fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: צ'אנג-ג'יאנג פקין אקספרס 650

מבחן דרכים: צ'אנג-ג'יאנג פקין אקספרס 650

כתב: מיקי כהן | בוחנים: אריק רוזנבלום, עמית משיח, דניאל וקנין, מיקי כהן | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: במקום בוקסר וגישה קלאסית, הפקין אקספרס הולך על מנוע מוכר ויחסית מודרני ורמת אבזור גבוהה, עם תג מחיר נמוך ביחס להיצע בשוק

הצבא מבקש פתרונות לפי צרכיו והשוק האזרחי נענה לכך, התוצאות לרוב נשארות בתוך המסגרת הצבאית אולם לעיתים זולגים מוצרים כאלו ואחרים לשוק האזרחי. בתחום הממונע, ישנן כמה וכמה דוגמאות לכך, ג'יפ והאמר הם אולי הבולטים וגם אלו אשר פשטו מדים ונכנסו ללב הקונצנזוס. גם סירה המוצמדת לכלי דו גלגלי נולדה מהצורך הצבאי להניע כוחות בשטח קשה ואט אט זלגה גם לשוק האזרחי ומושא מבחן זה אינו שונה ושורשיו נטועים עמוק במסגרת צבאית.

1938 הייתה השנה בה הגרמנים הציגו את ה-R71, הרוסים ראו כי טוב ובצעו copy/paste והביאו לעולם את ה- IMZ M-72. בשנות החמישים של המאה הקודמת, מכרו הרוסים לסינים רישיון לייצר M-72 סיני וכך נולדה חברת Changjiang אשר יצרה 1,000 אופנועי סירה לצבא הסיני. כמו בהרבה מקרים, גם פה, היצור הצבאי זלג לתחום האזרחי וה-Changjiang פשט מדים והתאזרח.

עד 2017 ייצרה Changjiang את אותם אופנועים עם אותו מנוע 750 אשר מקורו ב-R71 הגרמני משכבר הימים. כיום מיוצרים אופנועי צ'אנג-ג'יאנג עם מנוע 650 סמ"ק מודרני שפותח על ידי CFMoto, מקורר נוזל, בעל גל-זיזים עליון כפול, מוזן ע"י מערכת הזרקת דלק של Bosch ומפיק 61 סוסים מוצקים שעוברים לגלגל דרך תיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים, שרשרת וגלגלי שיניים.

אבל עזבו אתכם מנתונים טכניים, את אלו תוכלו למצוא בבקוסה שישתול העורך למטה (*אסף: תודה רבה, מיקי. גם אני אוהב אותך) או בצד או בכל מקום שימצא לנכון, כי החלק החשוב בכל הסיפור הזה הוא חווית הרכיבה או שמא יש לומר – חווית הנהיגה, כי שום דבר במכונה הזאת לא דומה לרכיבה שאתם מכירים, לטוב ולפעמים גם לרע. אבל כל עוד הדבר הזה בתנועה, החיוך לא ירד לכם מהפנים, גם לאלו שאיתכם מורכבים מאחור או ישובים בסירה. גם הסביבה לא תישאר אדישה למראה הכלי המיוחד.

נתחיל מהדבר הפעוט והקטן הזה שנמצא מצד ימין של הרוכב, הסירה, על שלל מכלוליה והגלגל הנוסף המוצמד אליה, מעבר לכך שהיא מוסיפה קילוגרמים רבים – וזה עוד ללא נוסע היושב שם, שמשקלו תלוי בכם – רוחבה כמעט כפול מרוחב האופנוע עצמו, כך שצריך תמיד לזכור שלא מתפעלים פה דו"ג או תלת באופן המוכר, אלא משהו אחר לחלוטין, מה שאומר שבעיר ובפקקים תחכו בסבלנות עם כלל נוסעי ארבע הגלגלים שסביבכם ובכללי בעצם תתפסו שני שליש נתיב בכל כביש שתעברו בו. אוקיי, הבנו. אפשר להתחיל להתקדם? בהחלט, אולם גם כאן ישנה תקופת הסתגלות משום שעם תחילת ההתקדמות הגלגל האחורי אמנם דוחף קדימה אבל גלגל הסירה יוצר התנגדות והכלי מושך ימינה לכיוון הסירה ונדרש תיקון מהכידון, לחיצה על המצמד להעברת הילוך והכלי מושך שמאלה ושוב נדרש תיקון. אולם לאחר מספר דקות מתרגלים למשחקי הימין\שמאל והרכיבה הופכת חלקה.

זוכרים שבכל קורס רכיבה בסיסי הסבירו על היגוי נגדי? רוצה לפנות שמאלה, תן לחיצה קטנה בצידו השמאלי של הכידון והאופנוע "יפול" לתוך הפניה. זוכרים? מצוין, כי פה זה לא עובד משום שהסירה אינה מאפשרת לאופנוע להישכב ימינה ושמאלה, טוב – שמאלה אפשר, מסוכן מאוד, אבל אפשרי. אם היה הגה במקום כידון, ההרגשה הייתה אולי טבעית יותר. משום שאת המכונה הזאת, יותר נוהגים מאשר רוכבים. אולם כאן לא מסתיימת ההסתגלות, כי בעוד שפניות שמאלה מתבצעות ללא כל בעיה כי העברת המשקל פועלת כמו במכונית, הפניות ימינה יוצרות תופעת ווילי לסירה, במיוחד כאשר אין נוסע המשמש כמשקולת בתוך הסירה.

ואחרי כל אלו, לאחר זמן הסתגלות, הרכיבה על ה-Changjiang היא חוויה מענגת ומהנה במיוחד. דבר ראשון, אוטומטית מתבצע סוויץ בראש לרכיבה רגועה בה הדרך הרבה יותר חשובה מהיעד.

למרות המראה המיושן, כל המכלולים מודרניים ומיישרים קו עם שנת 2021. התאורה כולה LED, המצמד הידראולי וקל לתפעול, מערכת הבלימה משולבת, ידיות מחוממות, משכך היגוי ועוד תופינים אשר אינם מקובלים ברוב האופנועים החדשים בשוק ובמיוחד אלו המגיעים מהשוק הסיני. בכלל, רמת הגימור כאן עולה על הציפיות שלנו ביחס לכלים כאלו – הכל ברמה גבוהה מאוד.

בולמי הקאיאבה עושים עבודה טובה בשיכוך המהמורות בעיר ועבודה לא רעה גם כאשר המהירות עולה. הסתייגות אחת נרשמת ממתלה הסירה אשר עובד טוב יותר כאשר ישנם כחמישים קילוגרמים ומעלה בסירה. בכלל הקפידו כאן לפנק את הרוכב והתקינו קפיצים גם למושב הרוכב אשר מחולק לשניים בעוד שהמורכב מקבל ידית אחיזה גדולה ונוחה. לאורח בסירה יש מלבד לידת האחיזה גם שני שקעי USB ושקע מצת כך שאפשרויות טעינה אינן חסרות והוא ימצא בפנים הרבה דרכים לשעשע את עצמו.

עוד יתרון שיש לתלת הוא אותו תא מטען גדול מאחורי מושב הסירה היכול להכיל ציוד לשלושה אנשים לכמה ימי טיול, ואם במקרה נתקלתם עם נקר בדרככם, יש אפילו גלגל רזרבי. ככלל, התלת מגיע מאובזר מאוד עם כיסוי לסירה ובגרסה אותה קיבלנו למבחן, גם פנסי ערפל ואפילו כננת.

אם כבר כננת, צמיגי 50\50 וחישוקי שפיצים, הדרכים מחוץ לאספלט קורצות לקונפיגורציה הזו ולשם שמנו פעמינו. אז נכון, אין כאן הנעה כפולה ואין הילוך אחורי, אבל שבילים אינם מהווים מכשול לתלת שלנו. איתגרנו אותו מעט מעבר וגילינו יכולת שטח לא רעה. לא היינו מנסים לעלות איתו את עשוש או לנסות איזה סינגל בבן שמן (מן הסתם גם הרוחב לא מאפשר) אך לטיול רגוע למעלה הגבעה הקרובה עם קפה תחת צילו של עץ מצאנו שותף מהנה מאוד. קצב התקדמות רגוע וללא מאמץ, ניתן להגיע למקומות רחוקים מאוד ולשלוף מתא המטען את ערכת הקפה, המחצלת, הכיסאות ואת סלסלת הפיקניק המפנקת.

בסופו של יום, כאשר מגיעים לשורה התחתונה, מחיר ה-Changjiang אינו זול. כ-89,000 שקלים לגרסה הפחות מאובזרת נשמעים הרבה, אולם תמורת אותם שקלים, מקבלים חוויה יוצאת דופן אשר תעלה חיוך על פני הבעלים בכל פעם מהרגע בו יצא מהבית ויעלה על האופנוע ועד הרגע אשר ישוב לביתו. וגם הרבה אחרי. ה-Changjiang הוא מוצר איכותי כמותו אנחנו לא רגילים לקבל מיצרנים עם שמות 'פחות מוכרים'…

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

מחיר: 92,664 ₪

 

דרגת רישיון: A

 

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, גל-זיזים עילי כפול, מוזרק דלק

 

נפח: 649 סמ"ק

 

הספק: 66 כ"ס ב-8,000 סל"ד

 

מומנט: 6.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מזלג בקוטר 41 מ"מ מתוצרת KYB, מאחור צמד בולמים מתוצרת KYB עם כיוונון עומס קפיץ ובולם KYB לסירה

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ, קליפר 3 בוכנות. מאחור ובסירה דיסק בקוטר 256 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. בלם חניה ו-CBS

 

מידת צמיגים: 110/80-17

 

מידות כלליות: אורך 2,235 מ"מ, רוחב 1,655 מ"מ, גובה 1070 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

מרווח גחון: 167 מ"מ

 

משקל רטוב: 365 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 20 ליטר

 

9 תגובות ל מבחן דרכים: צ'אנג-ג'יאנג פקין אקספרס 650

  1. בצרפת עולה 14000 יורו, בול חצי מבארץ. פראיירים לא מתים.

    • בוקר טוב. רק עכשיו שמת לב שבארץ עולה כפול? בישראל משלמים 83 אחוז מס קניה, שלמעשה מכפיל את המחיר

  2. ב 50000 שח היה שווה להתפנק בסיני הזה. בכמעט 100000….יש דברים נחמדים ושווים יותר

    • בפקק של איילון פחית עדיפה בגלל המזגן . מעולה לכבוש איתו את פיסגת חירייה

  3. מאחר ולא עולים על מדרכה עם כלי כזה, צריך לשלם חניה בכחול לבן ? כי אופנוע לא נראה לי שאוכפים….

  4. מה העניין שכל הגרוטאות העתיקות ,הסיניות והרוסיות, מתומחרות במחיר הזוי ובילתי נתפש כזה ???? עד כמה יהיו הישרעהלים מושחתים שרואים הכל דרך החור של הגרוש??? ומי בכלל יקנה את ערימת הברזלים הזאת ,גם אם הכסף נוזל לו מהאוזניים? ישנם אפיקי השקעה טובים יותר.

  5. כל הקונספט לא מובן.
    ישראל מדינה חמה! לעמוד בפקקים בלי מזגן, מאחורי אגזוז לוהט של המכונית שלפניך?
    ולמה כננת עם אין יכולת 4X4? ואיך תא ענק? תא פיצי!

    ואולי הקונספט זה כאילו הביאו אחד לאיזה מנכ"ל מפונפן שביקש אותו לעצמו, אולי לחלון הראווה, ואז זה כן מובן(והמחיר לצרכן לא מעניין, כי יודעים שאף אחד לא יקנה).

    בכסף הזה קונים אכלה מכונית מיני, עם מזגן, ועם תא מטען נורמלי, ובלי הסיכון של "אופנוע", ועוד נשאר עודף לסוף שבוע במלון שווה.

    • אתה אופנוען? ממתי אופנוע בארץ זה קונספט שימושי? זה נטו לנשמה, אז מי שזה מתיישב לו בלב ובכיס שייהנה. אני מהמר שלא יהיו הרבה כאלה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל