fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קימקו מובי S 125i במבחן דרכים

קימקו מובי S 125i במבחן דרכים

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

 

מבחן הדרכים של הקימקו מובי S 125 החדש גם בוידאו:


צילום ועריכת וידאו: אילן אשל

 

שורה תחתונה: גם עם עיצוב צעיר וצביעה שובבה, המובי S הוא סוס עבודה ולוחם עירוני זריז.

 

המובי הוותיק של קימקו יצא לגמלאות, הפלטפורמה כבר הייתה מיושנת, המנוע כבר לא עמד בתקנים והשמיים זעקו לחידוש. תקני יורו4 חיסלו סופית את המובי XL ומהעפר עלה לו המובי S החדש. את היורש מביאה אלינו עופר אבניר בגרסה חדשה, עם בסיס זהה, עמידה בתקני זיהום האוויר והרעש המחמירים ועם אותו שם מחייב.

המראה של המובי S שונה – החל בפנס החזית שממוקם על הכידון ולא על גוף הקטנוע, גם המאותתים אחרים והמראות, למסיכת החזית ולעיצוב הפלסטיקה שעל הכידון יש קווים חדים, כמעט חתוליים. על הכידון אנו מוצאים מתגים וידיות סטנדרטיים לחלוטין ואילו הכידון עצמו צר ונמוך, המושב מעוצב וקשה, תנוחת הרכיבה צפופה, בעיקר בשניים, הסבל הוחלף לידיות מורכב ואפילו ה-'אמבטיה' המוכרת שמתחת לכיסא נראית אחרת.

למעשה, זהו קטנוע אחר – צר וקצר, קל ונמוך יותר מזה שהוא מחליף. מעוצב אופנתי, צעיר ורענן. עם סכימה עיצובית הכוללת שני צבעים לפלסטיקה – עם מבנה מדורג, כלומר פסי הצבע (בירוק 'קוואסאקי J300', במקרה של קטנוע המבחן) שקועים לעומת יתר הפלסטיקה השחורה. יש למובי S הזה פנסי לד מרהיבים מאחור, מלפנים ישנם ריסי לד בהירים, אבל למאותתים ולנורה הראשית משתמשים במובי בשיטה הישנה והטובה. יש גם שקע USB, משולב בתוך מעטפת הסוויץ' – שאם כבר מדברים עליו אז, יש לו הרבה פונקציות – כולל פתיחת מושב, פתיחת מיכל דלק ונעילת כידון. הכל סטנדרטי למדי, אלא שמצב ההפעלה נמצא באמצע הדרך ולא בקצה סיבוב המפתח, מה שגרם לנו הרבה פעמים לפתוח את הסוויץ' יותר מדי ואז לחזור קצת חזרה, כדי להניע.

עוד חידושים ושכלולים, לעומת אותה שושלת שהחלה בקימקו ג'וקי והסופר-ג'וקי שבא אחריו – אבות שושלת ה-Movie המיתולוגית, כבר אין יותר זרוע חד צידית מאחור, אלא שני בולמים שמגיעים עם אפשרות לכוונון עומס הקפיץ שלהם, חלק עליון צפוף וחלק תחתון מרווח במבנה הקפיץ, מבטיח פעולה פרוגרסיבית – כלומר, רך יחסית בתחילת ספיגת המהמורה והולך ומתקשה ככל שנדרשת יותר עבודת שיכוך; בצורה כזו ישאר הגלגל האחורי צמוד אל פני הכביש בצורה מיטבית. מערכת הבלימה משתפרת בשני מישורים – האחד הוא בלם הדיסק החדש שמאחור, מחליף את התוף המיושן, השיפור השני הוא מערכת לבלימה משולבת, קדמי ואחורי יחד, התוצאה היא בלימה חזקה יותר ויעילה יותר שגם מונעת מעט את תופעת נעילת הגלגל, אבל לא כמו ABS שמיועדת לפעולה זו בדיוק. מי שמגיע מהדגם הישן יזדקק כנראה לפרק הסתגלות קצר, אבל לאחריו הרכיבה שלו תהיה נוחה ובטוחה יותר.
גם הגובה השתנה – גובה המושב מאפשר הגעה נוחה אל הקרקע, לשתי הרגליים במלואן – בכל גובה שלא תהיו. תוספת מבורכת נוספת – מתחת לכיסא יש כעת הרבה יותר מקום – קסדה שלמה ותיק יכנסו ברווחה.

מה שלא השתנה זה קודם כל המנוע – אותה יחידת כוח מקוררת אוויר, עם קצת פחות מ-10 כ"ס, כעת מוזרקת דלק ועומדת בתקן. אבל לא רק, גם הדברים הקטנים כמו הכיס הפתוח בקדמת הקטנוע שאולי קטן יותר, אבל שרד את השינוי, מדרס הרגליים השטוח, רגלית הצד שקופצת לסגירה ולא מכבה בפתיחה, אלה הם אותם גלגלי "12, אותם וו קשירה ופתח תדלוק ליד הברכיים.
למרות שהמראה החיצוני לא מזכיר את קודמיו בשושלת ההיא, המובי החדש מרגיש ומתנהג די דומה, על הסבל הקטן ויתרו, אבל זה דווקא מהלך חצי חיובי – הסבל של המובי הישן יכול היה לשמש אולי לקשירה של תיק קטן או קסדה, אבל לצורך התקנת ארגז הוא חייב היה להיות מוחלף בסבל ברזל פשוט. במקומו, נותנים לנו המהנדסים של קימקו, זוג ידיות מורכב, ארוכות וממוקמות נכון ונוח, בצבעי הסכימה הכללית.

למרות מוצאו וההמלצות הקודמות של שם הדגם בעולם השליחויות, מבלי להכנס לדיון העקרוני 'מה הופך כלי למתאים לשליחויות' (כי שם, לפחות לדעתנו, יש יתרונות דווקא לגלגלים גדולי קוטר ובעלי ABS), המובי החדש נראה פחות שליחויות ויותר fun in the city, in the sun.
הוא עדיין משתחל נהדר, כמובן, עם כידון צר ומראות שנמוכות מאלו של המכוניות העומדות בפקקים, עם המשקל הקל וההיגוי המהיר – הוא פשוט חולץ פקקים ממונע. הוא גם מטפס ויורד מדרכות כמו גדול, אפילו שהוא נמוך מקודמו, לא רק בגובה המושב אלא גם באורך המתלים. והוא מאיץ מהמקום בזריזות שהפתיעה את כל חובבי המובי הקודם. בזכות ווריאטור מוכוון מטרה לפתיחה חזקה, על חשבון מהירות סופית (בסביבות ה-105 קמ"ש על-פי ה-GPS), בתוך העיר הוא זריז ומיומן, כמעט כמו קטנועי החמישים סמ"ק הקטנים של פעם, תנוחת הרכיבה הצפופה מרגישה קרבית – עם מרפקים לצדדים ורגליים משוכות מעט אחורה. השיפור במתלים מורגש ומועיל במפגשים עם תחלואי הכביש העירוני, שם יעברו על המובי מרבית ימיו. את הגיחות לבין עירוני הוא לא יאהב וגם אתם לא. כל אלו הן בהחלט עדיין תכונות ואופי בריאים לעבודת השליח, אבל עם העיצוב החדש והעדין, הוא מהווה כלי בסיסי, פשוט, נמוך וקל – מתאים בקלות להרבה שימושים שמעבר ליום העבודה השגרתי.

גם המחיר התעדכן. תוספת של כאלף ומאתיים ש"ח לעומת הדגם היוצא, כסף קטן ביחס לשיפורים.
והתוצאה היא קטנוע קטן, קל וזריז. דומה ולא דומה לקודמיו בשושלת, שונה אבל גם מוכר. את סוס העבודה הותיק החליפו באחד לבוש בגדי מעצבים ובעיקר, הנגישו אותו לעוד קהלים, כאלה שאולי לא היו קהל היעד המקורי. עם הרבה מתחרים – ברמת אבזור דומה או עדיפה ובמחיר של 14,900 ש"ח מהווה המובי החדש חידה – האם יספיקו לו השיפורים ותנאי הבסיס, כדי להמשיך להיות להיט מכירות גם בסוף העשור?

תעודת זהות

 

Kymco Movie S 125i

 

דרגת רישוי: A2

 

מחיר: 14,900 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר אוויר

 

נפח: 124.8 סמ"ק

 

הספק: 9.5 כ"ס ב-8,750 סל"ד

 

משקל רטוב: 114 ק"ג

 

מידות כלליות: אורך 1,800 מ"מ, רוחב 710 מ"מ, גובה 1,110 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 6 ליטר

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-12, א' 110/70-12

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל