fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט – ראלי300
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
אודי דגן מתחת לתפריט
פוני PNY באנר מתחת לשורת הלוגו
מטרו באנר שמאל הכי עליון xmax300
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
קריסטלינו קובית צד xi
פוני pny באנר קוביה צידי
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
v12 באנר צידי
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
שרקו
אודי דגן 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
HJC
voge מוטו24 באנר r-125
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

800 מיליון אירו: בג'אג' מצילה את KTM

800 מיליון אירו: בג'אג' מצילה את KTM

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

חברת בג'אג' ההודית מחלצת את חברת האם של מותגי KTM, הוסקוורנה וגאסגאס מהמשבר הכלכלי, עם חבילת סיוע בסכום של כ־800 מיליון אירו ששימשה ברובה לתשלום 30% מהחובות של החברה; בכפוף לקבלת אישורים, בג'אג' תרכוש את האחזקה המלאה בחברה בסכום של 50.7 מיליון אירו בלבד.

לאחר שנקלעה למשבר כלכלי חמור במהלך 2024, פנתה KTM לתהליך הבראה בפיקוח בית המשפט, שהעניק לה 90 יום להציג תוכנית מוסכמת להסדר חוב מול נושיה. החובות הגדולים של ק.ט.מ נבעו בין היתר מהגדלה משמעותית של הייצור בשנת 2024, הגדלה שלא תאמה את הביקוש בפועל, כמו גם ההאטה הכלכלית העולמית, עליית הריביות, שיבושים בשרשרת האספקה, ולבסוף הצטברות מלאי עודף של כ־265,000 אופנועים – כמות השווה לשנת מכירות מלאה של החברה.

מפעל ק.ט.מ במטיגהופן

התוכנית, שאושרה ע"י בית משפט באוסטריה בסוף חודש פברואר, קבעה כי החברה נדרשת לשלם 30% מהחוב לנושים – סכום של 525 מיליון אירו – עד ה־23 במאי. במהלך חודשי ההבראה הראשוניים, העבירה Bajaj – שכבר החזיקה בחלק ממניות ק.ט.מ – סכום של כ־200 מיליון אירו לתפעול השוטף של החברה. כדי לעמות בהתחייבות לתשלום הסכום שהוסכם בבית המשפט, נחלצה לבג'אג' לעזרת ק.ט.מ והעניקה לה חבילת סיוע של כ־600 מיליון אירו, שבהתאם להסכם הועברה לנושים.

כאמור, בג'אג' כבר החזיקה בחלק ממניות ק.ט.מ, כ־37.5%, ובהתאם לעסקה שנסגרה בין שתי החברות בסוף חודש מאי, לאחר העברת חבילת הסיוע, בג'אג' תוכל להשלים את ההשקעה ולרכוש בעלות מלאה בחברה בסכום של 50.7 מיליון אירו, ולקבל את השליטה במותגי ק.ט.מ, הוסקוורנה וגאסגאס – בכפוף לקבלת אישורים מהרשויות באוסטריה.

בהמשך להתפתחויות האלו, השיקו בק.ט.מ את קמפיין "KTM IS BACK" שחוגג את חזרת החברה לפעילות, וכולל תחילת שיווק של מספר דגמים חדשים לשנת 2025, רובם דגמי ה־125 וה־390 – SMC R, ENDURO ו־ADVENTURE – שמיוצרים ע"י בג'אג', כמו גם יוזמת "ORANGE BOARD" במסגרתה יבחרו 15 רוכבים, מתוך כ־5,000 שנרשמו, שיהפכו ליועצים שילוו את פעילות החברה בשנים הקרובות.

דוכן ק.ט.מ בתערוכת מילאנו 2024

סטפן פירר, שעמד בראש ק.ט.מ מאז שנות ה־90, כבר סיים את כהונתו כמנכ"ל החברה במהלך חודש מרץ, וצפוי לפרוש מהדירקטוריון עד סוף יוני. לאחר שתושלם הרכישה של יתר מניותיו, לא יהיה לפירר אף קשר לחברה שניהל במהלך עשורים רבים והביא להצלחה – אך גם למשבר חריף. את תפקיד המנכ"ל ממלא כעת גוטפריד נוימייסטר, שהצטרף תחילה כמנכ"ל-משותף. בק.ט.מ התחייבו לשמור על המשך פעילות תעשייתית במפעלי החברה באוסטריה, שימשיכו להוות את מרכז הפעילות ולשמש כמעסיק המשמעותי ביותר בעיר מטיגהופן.

בחודש נובמבר 2022, ק.ט.מ רכשה כרבע ממניות MV Agusta, ובמהלך מרץ 2024 אף הגדילה את הבעלות. לאחר שנכנסה לתהליך ההבראה, אחד מהצעדים הראשונים היה לנסות להחזיר את ההשקעה במותג האיטלקי, ובתחילת השנה משפחת סרדרוב רכשה בחזרה את השליטה המלאה באמ.וי אגוסטה. אמש התייחס לראשונה מנכ"ל אמ.וי אגוסטה לוקה מרטין לנושא, וסיפר שתהליך ההיפרדות עוד לא הושלם, אבל מתקדם בצורה חלקה ונמצא בשלבים סופיים, והבטיח כי בחודשים הקרובים נראה חלקים ראשונים בתוכנית האסטרטגית החדשה שלהם, עם דגם חדש לחלוטין לקראת סוף השנה, פיתוח פלטפורמת מנוע חדשה ומהלך תמחור מחדש של כלל הדגמים – שנועד לשפר את הנגישות, תוך שמירה על היוקרתיות והייחודיות של החברה. כמו כן, הסכם ההפצה בין ק.ט.מ ל־CFMOTO בשוק האירופאי הסתיים בתחילת יוני.

בג'אג' קבעה ארבעה צעדים עיקריים לחברה לאחר השלמת הרכישה, הכוללים ארגון מחדש של הדירקטוריון וההנהלה, תוכנית לחיזוק יציבות פיננסית לצד צמיחה ומינוף מחדש של המותגים, הרחבת תוכנית הפיתוח המשותפת בין החברות, וקידום שותפויות עסקיות שיבנו יתרונות תחרותיים בטווח הארוך.

מנכ"ל ק.ט.מ הנוכחי, גוטפריד נוימייסטר

 

 

 

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל פורצה125 – יוני25