מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קימקו דאונטאון 350i TCS במבחן דרכים
אדם בלנגה
צילום: אריק רוזנבלום
שורה תחתונה: מהנה, נוח ועדיין תחרותי
רגע לפני שאני נוגע בדאונטאון אני רוצה לשאול אתכם, מהו קטנוע מנהלים? מה היא התמונה הראשונה שעולה לכם לראש? כנראה שלכל אחד יש תמונה אחרת, אחד ידמיין טימקס ספורטיבי, האחר ידמיין דווקא איזה בורגמן גדול ומפנק, והאחר, האחר ידמיין בכלל את הג׳וימקס שיש בחנייה שליד הבית שלו. המגוון הזה הוא ענק, והוא ממשיך לגדול יותר ויותר, אבל יחד עם הגידול במבחר ישנה גם חלוקה – אם כי לא תמיד הכי ברורה – לקטגוריות. עם ההבנה הזאת שכנראה ישנם באמת הרבה יותר מחמישים גוונים של קטנוע מנהלים, אני מנסה לבחון את המתיחה הטכנולוגית שעבר הכלי הזה.
אפשר לסכם את המבחן הזה בקלות כמעט בלתי נסבלת, זו אותה הגברת – דאונטאון 350 – רק שהפעם ישנה בקרת אחיזה מעולה שמחמיאה מאוד למנוע הגדול ולבסיס הגלגלים הארוך, כל אילו בשילוב מרכב עם עיצוב נאה וספורטיבי שהוצג לפני מספר שנים – הופכים את הדאונטאון לחבילה משכנעת למי שיודע מה הוא מחפש.
בתחום המנוע מדובר באותו מנוע בנפח של כמעט 350 סמ״ק המספק 30 כ"ס ב-7,750 סל״ד. כל המספרים האלה לא שווים כלום אם הם מחוברים בצורה לא טובה לגלגל האחורי, אך כאן מדובר בוריאטור טוב וחד שמעביר פקודה בצורה נחושה היישר מהמצערת.
כשמתקרבים רואים איכות הרכבה טובה וסביבת רוכב טובה עוד יותר, עם מדי מרחק מתאפסים ולוח שעונים ברור ויפה עם תאורה כחולה ונעימה, המקפיד להעביר לרוכב את המידע בצורה טובה וברורה. כל המפסקים מרגישים איכותיים ונראה שהגיעו ישירות מהאח הגדול, ה-AK550. גם באיכות הגימור ישנה עליה ברמה, לא תמצאו פה יותר אזורים פתוחים וקרקושים מהפלסטיקה. מה שכן, כשיוצאים לרכיבה מחוץ לעיר מרגישים כמה המרכב הגדול של הכלי הזה הוא יתרון, עם מראות מעולות ומיגון רוח יעיל הוא יודע לגמוע מרחקים בצורה טובה מאוד.
בזכות הכיסא השקוע ותנוחת רכיבה מעט רופסת, הוא משרה תחושת 'הכל טוב' גם בכביש מהיר עם מורכב מאחור. גם תא המטען פה גדול ומואר, שתי קסדות מלאות יכנסו ביחד עם מעיל בקלות מתחת למושב. דובדבן קטן על הקצפת: שני תאים קטנים מקדימה שמתאימים בדיוק למפתחות, פלאפון וארנק, אך אלו לא ננעלים. בנוסף לעניין התאים והנוחות מחוץ לעיר מדובר בעיצוב טוב, נעים וכזה שלא מושך עודף תשומת לב אבל, נעים ופלואידי בדיוק כמו שהיית מצפה מקטנוע מודרני.
מנועו של הדאונטאון לא השתנה ונשאר כפי שהוא – חזק וזריז, יודע לצאת מהמקום מהר ועם זאת גמיש מספיק ומספק מהירות שיוט גבוהה בסל"ד די נעים לשיוט ארוך. מערכת בקרת האחיזה מורגשת על מעברי חציה, נכנסת לפעולה כשצריך ומצמצמת את ההפתעות שנלוות למנוע חזק.
המתלים מכוונים על הצד הרך, בתוך העיר הם יוצרים נוחות גבוהה עם ספיגת מהמורות ובלי דרמות, אז גם הקטנוע מרגיש זריז מאוד ומשכיב בקלות עם הרבה ביטחון, מאפשר שינוי כיוון קליל ומשתחל בין הרכבים באומץ, אפילו המראות והכידון תומכים בפעולה ולא רחבים או מתנגשים במראות הרכבים. אך הרכות הזאת תעצור את חגיגת הספורטיביות כשהמהירות תעלה, בכביש בין עירוני מפותל הקטנוע לא אוהב אגרסיביות או רכיבה ספורטיבית, המתלים מתנדנדים מדי ולא מייצרים תחושות ביטחון עודפות, אך לרוכב שלא מחפש ריגושים מדובר ביתרון הרבה יותר מאשר חיסרון.
ועוד מילה אחת אחרונה על תנוחת הרכיבה, כי כבר דיברנו על נוחות, הקטנוע מאוד מרווח, המושב ומשטח הרגליים מאפשרים לשנות תנוחת רכיבה מכמעט-שכיבה-לאחור לכמעט-התגלגלות-לכדור.
גם בעניין המחיר הוא לא משפיל מבט, תג מחיר של כ-32,000 ש״ח הוא בדיוק במרכז הקטגוריה. גבוה מהג׳וימקס Z והקרוזים אבל נמוך מההונדה, הימאהה והפיאג׳ו המקבילים – זה בדיוק מה שהופך את הכלי הזה לכל כך מתאים לנו הישראלים, וראיה לכך הם נתוני המכירות המדהימים של הדאונטאון בישראל.
דאונטאון הזה מנצח את מבחן הישראלי, הוא פשוט גורם לבחירה להיות פשוטה, מי שרוצה משהו ספציפי צריך לבחור באופן אקטיבי מה הוא מעדיף (מחיר, נוחות, איכות גימור, מנוע, עיצוב) לעומת זאת, מי שפשוט רוצה קטנוע מנהלים – יקנה דאונטאון.
ליפני שבוע קיבלתי את הגברת.
כלי מדהים. ממש מאהוב בגברת שלא מתביישת לתת בראש לרוב הכילים שברמזור. נוחות והיתנהגות כביש מעל למצופה. כלי עם נשמה