fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

F1 מירוץ: המילטון מנצח, וטל פורש

F1 מירוץ: המילטון מנצח, וטל פורש

מיקי כהן

צילום: יח"צ

עוד לפני הזינוק, שוב בעיות במכוניות פרארי והפעם מצת סורר במכוניתו של וטל. לטענת המכונאים, הם מצליחים לתקן את התקלה ממש לפני הזינוק ואז זינוק מצויין של המילטון ששומר על המקום הראשון כמו גם לוטל עד הפניה הראשונה שבה וטל מתחיל לאבד גובה ונעקף ע"י ורשטפן אוקון, ריקארדו ובוטס ופתאום וטל רק במקום השישי כבר בסוף ההקפה הראשונה.

סיינז, איך שהוא, מאבד את הטורו רוסו ופורש כבר בהקפה השניה במרוץ האחרון שלו בקבוצה ומוציא את מכונית הבטיחות.

הקפה רביעית ומכונית הבטיחות יורדת ובסוף הישורת גם פרז עוקף את וטל. לא עוברת חצי הקפה ו-וטל מקבל הוראה לחזור לרחבת הטיפולים ולפרוש מהמרוץ. סוף עצוב לפרארי שככול הנראה, מאבדת את אליפות היצרנים ולוטל את אליפות הנהגים.

בהקפה השמינית, אריקסון מאבד את הסאובר שלו ונכנס בגדר הבטיחות והולך לראות את המשך המרוץ מרחבת הטיפולים, רייקונן מתחיל להעלות בדרוג וממש לפני שמכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת, רייקונן עובר את הולקנברג ועולה למקום השמיני. שלוש הקפות מאוחר יותר ומכונית הבטיחות הוירטואלית נעלמת ובסוף הישרות הראשונה, ריקארדו עולה למקום השלישי לאחר עקיפה על אוקון שבאופן מפתיע שמר על המקום השלישי מהזינוק ועד עכשיו ובאותו מקום, הקפה מאוחר יותר, גם בוטס עובר את אוקון.

שליש מרוץ מאחורנו והמילטון מוביל בכארבע וחצי שניות לפני שתי ברדבול של ורשטפן וריקארדו, בוטס, שתי הפורס אינדיה של אוקון ופרז כאשר רייקונן מאחוריהם. צריך רק לזכור כי בעוד כל הנהגים מלבד בוטס שלפני רייקונן על צמיגי הסופר רכים וחלון החלפת הצמיגים מתקרב, רייקונן ובוטס, זינקו עם הצמיגים הרכים, מה שיתן להם יותר הקפות לפני החלפת הצמיגים המחוייבת. אבל, רייקונן לא ממתין להחלפות ובסוף הישורת הראשונה בהקפה 20, הוא עוקף את פרז. אוקון נכנס להחלפת צמיגים וריקונן כבר חמישי. הקפה 22 ו-ורשטפן נכנס להחלפת הצמיגים שלו ומצליח לצאת ממש לפני רייקונן. הקפה מאוחר יותר וגם המילטון נכנס להחליף צמיגים ומצליח לצאת למקום השלישי אחרי ריקארדו ובוטס.
בתום סבב החלפת הצמיגים, המילטון מוביל לפני ורשטפן, ריקארדו, בוטס, הולקנברג (היחיד שלא החליף צמיגים עדיין), רייקונן ו-2 הפורס אינדיה של אוקון ופרז.

הקפה 32, ורשטפן שואל את הצוות מה מצב הצמיגים ומקבל דיווח כי הצמיגים בסדר בעוד שהמילטון מדווח על חוסר אחיזה בצמיגים האחוריים, כנראה חלק ממלחמה פסיכולוגית.
ניקו רוזנברג שמשמש כפרשן אורח במרוץ, נשאל כיצד הצוות יכול לדעת מה מצב הצמיגים כאשר המכונית עוברת במהירות של למעלה מ-300 קמ"ש מול הישורת הראשית והוא מסביר כי הצוות בודק את החום בצמיגים כי מעל טמפרטורה מסויימת, הצמיגים מתחילים לאבד את היעילות שלהם.

10 הקפות לסוף המרוץ והחזית אין שינויים. מאחרו לעומת זאת, מישהו ברנו שכח לחבר בורג כמו שצריך והכנף האחורית של מגנסון משתחררת והוא נאלץ לפרוש. במהלך הירואי של מגנסון על מסה בפניה הראשונה ונגיעה קלה של 2 המכוניות ומגנסון מצליח לעקוף את מסה שמשאיר את הדלת פתוחה מעט, מה שנותן לגרוז'אן את האות לעבור את מסה ו-2 מכוניות ה-האס ממוקמות במקומות 8 ו-9.

הקפה 47 וצמיג קדמי ימני של סטרול מתפוצץ, הוא יורד מהמסלול וחוזר חזרה כמעט לתוך הרדבול של ריקארדו. מכונית הבטיחות הוירטואלית יוצאת שוב ומשמרת את הפער בין כל הנהגים.

2 הקפות לסוף והמילטון שמוביל על ורשטפן ב-2.5 שניות, מדווח על רעידות בצמיגים ורשטפן סוגר על המילטון ושניהם מגיעים לאלונזו ומסה כסממנים אחוריים. המילטון עובר את שניהם ללא בעיה אך אלונזו נחשד בחסימה של ורשטפן אשר בסופו של דבר לא מצליח לעקוף והמילטון מנצח את המרוץ.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. מקס ורשטפן
3. דניאל ריקארדו
4. ואלטרי בוטס
5. קימי רייקונן
6. אסטבאן אוקון
7. סרחיו פרז
8. קווין מגנסון
9. רומן גרוז'אן
10. פיליפה מסה

במסלול שקשה מאוד לעקוף, ראינו היום הרבה עקיפות וכמעט כולם היו בעזרת מערכת ה-DRS בסוף הישורת הראשית לרקאת הפניה הראשונה.

למרות היותו בן של נהג עבר ובשנים האחרונות דור ההמשך די מצליח, פלמר לא פרע את הצ'ק שקיבל והוא עוזב את פורמולה 1 כבר במרוץ הבא ובעקבות הצלחתו של גאסלי, סבב ההחלפות הוקדם. סיינז עובר כבר עכשיו לרנו ובטורו רוסו ינהגו גאסלי וקוויאט.

סיפור מעניין הוא מי ינהג עבור טורו רוסו במרוץ הבא באוסטין. בעוד שגאסלי מתחרה באליפות יפן בפורמולה 2 ונמצא רק חצי נקודה אחרי מוביל האליפות, היות והונדה מספקת מנועים לאליפות זו והיות ושנה הבאה טורו רוסו תקבל את מנועי הונדה ופלמר שוחרר מרנו וסיינז מחליפו, לטורו רוסו חסר נהג. האם נראה את קוביצה חוזר למורץ באוסטין או אולי הפתעה אחרת?

59 נקודות אליפות מפרידות בין המילטון לוטל ולמרות שנותרו עוד 100 נקודות בקופה, קשה לראות את וטל לוקח אליפות. באליפות היצרנים המצב אפילו גרוע יותר עבור פרארי שם הפער עומד על 145 נקודות אליפות בעוד שרדבול סוגרים את הפער המהירות הוא עומד רק על 92 קנודות. האם יקרה לפרארי ולוטל נס עד סוף העונה או שמה רדבול יעברו את פרארי?
על שאלות אלו ועוד נוספות, אולי נקבל תשובה בעוד שבועיים באוסטין טקסס, ארצות הברית.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 540
2. פרארי – 395
3. רדבול – 303
4. פורס אינדיה – 147
5. וויליאמס – 66
6. טורו רוסו – 52
7. האס – 43
8. רנו – 42
9. מקלארן – 23
10. סאובר – 5

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 306
2. סבסטיאן וטל – 247
3. ואלטרי בוטס – 237
4. דינאל ריקארדו – 192
5. קימי רייקונן – 148
6. מקס ורשטפן – 111
7. סרחיו פרז – 82
8. אסטבאן אוקון – 65
9. קארלוס סיינז – 48
10. ניקו הולקנברג – 34
11. פיליפה מסה – 34
12. לאנס סטרול – 32
13. רומן גרוז'אן – 28
14. קווין מגנסון – 15
15. סטופל ואנדורן – 13
16. פרננדו אלונזו – 10
17. ג'וניון פלמר – 8
18. פסקל וורליין – 5
19. דניאל קוויאט – 4

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל