fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אלבר טריומף קוביה עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
קוב 140 על 70
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

קלן 2022: רטרו חדש ו־VR6 עטופי קרבון מ־Horex

קלן 2022: רטרו חדש ו־VR6 עטופי קרבון מ־Horex

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: Horex, יח"צ Intermot

יצרנית הבוטיק הגרמנית Horex מציגה בתערוכת קלן Intermot 2022 את ה־Regina Evo, אופנוע רטרו יוקרתי בהשראת דגם עבר, עם מנוע סינגל 600, שעשוי בעיקר מקרבון פייבר. לצידו מוצג ה־VR6 האייקוני במהדורה מוגבלת חדשה, RAW 99, שמורידה את משקלו של אופנוע השישה-צילינדרים ל־215 ק"ג בזכות חלקי שלדה מקרבון פייבר.

המותג הגרמני ההיסטורי הורקס יחגוג בשנה הבאה 100 שנים, במהלכן עבר הרבה מהפכים והחלפות בעלים, כשהאחרונה מעבירה את מפעל הבוטיק, שמייצר מאז 2010 את אותו ה־VR6 הייחודי בגרסאות שונות, לידי קבוצת 3C Carbon – ומשם גם ההתמקדות בגרסאות מיוחדות ועמוסות חלקי קרבון פייבר.

עוד בנושא: קלן 2022: הונדה חושפת את ה־CB750 הורנט החדש

האופנוע המצליח ביותר של של הורקס בשנות ה־50 היה ה־Regina, שיוצר בנפחי 250 ו־400 סמ"ק, עם מעל ל־20,000 יחידות שנמכרו בשנת 1952 בלבד ויותר מ־83,000 יחידות שיוצרו בסה"כ. כעת הורקס מחזירה לחיים את השם המוכר ביותר בהיסטוריה של החברה, שבעה עשורים אחרי שירד מפס הייצור, ומנסה לתת כמה שיותר כבוד לדגם המקורי.

ה־Regina Evo מעוצב בהשראת דגם העבר משנות ה־50, אופנוע קלאסי-מודרני יוקרתי עם מושב יחיד ולוק מינימליסטי ונקי – כמה מינימליסטי שאופנוע עם הרבה מאוד חלקי קרבון יכול להיראות. השלדה, כאמור, עשויה מפולימר קשיח ומחוזקת בקרבון פייבר, כך גם הזרוע האחורית שנראית כזנב קשיח ומחביאה את הבולם היחיד שלה מתחת למיכל הדלק, כשהכנפיים ויחידת התאורה הראשית עשויות מקרבון פייבר מלא.

מימין הדגם החדש, משמאל המקורי משנות ה-50.

המנוע הוא חד-צילינדר מקורר נוזל בנפח 600 סמ"ק, עם שישה הילוכים, המייצר הספק של 48 כ"ס ב־7,500 סל"ד ו־5.5 קג"מ ב־6,500 סל"ד. יחידת הנעה צנועה למדי, שאמורה להזיז אופנוע ששוקל בסה"כ 133 ק"ג יבש ולשמור על מראה קלאסי ואותנטי, ומהווה ההפל המוחלט מהמנוע השני שהורקס מייצרת – על ששת-צילינדריו והחזון מוגדש-העל המקורי (שנזנח לפני הייצור). את הקדמה הטכנית ריכזה הורקס בבניית השלדה הייחודית כמו גם בכיסא מיוחד של עשוי כולו מרשת תלת-ממדית במקום ספוג או ג'ל סטנדרטי, עליו לצורך נוחות, תפור עור בכיסוי לא מלא. גובה הכיסא, אגב, עומד עומד על 790 מ"מ.

מקדימה מותקן לו מזלג קונבנציונלי בקוטר 43 מ"מ בעל אפשרויות כיוונון מלאות, בדומה לבולם היחיד הנסתר שמחובר לזרוע האחורית. את מערכות הבלימה של חברת Beringer כבר התרגלנו לראות על יצירות אקסקלוסיביות, וכאן היא מציעה צמד דיסקים בקוטר 260 מ"מ עם קליפרים דו-בוכנתיים מקדימה ודיסק בקוטר 240 מ"מ עם קליפר דומה מאחור, החוק מחייב באופנוע שכזה מערכת ABS וכאן מותקנת אחת המותאמת להטייה – יעני, קורנרינג. ה־Regina Evo מסתובב עם גלגלי חישוקים עטורי כרום בקוטר 18 אינץ' א-לה-קלאסיקה, מאיר את דרכו עם תאורת LED מלאה הכוללת גם תאורת יום, כשבמרכז הפנס הראשי מסודרת התאורה בצורת האות H.

ה־Regina Evo ימכר בהזמנה אישית בלבד ובהורקס לא מציינים לכמה יחידות הם מתכוונים להגביל את הייצור, ובינתיים גם מחיר לא צוין, אך יש להניח שמדובר במעל ל־30,000 אירו באירופה בתור התחלה, שכן הרוכשים יוכלו להתאים את האופנוע לטעמם האישי.

האם יש כזה דבר "יותר מדי קרבון"?

לעומתו, ה־VR6 RAW 99 כן יוגבל בכמות היחידות שיגיעו לייצור: 99 יחידות בלבד, לציון 99 שנים לחברה בעת הצגת האופנוע, ומשם גם שמו. בתערוכת קלן הקודמת, אי שם ב־2018, הציגה הורקס את ה־VR6 RAW, מהדורה מוגבלת של הדגם היחיד ומיוחד שלה, עליו מבוססת ה־RAW 99 החדשה. ה־VR6 הוצג לראשונה ב־2010 וציין את חזרתה לחיים של היצרנית הגרמנית, אז עוד היה מדובר בדגם אב-טיפוס בלבד שיגיע לייצור בסוף 2011.

בתחילת אותה שנה החליטה הורקס לעבור מהעיר באד הומבורג לעיר אוגסבורג ובאותה העת לבצע מספר שינויים טרום ייצור ה־VR6, במהלכם זנחה את מגדש-העל של דגם האבטיפוס ונשארה "רק" עם מנוע בנפח שישה-צילינדרים בתצורת VR – כלומר, מנוע V בזווית צרה מאוד של 15 מעלות, שיוצרת למעשה סידור "זיגזג" בין הצילינדרים, שחולקים את אותו בלוק צילינדרים וראש מנוע המכיל שלושה גלי-זיזים. התצורה הזו מייצרת מנוע קומפקטי יותר ממנוע שישה צילינדרים בשורה – זה של הב.מ.וו K1600 לדוגמה, הוא הצר ביותר עד היום ורוחבו 560 מ"מ, כשהתצורה המיוחדת של ה־VR6 יוצרת מנוע ברוחב של 430 מ"מ.

ה־VR6 הראשונים נמסרו לבעליהם ב־2013, כשהייצור המשיך כשנה עד פשיטת הרגל של החברה ב־2014. בשנת 2015 חברת 3C-Carbon Group AG רכשה את הורקס ותחתיה בוצעו שינויים משמעותיים ב־VR6, ביניהם יחידת זנב חדשה לחלוטין, מתלים של אוהלינס, עדכונים נרחבים למנוע, מערכת הפליטה והמחשוב, כשהמשקל צנוח משמעותית בזכות שימוש נרחב בחלקי קרבון ומצבר ליתיום.

ובאותו נושא – האם יש כזה דבר "יותר מדי מנוע"?

ה־RAW המקורי מ־2018 היה גרסת הקצה הקלה ביותר של ה־VR6, עם משקל יבש של 220 ק"ג, שמתגמדים לעומת ה־161 כ"ס ו־13 קג"מ המנוע בנפח 1,128 סמ"ק מייצר. הגרסה המושחרת ששילבה גימור מט ומבריק לאורכו ורוחבו של האופנוע, צוידה גם בצג TFT בגודל 7 אינץ', בלמי M50 של ברמבו ושפע של אפשוריות אבזור להתאמה אישית. ה־RAW המקורי ימשיך להימכר כמו שהוא, כש־99 בני מזל יוכלו לרכוש את ה־RAW 99 שמוסיף עוד חלקי קרבון – ביניהם שלדת זנב וצוואר היגוי מפולימר מחוזק קרבון פייבר – שמסייעים בהורדת 5 ק"ג ממשקלו של האופנוע, כמו גם יחידת תאורת LED ראשית חדשה בצורת H עם תאורה עוקבת פניה. מחירו של ה־VR6 RAW 99 עומד על 50,000 אירו באירופה והאספקה במרץ 2023, כשה־VR6 RAW ימכר בתג מחיר "שפוי יותר" של 35,500 אירו – בלבד, כן?

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove