות חדשות ועדכוני גרפיקה.

גלריה

2 תגובות ל קירור מים חלקי לדגמי הארלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל