מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו: סוזוקי מציגה את ה־GSX-8R
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
אחרי שבשנה שעברה חשפה את פלטפורמת המנוע החדשה ואת צמד הדגמים הראשונים שהיא תניע, סוזוקי מציגה בתערוכת EICMA 2023 במילאנו את ה־GSX-8R, דגם ספורטיבי חדש על בסיס הנייקד GSX-8S.
ה־GSX-8R הוא הדגם הרביעי – אחרי ה־V-Strom 800DE, ה־GSX-8S וה־V-Strom 800SE – של סוזוקי על פלטפורמת מנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 766 סמ"ק, עם גל-ארכובה 270°, גל-זיזים עליון כפול ו־8 שסתומים, המייצר הספק של 83 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 7.9 קג"מ ב־6,800 סל"ד. ה־GSX-8R הספורטיבי עושה שימוש באותה השלדה, הגלגלים הייצוקים בקוטר 17 אינץ' ומערכת הבלימה של הנייקד GSX-8S עליו הוא מבוסס, כשההבדלים בינם הם כמובן בעיצוב, עם פיירינג מלא בהשראת דגמי ה־GSX-R, תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר עם כידון קליפ-און נמוך, זרוע אחורית חדשה ומתלי SFF-BP של Showa (במקום ה־KYB של ה־8S) שמתאימים לייעודו החדש.
כמו אחיו הנייקד, גם ל־GSX-8R חבילת אלקטרוניקה S.I.R.S (ר"ת Suzuki Intelligent Ride System) הכוללת מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית, 3 מצבי רכיבה, בקרת אחיזה עם 3 מצבי התערבות ואפשרות לניתוק מלא, קוויקשפיטר דו-כיווני ומערכת ABS עם שני מצבי התערבות. בנוסף, לוח מחוונים עם צג TFT צבעוני בגודל 5 אינץ' ותאורת LED מלאה. מערכת הבלימה בעלת זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ וקליפר חד-בוכנה מאחור. בסיס הגלגלים של ה־8R באורך 1,465 מ"מ, המושב בגובה 810 מ"מ, מרווח הגחון 145 מ"מ, משקלו הרטוב 205 ק"ג – 3 ק"ג בלבד יותר מה־8S – ומיכל הדלק בנפח 14 ליטר. ה־GSX-8R יגיע לסוכנויות ברחבי העולם בתחילת 2024 בצבעים כחול מטאלי, כסוף מטאלי או שחור מט.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן