fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

שימוש במתקן סלולרי בזמן נסיעה או רכיבה

שימוש במתקן סלולרי בזמן נסיעה או רכיבה

נתחיל מלשון החוק ואחריה נפרט מה מותר ומה אסור בכל הקשור לשימוש בסלולר בזמן נהיגה/רכיבה.

החוק קובע כי על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, ניתן קנס בשיעור 1,000 ₪ וכן 8 נקודות.

וזה נובע מתקנה 28 (א) לתקנות התעבורה – חובה להחזיק בהגה או בכידון

"(א) נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה; אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה".

"(ב) האמור בתקנת משנה (א) לא יחול על תצוגה המיועדת לבקרה או ניווט של הרכב או על מערכות תצוגה בכלי רכב המשמשים את משטרת ישראל או את הרשות הארצית לכבאות והצלה או את שירות הביטחון הכללי לצורך מילוי תפקידם או את צבא הגנה לישראל למטרה ביטחונית".

"(ג) על אף האמור בתקנה זו, רשאי השר ליתן היתר להפעלה למטרה בטיחותית של תצוגה הנראית לנהג גם בעת נסיעת הרכב, ובלבד שהתצוגה אינה מחייבת צפייה רצופה בה והנהג ברכב שבו מותקנת תצוגה כאמור קיבל הכשרה לשימוש בה תוך כדי נהיגה".

התיקון האחרון בתקנות נעשה בשנת 2018 בסעיף 28 (ב) ומאז בעצם ישנה עדיין התקדמות טכנולוגית משמעותית.

כיום: קיים איסור לשוחח בנייד בזמן נהיגה ללא דיבורית, ההגיון מאחורי הדבר – הנהג עוזב את ההגה/כידון בזמן שהוא בתנועה לצורך מענה טלפוני.

כמובן הדיבורית חייבת להיות קבועה ברכב והנייד חייב להיות יציב ברכב, כלומר אין לאחוז בו בזמן נהיגה.

אותו כלל חל גם על רוכבי הדו גלגלי, היום עם הקידמה לכל אופנוע ניתן לחבר מתקן יציב אליו מתחברת מערכת דיבורית לקסדה ובכך ניתן לענות לשיחות בזמן נהיגה.

היום בחלק גדול מהאופנועים ניתן לענות על ידי גלגלת /כפתור הנמצאים על הכידון או בפקודה קולית בחלק מהדיבוריות בקסדה ובכך לעמוד בתנאי תקנה 28.

בפסק דין שניתן נגד רוכב אופנוע ששוחח בזמן נהיגה, זוכה רוכב האופנוע לאחר שהוכיח כי לא עזב את הכידון ובעצם השיחה נכנסה דרך מערכת פנימית למענה לשיחות.

לגבי נהגי רכב ניתן להקיש על פי הפסיקה בערעור אהובה לוי נגד מדינת ישראל כי ניתן לנהוג עם אוזניה אחת במקום דיבורית ברכב.

טיפ שיש לזכור במידה ושוטר עוצר אתכם. העבירה היא לא השיחה בטלפון, או 'רק ראיתי מי התקשר', אלא עזיבת היד את ההגה או הכידון. לכן טענת ההגנה צריכה להיות ככל ורלוונטי היא שהידיים לא עזבו את ההגה או הכידון ויש להתעקש שבתגובה שלכם כך יירשם ככל וזה התקיים. כל דבר אחר כמו "טעיתי", "תוותרו לי", "תסתכלו בנייד שלא שוחחתי", רק מהוות הודאה בעבירה ומפספסות את משמעות הסעיף.

 


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל