fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

14.6 כ"ס – אהבה מהסרטים

14.6 כ"ס – אהבה מהסרטים

צח כנען

אסטה לה ויסטה בייבי – שליחות קטלנית

כתה ו'. בפעם הראשונה בחיים הולכים לסרט כל הכיתה ללא הורים. Grease. כמובן שהיו מריבות סמויות מי ישב ליד מלכת הכיתה, אבל מה זה משנה כשפתאום מגיחה אל המסך אוליביה ניוטון-ג'ון, כלומר סנדי, במכנסים מ א מ מ י ם שנקראים היום "סקיני". ג'ון טרבולטה שולף את המסרק מהכיס ויאללה בלאגן: מרוצי מכוניות קורעי טסות וצעצועים על שני גלגלים לחבר'ה. 

כתה ט'. עלינו בדרגת הרישוי. דייט אחד על אחת ופרוזן-יוגורט בתחנת האוטובוס, ביציאה מהסרט la boum: מובילט צרפתי 103 Peugeot  ללא קסדות, אוסף אותה מהכיתה ובסוף, איך לא… מתנשקים. שיגעון של מסיבה.
וכמו שהתחלנו את העשור הקודם עם אינטרנט שהגלישה מחושבת לפי דקות מצטברות, כך כל בן-עשרה בימינו מצמיד לאוזנו איזה מיקרוגל ושומע טרקים שהוא הוריד. קולנוע? מה זה? "לא שמענו על הקטע". עם הסטרימרים של ימינו חדרו של המתבגר הופך לבסיס נאס"א שמשגר את קיאנו ריבס בשבריר שנייה כמורכב ממטריקס Reloaded מהדיסק-און-קי אל הלד, דרך הסראונד 24/7. אשכרה מסלול מוג'לו וולנסיה ביחד. אז כשהסאונד כבר עובר דרך הקירות צועקים לו מהמטבח:" שים אוזניות!". מצידי? שיתחרש.
מגיעים לגיל שאפשר להתחיל, איך לא: פיאג'ו סי עם פדלים, פעימה וחצי. והיום? היום יש ארבע פעימות, מוזרק, קליפרים, דיסקים, רדיאטור, צ'וק אוטומטי, CBS, ABS ומה לא? בעיקר, מה כן?! שוורצנגר ("אסטה לה ויסטה בייבי") על טונה וחצי של אופנוע, מקפץ מגשר לכביש, כעז הרים בשליחותה הקטלנית השנייה הלוא הוא ה-Terminator שרדף אחרי שרה קונור עם הונדה 750 בחלק הראשון ועם הארלי

Fat Boy בחלק השני (אבוד לכם,נמכר ב-140,000$). אחריו הגיחו הג'יימס בונד האגדיים, כשהבלתי נשכח שלי מביניהם מצהיר: "המחר לעולם לא ימות". עדיין לא ימות, אלא ההפך – ממש חי. ועוד איך חי,  כשאזוקה אליו קוראנית יפהפייה, היא אוחזת בידית של הקלאצ' והוא נותן בגז, פתאום אתה קולט שב.מ.וו עם מנוע בוקסר בצבע נס קפה עם זוג מיוחם עליו, יכול לקפוץ מחלון לחלון כשבא לו.
אומה טורמן עם שיער הקש במשקפיים יפנים כהים כהים, בטרנינג צהוב ואופנוע עוד יותר צהוב, בדרכה לקצוץ איברים בחרב של הנזו – חכי שנייה! ביל גם יחכה. היו פה כמה חוליגנים לפנייך. תני קצת כבוד לעמיתתך- Lara Croft שמפושקת על ה-Tomb Raider שלה ומרימה בסבבה גלגל קדמי לווילי, מה שכמובן לא פגע בכושר הפריון המפותח שלה ועודד אותה לארגן קבוצת קט-רגל של ילדים ושחקני רכש זרים בביתה. אין על העיניים שלך אנג'לינה במיוחד בשבילך יש לי מקום בבית למשפחה ברוכת ילדים בחופשת חנוכה, רק תבואי, אתן לך סיבוב במגרש החנייה או שתקלעי צמה ותתני לי לרכב.
סטאלון הפסיק לחטוף בוקסים מאיוון דרגו, כי הוא קיבל זעזוע מוח מלסחוב בולי עץ ולהרביץ לפרות מתות בפריזר. הוא עשה הסבה מקצועית לבמאי והחליט שכל עוד הוא בוחר את ה-"Expendables" בסרט שלו הוא גם בוחר לעצמו איזה הארלי שבא לו. אז מה אם הוא לא מגיע עם הרגלים לכביש? נעזוב את זה. ואז טום קרוז מביא לנו אותה בקאמבק מטורף. כל עוד הוא היה טייס קרב עם שביל בצד הוא הריץ את הדאווין עם קאוואסקי GPZ 900R על קלי מגיליס, בחארטה של Top Gun בבסיס חצור. וכשהוא הפסיד ברייס מול ה-F15 הוא זרק אותה מהמושב, לקח יו-טרן וקנה טריומף סקרמבלר רטרו בדרכו לעוד משימה בלתי-אפשרית, השנייה מתוך השלוש. מה נסגר איתך? מה היה רע בפנלופה? (גם כן קרוז, קל לזכור) ולחשוב שמשימה בלתי אפשרית התחילה כסדרת טלוויזיה בשנות השישים. בסלון שלנו, סדרת הטלוויזיה במוצ"ש הייתה Happy Days. עם החנון המנומש, הפונז האגדי והטריומף 500 טווין הצנוע והמחרמן.
 

משהתחיילתי לא מצאתי זמן לקולנוע אז פיספסתי את Purple rain ואת Marlboro man והבנתי שהיה שם FXR. חבל. אבל יש אפשרות לקלאסיקות בדיוידיומט או בחינם במחשב.. מה שהביאני למילניום הנוכחי עם החלום המהיר בעולם היה:The World's Fastest Indian בכיכובו של אנטוני הופקינס, החניבעל שכמעט טרף את ג'ודי פוסטר, מרוב שהיא שתקה כמו כבשה (כבר עדיף להידרס ע"י וספה ראלי 66 ברמזור אדום לפני שפוגשים בו). למזלי הוא היגר לקובה, אז תהיה לו את האפשרות לצפות בדרום אמריקה באופנוע: The Motorcycle Diaries. אולי הנופים המדהימים ישביעו את רעבונו לבשר-אדם. וירגיעו אותו קצת. מכיוון שאני די רגוע כשיש איתי Fast בבגאז', לא אכנס למצב של Fast and furious  או Fast five אבל אין כמו ג'יזל שלנו (גל גדות)
לסיום, אביע את אהבתי האין-סופית ל- le fabuleux destin d'amelie poulain כי מה הם בעצם סרטים ואופנועים אם לא אלא אהבה אחת גדולה.

14.6 כ"ס – דיבורים על המדרכה

41 תגובות ל 14.6 כ"ס – אהבה מהסרטים

  1. כתוב מעניין, גורם לך להנות ולחשוב על הסרטים. הולך להשיג את "המחר לעולם לא ימות".. גדול.

  2. איל בי בק!! איזה כיף זה היה.. כמה אקשן. טוב פצצה.

  3. לדעתי החברה הצעירים כאן לא יבינו בכלל על מה אתה כותב….אני נהנתי. תודה

  4. דלית ויוסי שושני, חנות תחביב. ירושלים הגיב:

    אין עליך, אתה גדול. מי שפוגש אותך בפעם הראשונה חושב שהרגע לקחת שני אקסטזי ושישיית רד-בול. פשוט לא מבינים שיש לך בראש חמישה טרה זכרון. אנחנו איתך באש ובמים. ומאושרים בדרכך החדשה. וכבר סיכמנו עם אלי התנין: את הפנסיה שלך אתה תקבל מאיתנו בגיל 70. ביי. אוהבים.

  5. איזה כיף לקרוא עוד שורה ועוד שורה,הנוסטלגיה מציפה,נראה כאילו יש אינסוף דוגמאות ואם היה עוד מקום זה לא היה נגמר…מצחיק ומעלה חיוך.תכתוב עוד..

  6. מקרנות של סרטים נראות כמו אופנוע! אופנועים וקולנוע חיבור מצויין! מאמר כתוב מצחיק ומעניין.

  7. פעם ראשונה שאני קוראת יש עוד טורים שכתבת?

  8. אין לי אלא לבקש סליחה על כל הנדנודים והדאגות שדאגתי תמיד בגלל האופנוע התורן שלך.
    שווה עכשיו לקרוא על צרור הזכרונות הצרור בראש שלך.
    זה נשמע כמו כף גדול לאורך השנים אבל אני בכל אופן, עדיין מפחדת לרכוב איתך.

  9. כתבה נוגעת עם חוש הומור והסתכלות קצת אחרת תמשיך כך.

  10. כל הכבוד כתיבה יפה, נחמד לחזור בזמן אחורה ולהזכר בימים יפים

  11. כתבה מדהימה, זה נקרא מעורר נוסטלגיה, מי מאיתנו לא חלם לפחות 6000 פעם
    להחליף את הגיבור במסך הגדול, בגלל האופנוע? החזרת לי חלומות של שנים אחורה עם אין ספור פנטזיות, תודה

  12. טוב לדעת שאני לא המשוגע היחידי שמחפש לדעת "איזה אופנוע בדיוק היה שם בסרט".
    ועדיין לא הצלחתי להבין על איזה אופנוע רכב וולפרין בX-MAN האחרון.

  13. מרכיבה על אופנוע נהיים מושל מדינת קליפורניה.רוכבי האופנועים תתעודדו יש לכם סיכויים להיות ראשי ממשלה.

  14. אם כולם היו יודעים שמרכיבה על אופנועים ניתן להיות מושל מדינה כמה רוכבי אופנוע היו על הכבישים?

  15. הוספה של השוטר אזולאי והאופנוע עם הסירה של יוסף שילוח ז"ל בסרט כיכר החלומות

  16. וגם לא לשכוח את "נמלטים" (Fled) שמתסיים בבריחה של שני דוקאטי 916 לכיוון אצטדיון מוטוקרוס. אחלה סרט!

  17. עכשיו אנחנו מבינים למה אתה קונה אצלנו כל כך הרבה דיו למדפסת וצילומי כרומו. בהצלחה

  18. כן, יש עוד אחד שהוא כבר כתב ובטח יהיו עוד, חפשי במדור 'בלוגרי' פה באתר.

  19. מעל תחילת התגובות. ישנו קישור בצבע סגול- למאמר הקודם. והוא נקרא: דיבורים על המדרכה.

  20. כתבה לעניין מעניינת ומלאת תוכן, האופנועים זה חיידק.
    היו מפוקחים בנסיעה וסעו לאט להנאתכם….מאיר.

  21. איזה כיף לקרא כתבה על אופנועים שגם נשים נהנות ממנה !קצב המילים כמו נהיגה על אופנוע
    מחכים להמשך כל הכבוד צח !!!

  22. איפה היה הכשרון הזה כל השנים ?

    היה מעניין ומצחיק מקווה שתמשיך לכתוב

  23. המושג אופנוע מרגש אותי ביותר!עוד בנעורי אהבתי לטפל באופנועים, כולל באופנוע של אבא שלי, שנקרא אז "אריאל" (מישהו עוד זוכר אותו?). את המהלכים עדיין החליפו ביד ואהבתי לנסוע עמו ברחבי ירושלים בשנות השלושים של המאה הקודמת,וכיום כמובן, האופנועים הרבה יותר משוכללים ו"אריאל" הפך למלאך בשמים…כי על פני האדמה אין למוצאו עוד. בשנות הארבעים והחמישים, נהגתי על אופנוע משלי כבר, מסוג NORTON. צח, נהניתי להזכר באמור עם קריאת כתבתך, המשך כך, כל לחי! מדודך החיפני.

  24. כל כך הרבה נוסטלגיה!
    נהנתי מאוד לקרוא
    מעניין מה יכתבו עוד 20 שנים על כלי הרכב והאופנועים היום…"פעם הם היו נוהגים רק על הכביש ולא טסים בשמיים איזה פרימיטביים…"
    צחי, ישר כח

  25. "זה לא אופנוע בייבי. זה צ'ופר". "מכל הדברים בעולם שלקחת מהדירה, שכחת את השעון שלי, ליד הקנגרו. זה היה השעון שאבא שלי עבר את המלחמה איתו". ותשובתה: "דו יו וונט מי טו גיב יו אן אורל סקס"?

  26. למי שזוכר מל גבסון על קוואסקי Z1R
    בסרט מקס הלוחם בדרכים

  27. האופנוע החליף את הסוס של הקאובוי בהוליווד לא ממש אותי לא ממש שכנע לעבור לאופנוע סטריט רק דו"ש רצוי GS מקורי, אבל מה זה חשוב אם יושבת מאחור פנלופה או אנג'לינה או מקדימה אפילו,

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל