fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

UM גלובל רנגייד ספורט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

UM גלובל רנגייד ספורט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

תגידו מה שתרצו על הדור הצעיר שלנו, ערכים אישיים ורוח חופשית יש להם. כבר מזמן הוכיח הקונה הישראלי שיופי וסגנון רכיבה רגוע ממילא מספקים את מרבית החוויה הקסטומאית, גם אם נפח המנוע קטן וארץ המקור אינה ארה"ב. או לפחות עד שיבשילו התנאים להגדלת הרשיון…

אז את ה'רנגייד' – המתחרה החדש בזירה מבית UM גלובל – אנחנו לוקחים למבחן ארוך טווח. מבטיחים, כהרגלנו, לא לחסוך ממנו את שיבטנו – בין אם במשיכת המצערת ובין אם במשיכת הקולמוס.

בפינת הרחובות, במקומו הטבעי, בין בתי הקפה והגלידריות של העיר, נראה הרנגייד בדיוק כמו שצריך. הוא ארוך, צר ונמוך. חזית שמזכירה בקוויה את הוי-רואד המיתולוגי זצ"ל ואת הבולווראד של סוזוקי שלא משווק בארץ הקודש; ממבנה החופה הקדמית, עבור בעיצוב מיכל הדלק והמושב המדורג, בכנפיים, בסכימת הצביעה ואפילו בחיפויי הרדיאטור והרשתות של כונסי האוויר. אבל לא חיקוי או העתק – יותר הומאז', עיצוב שמקבל השראה מדגמי שנות ה-70' ומשלב אותה עם אותו הארלי מתקדם. פנס קדמי גדול ועגול, מאותתים קצרים וחסונים למראה, פסי לד בהירים בצידי האופנוע – מאירים קבוע ברכיבה ומשתתפים באיתות – מגבירים את הנראות (או מוגזמים בטירוף, אתם תחליטו).

מנוע סינגל קטן, מקורר נוזל, המפיק על הנייר רק 12 כ"ס – אבל מרגיש חסון וחלק לאורך הרכיבה כולה.

5 הילוכים, ארוכים ומחולקים נכון, ידית מצמד וכבל שמחברים את הרוכב אל הנוסטלגיה ואל חיזוק שרירי כף היד, כידון רחב וזווית היגוי 'קסטומאית' למהדרין שמתרגמים לרכיבות שופוני רגועות ונוחות בעיר – מרמזור לרמזור, ליציבות בתוך פניות ארוכות ולעבודה בכניסה אליהן.

המתלים רכים וקצרים, חובבי אספלט חלק. על הבלימה מופקדים דיסקים בסיסיים ומספקים, 125 סמ"ק אחרי הכל ועוד קסטום.

 

כמה נתונים שכבר בולטים לעין:

1. המשענת מאחור נוחה ויעילה בקשירת מטען אליה, ביחד עם טבעות האחיזה שבין המושבים.

2. יש בו שילוב מעניין של רטרו מוגזם (נעילת כידון שלא דרך הסוויץ'), עם חדשנות (לוח שעונים דיגיטלי, עם מד דלק, מדי דרך ותצוגת הילוך).

3. הוא קל לרכיבה וקל למצוא את הניוטרל בעת עמידה.

4. יש לו צליל סקסי – בשביל A2

5. תנוחת הרכיבה, עם הרגליות קדימה, לא דינמית אבל מלאת פוזה.

6. ציבור הרוכבים ברמזורים ובקרנות הרחוב לא נשאר אדיש ושואל כל הזמן – מה זה, הארלי?  זה חשמלי?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל