fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | ב.מ.וו F800GS -אופנוע גרמני לרוכב ישראלי

מוטו בוחן | ב.מ.וו F800GS -אופנוע גרמני לרוכב ישראלי

 

כתב: מיקו שלו

צילום: נועם עופרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 298, ינואר 2013.

נתחיל בסיכום: אני נהנה לחשוב שכמו הצוללות, הגרמנים מייצרים (אולי כהתנצלות) גם את ה-F800GS  בשביל הרוכב הישראלי, האופנוע הכול-שימושי הזה מתאים כל כך לאופי הישראלי ולתוואי הכבישים בישראל, שכאילו נבנה לאחר שנחקרו מאווייו הייחודיים של הרוכב כאן. חבל רק שהמחיר שלו משאיר אותו בעיקר לאותו פלח שוק מצליח כלכלית, ולאו דווקא לרוכב הממוצע החרד לכל שריטה ונזק. מנגד, כשבוחנים את רבגוניותן של יכולות ה- F800GS קשה לומר כי הוא אופנוע יקר בצורה יוצאת דופן. בסך הכול, האופנוע מתפקד בעיר כקטנוע זריז, מחוץ לעיר הוא דו"ש מעולה, ובין לבין גם יכול לשמש אופנוע שטח לטווחים ארוכים; התמורה למחירו אכן נאה, אבל מחיר ביטוח מקיף וביטוח חובה, מחירי חלקים, הסיכונים בנזקים הנגרמים לאופנוע ברכיבת שטח – כל אלו מרחיקים את האופנוע גם מאותם מעטים היכולים לרכוש אותו במאמץ סביר. אני אישית חושב שבמחיר נגיש יותר, אופנוע זה יכול היה להיות רב-מכר בארצנו.

 

סוס לוטש עיניים בחלון ראווה

את הב.מ.וו F800GS השוק הישראלי מכיר עוד מתחילת 2008, ועוד בהשקה הספיק האופנוע להלהיב לא מעט את רוכביו. שדרוג קל שנעשה בגרסת 2013 ונכנס כבר בקיץ 2012 הספיק להקפיץ אותנו שוב על אוכפו (לאחר ויכוחים בסגנון "עכשיו אני"). פגישות קודמות עם הדגם היו מלהיבות, וברור היה שגם ימי המבחן הנוכחיים מבטיחים לא מעט הנאה.
במבט ראשון נראה הדגם F800GS החדש דומה מאוד לקודמו – גבוה, מרשים, מקרין טכנולוגיה, איכות חומרים וקרביות, אף שהפלסטיקה בחלקו הקדמי של האופנוע שונתה קלות ועכשיו היא מעוצבת בצורה חדה ומתקדמת יותר, האופנוע עוד שומר על חזותו הייחודית ונראה כסוס הלוטש את עיניו מבעד לחלון האורווה ומצפה רק לרגע שיוכל לשעוט בדהרה אל החופש. מבנהו הגבוה והצר, צידי השלדה הבולטים, המזלג הקדמי ההפוך – כל אלו יוצרים שוב ושוב הרגשה של כוחניות ומבטיחים לרוכב האופנוע הבטחות כמוסות לביצועים מרשימים.

ההבדלים בין הדגם החדש לדגם היוצא אינם בולטים ומתבטאים קודם כול במערכת ABS כסטנדרט, כפי שנכנס בכל דגמי ב.מ.וו ל-2013. מלבד זה, השנה יש פלסטיקה חדשה, לוח שעונים חדש – ומהיעילים ביותר שפגשתי – הלוח קריא, בנוי נכון, מדי-הסל"ד והמהירות בולטים, הצג הדיגיטלי גדול, וכל פונקציה בו בולטת לעיני הרוכב. כן שודרג סט המתגים שעל כידון האופנוע ולסיום נצבע האופנוע בצבעים שונים מצבעי הדגם הקודם. האופנוע שקיבלנו נצבע במעין צבע חקי (זית) קרבי, וזה רק הוסיף עוד ועוד למראה הכוחני של האופנוע.

בישיבה על האופנוע מתגלים שוב הבדלים קטנים בין הדגמים, גם בדגם הנוכחי המושב צר וקשה, אך יש מעט יותר מקום באזור ברכי הרוכב, והאופנוע מרווח מעט יותר מקודמו.

לאחר שסיימנו לגנוח למראה האופנוע ולאחר שסיים ירון גולדשטיין, מנהל חטיבת האופנועים  של דלק מוטורס, את הדרכותיו בעניין השימוש במערכות האופנוע, זינקתי על אוכפו של ה-F800GS וגיליתי שהרכיבה עד מערכת "מוטו", שאמורה להימשך עשר דקות, למעשה נמשכת כשעה וחצי. ללא שימת לב, מצאתי את עצמי מסתובב עם האופנוע באזור חולות תל ברוך, נהנה מכל מכת גז ומתנסה בכמה כפתורים מבורכים הנענים בלחיצת אגודל ידי השמאלית; לחיצת כפתור וה-ABS מנותק, עוד לחיצה – בקרת אחיזה בעקבותיו, לחיצה שלישית, ובה אני בורר את מצב הבולם האחורי (כן, מתכוונן חשמלית) ומעביר אותו ממצב COMF למצב SPORT. לא ייאמן איך שלוש לחיצות הופכות אופנוע כה סלחן למפלצת חביבה ויורקת אש. בשחרור כמה "חיידקי ג'ננה" בחולות תל ברוך אני מתוודע לאופנוע בעל יכולות עבירות מעולות, היגוי כבד מעט, אבל האופנוע פשוט מרחף לו בין השבילים ומתגלה כקל מאוד לתפעול, המנוע חלק, גמיש ועצמתי, עבודת ידיות הבלמים והמצמד חלקה ונעימה, ומשקלו של ה- F800GS -בדיוק 214 ק"ג רטוב – כמעט אינו מורגש.
דג במים של עיר רטובה

החזרה לכביש עם האופנוע אינה מאכזבת כלל; בזכות מבנהו הצר והגבוה של ה-F800GS הוא חיית עיר מרשימה, השילוב של הכוח הזמין בזכות המומנט הגבוה בסל"ד הנמוך, תנוחת הישיבה הגבוהה, ההיגוי הזריז, הגיר המדויק והמצמד הרך, כל אלו עושים את האופנוע כלי המרגיש כמו דג במים או דיוק 125 בעיר. לחיצה על בורר מצב הבולם האחורי מקבעת אותו על מצב NORM, ותחלואי הדרך העירונית נעלמים. גם עלייה במדרגות ובמדרכות וירידה מהן כמעט אינן מורגשות. למעשה, חוץ ממראות קטנות מדי שלא סיפקו מידע מלא על הנעשה מאחוריי, האופנוע היה בעיר כלי קטן, זריז וקל לתפעול.

בשלב הזה של היום החליט האחראי העליון שהגיע זמן לבחון את האופנוע גם ב"רטוב", וארובות השמים נפתחו, מערכות ה-ABS ובקרת האחיזה (ASC המוצעת כאפשרות) שביטלתי ברכיבת השטח תופסות את מקומן שוב, ונדהמתי מיכולותיהן. מערכת בקרת האחיזה עשתה את הכביש יבש, וכל מאמציי ליצור איבוד אחיזה כלשהו עלו בתוהו, אמנם מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה מוקדם מדי לטעמי, אך בעשותה זאת היא מתגלה כמערכת נעימה לשימוש ויעילה ביותר.
ביציאה מהאזור הצפוף יחסית ובמעבר לכבישים בין-עירוניים האופנוע משיל מעליו את מעט המשקל המורגש בעיר והופך (שוב) את עורו. משיכה בידית הגז, ומד-הסל"ד חוגג, אִתו חוגגת גם סקלת הקמ"ש. מהירות השיוט של האופנוע נעה בין 120 ל-140 קמ"ש. על פי הרגשתי, המהירות נקבעה בעיקר בידי המשקף, הוא יפה, הוא קטן, הוא מעוצב, אבל לא ממש יעיל. ב-130 קמ"ש האופנוע "יושב על" 5,000 סל"ד ומאותת שברצונו עוד ועוד, שחרור הסוסים מאורוותם בעזרת כף ידי הימנית, והאופנוע עף למהירויות גבוהות וחוצה את הקידומת הירושלמית הידועה ללא כל קושי בכל הקשור במנוע. ההילוך השישי מתגלה כאחד היעילים ביותר, פשוט שילוב מנצח בין כוח למהירות, ובשתי הפונקציות יש למנוע ה-F800GS עוד ועוד מה לתת. הגבלות כאלו או אחרות ברכיבה במהירות גבוהה מגיעות לא מהמנוע אלא ממבנהו הדו-שימושי של האופנוע; הרגשת הזריזות שחווינו בעיר נעלמת, והאופנוע מאותת שיכולותיו מתבטאות במהירויות שפויות ורגועות יותר.

 

במשפט אחד

עיצוב: כוחניות מתפרצת, גבוה מרשים ובעל נוכחות

נוחות: מושב קשה, משקף לא יעיל, בול מתאים לאופי האופנוע

שימושיות: קטנוע בעיר, דו"ש בין לבין, אוכל הכול בגאווה

ביצועים: דוז פואה, פשוט עושה הכול בשמחה

בשורה תחתונה: במחיר אחר – בסט סלר בישראל

תעודת זהות

מחיר: 99,000 שקלים

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים, קירור מים, 8 שסתומים, גל זיזים כפול

 

מהלך X קוטר בוכנה: 82 על 75.6 מ"מ

 

נפח: 798 סמ"ק

 

יחס דחיסה: 12:1

 

הספק מרבי: 85 כ"ס ב- 7,500 סל"ד

 

מומנט מרבי: 6.4 קג"מ ב- 6,000 סל"ד

 

הזנת דלק: הזרקה

 

גיר: 6 הילוכים, מצמד רב-דיסקי רטוב

 

שלדה: צינורות פלדה, מנוע נושא עומס

 

מתלה קדמי: מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 230 מ"מ

 

זווית מזלג: 26 מעלות

 

מפסע: 117 מ"מ

 

מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם יחיד, מהלך 215 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,578 מ"מ

 

גובה מושב: 880 מ"מ

 

מכל דלק: 16 ליטר

 

משקל רטוב: 214 ק"ג

 

בלם קדמי: שני דיסקים 300 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק 265 מ"מ

 

צמיג קדמי: 90/90-21

 

צמיג אחורי: 150/70-17

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל