fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטוGP סילברסטון: אפריליה על הפודיום!

מוטוGP סילברסטון: אפריליה על הפודיום!

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

אם יש משהו שצריך ללמוד מהסבב האנגלי, זה המכנה המשותף לשלושת המנצחים ביום המרוצים בסילברסטון, שלושתם עבדו לבד לאורך כל סוף השבוע מסביב למסלול הארוך. הם לא חיכו לטרמפ, נקודות בלימה או סליפ סטרים, שלושתם התעקשו למצוא זמן פנוי לבדם על המסלול כשהם קובעים באימונים הקפות מהירות ועקביות אחת אחרי השניה והוכיחו במהלך המרוצים שזו הדרך הנכונה לעבוד.

קטגוריית Moto3

רומנו פנטי עמד ברף הגבוה שהעמיד עוד לפני הזינוק. הרוכב האיטלקי של מקס רייסינג ניצח את המרוץ הראשון שלו העונה כאשר הוא מסיים ראשון בכל המקצים. "סוף שבוע ללא דופי שהחל מושלם והסתיים בניצחון מוחץ של רומנו", אמר מקס ביאג'י, הבעלים של הקבוצה, בסוף יום המרוצים. "במרוץ הוא הראה את המהירות שלו בהקפות עקביות, שלט ביריבים ולקח את הצעד הבא כאשר נותרו מספר הקפות כדי לחצות את קו הסיום לבדו. הודות להופעה המרשימה שלו הוא לא רק צבר נקודות אליפות חשובות, אלא היום רומנו גם עינג אותנו בזכותו כשרונו כאשר מעניק ניצחון שני לקבוצה ולהוסקוורנה".

במקום השני הגיע ניקולו אנטונלי, שחזר מפציעה עם שבר בשורש כף יד ימין, שעדיין לא החלים, ולמרות זאת הצליח לסיים על הפודיום במסלול ארוך עם הרבה שינויי כיוונים ו-18 פניות. היה ניתן לראות כיצד האיטלקי מתקשה אפילו לאחוז בבקבוק הפרסקו על דוכן המנצחים. במיקום השלישי ועם פודיום נוסף היה דניס פוג'יה שגבר בהקפה האחרונה על הרוקי של אספר איזן גאוורה. זה לא היה רק "לוק דאון" איטלקי על הפודיום כאשר שלושת הרוכבים חולקים לאום, אלא גם לאקדמיה של ולנטינו רוסי. פנטי ופוג'יה היו חלק מהאקדמיה עד לפני מספר שנים ואנטונלי עדיין חלק ממנה.

מוביל האליפות סיים רק במקום ה-11 אחרי שזינק מהמיקום ה-22 ועשה לא מעט טעויות במהלך המרוץ בקרב על המקום העשירי. זהו הביקור הראשון של אקוסטה במסלול המסובך ללמידה ולמרות הקשיים עדיין הגדיל את פער הניקוד בטבלת האליפות אחרי שסגנו בדירוג והמנצח של המרוץ הקודם, סרג'יו גרסיה, סיים מחוץ לניקוד.

 

קטגוריית MotoGP

במוטוGP זה היה ניצחון ענק עבור פאביו קווארטררו. הרוכב הצרפתי של ימאהה חגג מראש הפודיום בפעם החמישית העונה והגדיל את פער הניקוד מיריביו, אשר התקשו עם צמיגי המישלין, כשג'ואן מיר חוצה את הקו במקום התשיעי, פקו בגנאיה 14 ויוהאן זרקו במקום ה-11.
"זה די משעשע, כי לפני שהגענו לסילברסטון ראיתי הערות רבות על שאני אעשה טעויות או שיש עלי לחץ כי אני הרוכב היחיד של ימאהה שבאמת נלחם בטופ, אבל הכל הפוך", אמר קווארטררו במסיבת העיתונאים. "מעולם לא הרגשתי כל כך טוב על האופנוע, וימאהה ממש לא דוחפים אותי, כי אני חושב שהם ממש שמחים מהאופן שבו אנחנו עובדים ויש להם ביטחון מלא בי. מעולם לא הרגשתי נהדר כל כך. כשיש יתרון כזה, זה גורם לי לחשוב פחות על האליפות".

האסטרטגיה של רוכב ימאהה לקראת המרוץ הייתה ברורה, לפתוח טוב, לברוח לדוקאטים ולבצע את המרוץ בהובלה, כך שלא יצטרך להתאים את קו הרכיבה ונקודות הבלימה לרוכבים האחרים. קווארטררו הצליח להשתלט על ההובלה כבר בהקפה חמישית ולא הסתכל לאחור מאז.

אחריו על הפודיום סיימו אלכס רינס עם הסוזוקי בפעם הראשונה העונה ובפעם הראשונה בעידן המודרני רוכב אפריליה מניף את הגביע במוטוGP.
מאז עונת 2011, העונה האחרונה של אליפות ה 125 סמ"ק (לפני שהוחלפה במוטו3 ואפריליה פרשו מהתחרות ברמה העולמית) לא עמד רוכב של היצרן האיטלקי מנואלה על הפודיום. זו גם הפעם הראשונה בה רוכב עם ה- RS-GP מסיים בחמישייה הראשונה ובפער רק של 4.105 שניות.

אפריליה חזרו להתחרות באליפות העולם בשותפות עם הקבוצה של פאוסטו גרסיני בעונת 2015. היצרן האיטלקי הגיעו עם ההצלחה בסופרבייק אבל התקשה בפיתוח אופנוע המפעל הנדרש כדי להצליח במוטוGP. ג'יג'י דלאנייה עזב כדי לעבוד עם דוקאטי שנתיים מוקדם יותר ורומנו אלבסיוני נותר כאחראי על הפיתוח וגם על הצד המנהלי. אפריליה התקשו למצוא רוכבים וניצלו סעיף בחוזה של מרקו מלאנדרי כדי להכריח אותו להתחרות עבורם על אופנוע בעייתי בעונה הראשונה. מלאנדרי שרד פחות ממחצית העונה עד שהוחלף בסטפן בראדל.

השנים אחר כך לוו בתחלופה בתדירות גבוהה של רוכבים, למעט אליקס אספרגארו ששרד עונה אחר עונה בקבוצה. רוכבים כמו סם לואס, סקוט רדינג וברדלי סמית' התנסו בקבוצה, אך חוסר במשאבים בפיתוח, קבוצת מבחן ראויה וכח אדם השאיר את אפריליה וקבוצת גרסיני ללא תוצאות מבטיחות. קבוצת פיאג'ו מביאה את מאסימו ריבולה מעולם ה-F1 כדי שיעמוד בראש מחלקת המרוצים, אפריליה פורשים מתחרות בכל אליפות אחרת ומשקיעים את כל המאמצים במוטוGP. למרות התקוות הגבוהות והחתמה של אנדראה יאנונה הציפיות עדיין לא התממשו והמטרה, שהייתה להמשיך ולהשקיע בפיתוח לצד השקעה ברוכבים, לא נשאה תוצאות. המצב היה כל כך גרוע והאופנועים היו כל כך לא אמינים שמאסימו ריבולה היה מגיע להתראיין בפני העיתונאים במקומם של הרוכבים. למרות שאפרילה הצליחו לגייס מהנדסים מנוסים ובכירים מיצרנים אחרים וממגנטי מירלי (יצרן המערכת החשמלית) הדגם החדש והמשופר של עונת 2020 התמהמה במפעל, כהשלכה ישירה של נגיף הקורונה שהוביל לסגירה זמנית של המפעל. במקביל, בסאגת הסמים של אנדראה יאנונה אפריליה נעמדה לצידו ועל אף שזו נראתה התנהגות הירואית, היא מנעה מהיצרן לגייס רוכב אחר ופגמה קשות בהתנהלות קבוצת הפיתוח, כאשר רוכב המבחן בראדלי סמית' שסומן כמחליף הוחלף בלורנזו סבאדורי.

לקראת העונה הנוכחית אפריליה הצליחו להביא אל המסלול את הדגם המשופר. אבל רוכבי אפריליה התקשו בכניסה לפניות ובעיקר בשינויי הכיוון. שלדה חדשה, שינוי בחלוקת המשקל וחבילה אורודינמית משופרת בשילוב מנוע חזק יותר שיפרו נפלאות את המצב. אליקס אספרגארו סיים בעשיריה בכל המרוצים, למעט שניים, עד שהגיע הפודיום המיוחל. "זה פרק בהיסטוריה שלנו", אמר ריבולה ולא הצליח להסתיר את ההתרגשות "אנחנו בתהליך בניית ההיסטוריה שלנו כל הזמן ולזה חיכינו. אני כל כך מאושר עבור אליקס, פיאג'ו והמפעל בנואלה שהאמינו בנו ברצינות הנדרשת. כולנו התרכזנו בללמוד ולהשתפר וכאשר אפשר לראות את התוצאות אפשר להרגיש שאנחנו לא עובדים לחינם. אנחנו לא רוצים שזו תהיה נקודת הסיום, אלא נקודת ההתחלה. אליקס לפעמים נראה כמו 'סוס משוגע', אבל העונה הגישה שלו לתחרות בוגרת וחכמה וזה מגיע לו מאוד, מבחינת קריירת המרוצים שלו הוא ברמה הגבוהה ביותר שהיה אי פעם".

אחרי שחיבק את משפחתו וחגג עם הפרסקו לראשונה מאז 2014, אליקס אספרגארו הודה שהוא מאושר וזה חלום, אך לא יכול להרשות לעצמו לשקוע בחגיגות "לקח הרבה זמן והיה מאוד חשוב לסיים השנה על הפודיום, אבל יותר מכך חשוב להמשיך להתפתח, לשפר את האופנוע. זה לא היה פודיום בגלל מזג האוויר או ההתרסקות של האחרים. היינו מאוד מאוד קרובים במרוצים הקודמים. לסיים על דוכן המנצחים נותן לי יותר מוטיבציה להמשיך לעבוד ולשפר את האופנוע. אנחנו עושים עבודה טובה. אנחנו קרובים מתמיד ומגיע לנו הדוכן הזה, כי עברו חמש שנים ארוכות, סבלתי מאוד. זה היה מאוד קשה. האופנוע לא היה תחרותי. התרסקתי הרבה פעמים. אלו היו השנים הקשות ביותר שלי. נראה שהעתיד מבטיח, כך שאנחנו מקווים שנוכל לשמור על המומנטום".

 

"אפריליה מתקדמים ממש טוב מאז הגעתו של מאסימו. אנחנו משפרים מאוד את הקבוצה. אני חושב שעכשיו אנחנו מראים שיש לנו פוטנציאל טוב. יש עדיין הרבה דברים לשפר. בשנה הבאה אנחנו הולכים להיות קבוצת מפעל מן השורה. כמו כן, מאווריק מצטרף לצוות. העתיד נראה טוב. ברור שהעונה עדיין בעיצומה. אני רוצה עוד ועוד. זה לא מספיק לי ויש עלי הרבה פחות לחץ, כי היה עלי הרבה לחץ כל הזמן. כל הזמן נשאלתי, האם המרוץ הזה הוא הפודיום? וסוף סוף יש פודיום אז בואו נלך על עוד", הוא אמר בחיוך גדול.

אליקס אספרגארו, שזינק מהמקום השישי ופתח מצוין, היה שני עד שהתדרדר למקום הרביעי בהקפה הרביעית, כשהוא בדרך נאבק גם באחיו הצעיר פול שזינק מהפול פוזישן. הוא נעקף על ידי קווארטררו ורינס, עקף את אחיו ושמר בקנאות על המקום השלישי והפודיום, כאשר ג'ק מילר סגר עליו בהקפה האחרונה, "סילברסטון אינו מסלול יוצא דופן, אנחנו תחרותיים בכל מקום", סיפר אליקס. "אני בטוח שאם לא היו לנו שתי בעיות עם המנוע העונה היינו יכולים גם להילחם על שלושת המקומות הראשונים באליפות. אני יודע שזה לא יהיה קל, זה לא שאוטומטית מעכשיו אלחם על הפודיום בכל מרוץ, אבל אני חושב שאנחנו קרובים יותר מתמיד. אני חושב שכל רוכבי קטגוריית המוטוGP די שווים כרגע, למעט פאביו שרוכב מהר ועקבי יותר מהשאר".

"דבר אחד ברור", אמר אליקס על עבודתו כרוכב מספר אחת ומוביל הפיתוח ללא רוכבים בקבוצת המבחן (למעט שלושה מבחנים של דוביציוזו שלא נשאו פרי, לדבריו). "מה שבטוח זה שמעולם לא ניסיתי להתאים את האופנוע אלי. במהלך חמש השנים האלו, תמיד ניסיתי להפוך את האופנועים לתחרותיים. ברור שאמרתי למהנדסים מה אני רוצה, כי הייתי הרוכב הבכיר וזה שצריך לפתח את האופנוע, אבל ניסיתי להתאים את עצמי לאופנועים, תמיד ניסיתי לשים דגש על הנקודות הטובות מאוד של האופנועים ולנסות לשפר את נקודות החולשה. זה התפקיד שלי בחמש השנים האחרונות. מאז הגעתו של מאסימו, הרבה דברים השתנו בנואלה, הדרך שבה אנחנו עובדים. הגיעו הרבה מהנדסים חדשים. שום דבר אינו בחינם בספורט הזה. צריך לשים כסף, צריך להשקיע. זה מה שעשינו. ה-RS-GP21 הוא הטוב ביותר מבחינת היציבות, בזכות ה'דאון פורס' והגיאומטריה. שינינו קצת גם את האיזון על ידי שינוי מיקום המנוע. כעת רואים את התוצאות, אך זו תוצאה של הרבה דברים קטנים שצריך היה לשנות במהלך השנים".
אליקס כרגע עם 93 נקודות בדירוג, כמעט פי שתיים מהנקודות שצבר בעונה הקודמת או בכל העונות הקודמות בהן התחרה עבור היצרן. הספרדי קבע את ההישג הטוב ביותר עבור אפריליה בשבוע בו נודע כי לצדו בעונה הבאה ירכוב מאווריק וינאלס.

ג'ק מילר אמנם סיים מאוכזב שלא הצליח לחזור אל הפודיום אך נראה מעודד שחזר להרגיש תחרותי, הוא סיים לפני פול אספרגארו וההונדהף שגם עבורו זה היה שיפור גדול לעומת ההישגים האחרונים. "בתחילת המרוץ ניסיתי להילחם נגד אחי", הוא סיפר בחיוך גדול. "ב-MotoGP אף פעם לא קרה שצמד אחים נלחמו על הפודיום או על ניצחון של מרוץ. זה היה די מרגש ואני ממש חש גאווה גדולה. אחרי שהסתיים המרוץ דיברתי עם כל הצוות. אין ספק שכל הצוות היה מאושר כי עברנו זמנים קשים, לא רק הרוכבים, כי כשהכל לא הולך טוב ואני עצוב אז גם הצוות, היצרן – אף אחד לא נהנה. סוף סוף יכולנו לעשות מרוץ הגון. הייתי שמח לסיים על הפודיום, אני חושב שהיה לנו את הפוטנציאל היום אבל המצב הוא מה שהוא ולא יכולנו לדעתי להילחם יותר ממה שעשיתי. עלינו להיות מאושרים. אנחנו צריכים לראות את הסך הכל של סוף השבוע ואם לפני בואנו לכאן מישהו היה אומר לי שאני הולך לעשות את הפול פוזישן ולסיים במקום החמישי, רק שלוש שניות מהפודיום, או משהו כזה, הייתי חותם על זה".

את היום הנהדר הזה עבור האחים אספרגארו ראה אביהם במחיצת חברים ואחותם של הרוכבים בביתו בספרד, איזו גאווה לראות את השניים שלעולם לא מוותרים.

את קו הסיום בראד בינדר חצה שישי וקבע הישג נוסף, עם שישה יצרנים שחוצים את קו הסיום בעשיריה הראשונה, לראשונה מאז 1972, במרוץ במסלול אופטיג'ה ביוגוסלביה, אז אלו היו אופנועי MV אגוסטה, ימאהה, קואניג, סוזוקי, הוסקוורנה וקוואסאקי – אבל שלא כמו בסילברסטון, שם בראד בינדר חצה את הקו בפער של קצת יותר מ-12 שניות מהמנצח, ב-1972 המקום השני חצה את הקו בפער של כמעט שתי דקות והשישי ביותר מהקפה במסלול שאורכו שישה קילומטרים.

אבל לא כולם כאמור סיימו את היום כמנצחים. חורחה מרטין סיים את המרוץ כבר בפנייה מספר תשע כאשר מארק מארקז ניסה במהלך שאפתני להיכנס במרווח שלא היה והשניים התרסקו. מרטין קיבל את ההתנצלות של מארקז שלקח אחריות על הטעות, שסיימה עבור שניהם מרוץ עם סיכוי טוב לפודיום. מארקז, המתקשה להתברג לשורות הראשונות על הגריד ועדיין מתקשה עם הזינוקים לעומת שאר הרוכבים ומנגנוני ההנמכה, נקלע העונה לתקריות בהקפות הראשונות כמו במרוצים באוסטריה עם אליקס אספרגארו.

פקו בגנאיה, שהחל טוב את המרוץ התדרדר במיקום וסיים רק במקום ה-14, כאשר ההקפה האחרונה שלו איטית בשתי שניות מזו של מילר במקום הרביעי. רוכב דוקאטי, כמו גם רוכב סוזוקי ג'ואן מיר ורוכב ימאהה פטרונס ולנטינו רוסי, אשר סיים מחוץ לנקודות, הטילו ספק באיכות הצמיגים שקיבלו ממישלין. אצל מיר זה היה הצמיג הקדמי ןאצל פקו ורוסי זה היה הצמיג האחורי, שהפסיק לתפקד מהר ממה שציפו ולמדו באימונים המקדימים למרוץ.

"מבחינת תפקוד הצמיגים אנחנו מאוד מרוצים מהתנהלות צמיגי סליקס מבחינת אחיזה, גיוון, אמידות. באימון החופשי השלישי היו 11 רוכבים בפער של פחות ממחצית השניה ביניהם. ראינו שישה יצרנים שונים בששת המקומות הראשונים של המרוץ כאשר גם הצמיגים הרכים וגם צמיגי המדיום היו בשימוש של הרוכבים שהגיעו לפודיום", הייתה ההודעה ממישלין בתום המרוץ. אמנם בשלב זה עדיין לא נבדקו התלונות של הרוכבים, אך ניתן להבין שמישלין סבורים שהבעיה לא הייתה באיכות הגומי אלא בכיול האופנועים וסגנון רכיבה.

קאל קראצ'לו סיים את המרוץ במקום ה-17 וסיים כנראה את תפקידו כרוכב מחליף עבור ימאהה (*יתכן ועדיין יחליף במידה ומורבידלי לא יהיה כשיר לחזור למסלול באראגון). הבריטי, שפרש בסוף העונה הקודמת, יחזור לתפקיד רוכב המבחן של ימאהה ולחיים ללא לחץ. קראצ'לו, שסיים על הפודיום במקום השני בסילברסטון 2016, עשה את ההקפה שנראתה כאחרונה שלו בקריירה בזמן מהיר ב-1.1 שניות מאשר אז ב-2016.

בתום הסבב ה-12 פאביו קווארטררו מוביל את האליפות, בפער של 65 נקודות על ג'ואן מיר. עם עוד שישה סבבים בלבד לאליפות קשה לראות כיצד מישהו יכול לסגור עליו את הפער.

 

קטגוריית Moto2

במרוץ המוטו2 שסגר את היום, מוביל האליפות רמי גרדנר ניצח 35 שנים אחרי שאביו ניצח באותו המסלול. האוסטרלי רצה לשים מאחוריו את האכזבה מאוסטריה, מרוץ בו סיים שביעי אך לא ציפה להוסיף עוד 25 נקודות על סגנו באליפות ובן קבוצתו הרוקי ראול פרננדז. פרננדז התרסק ארבע הקפות לסיום, מהמקום השביעי, ובכך גדל הפער ל-44 נקודות בדירוג. במקום השני סיים מרקו בזקי שזינק מפול פוזישן. רוכב VR46 נשאר רגוע למרות שדקות ספורות לפני הזינוק הקבוצה לא הצליחה להניע את האופנוע ונאלצו להחליף את המערכת החשמלית. בזקי התחרה ללא לוח בקרה לכל אורך המרוץ. במקום השלישי ולראשונה מאז 2019 חורחה נבארו חזר לפודיום. רוכב ספיד אפ התקשה עם צמיגי הדנלופ שלו מאז שנעשה שינוי במבנה שלהם. יצרן הצמיגים הבלעדי של האליפות סיפק לסוף השבוע את התרכובת הישנה כאופציה לרוכבים וזה אפשר לספרדי לחזור להיות תחרותי. סם לואס, הרוכב הביתי, סיים רביעי את המרוץ מול היציעים המלאים באוהדים.

 

אליפות המוטוGP תחזור לפעילות בסבב אראגון בעוד כשבועיים.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל