מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ווספה GTS300 עם סופרצ'רג'ר, נשמע מעניין לא?
גיא בן ברק
ווספה מימים ימימה היא סמל לנחמדות, שיק סטייל וכדומה, ביצועים מסמרי שיער הם לא חתיכת הפיצה שלה. אולם סדנת שיפורים גרמנית המתמחה בקטנועים יצרה ווספה אחרת, צבועה ברובה שחור מאיים עם אדום ולא נחמד בכלל, שמה בהתאם הוא "פורקו נרו טיונינג" (חזיר שחור משופר) והיא ווספה GTS300 מפלצתית ביותר עם סופרצ'רג'ר שמעלה לה את ההספק בגלגל האחורי ל-34 כוח סוס מדודים, למול אולי 20 כוח סוס שמייצר מנוע 278 סמ"ק ללא המגדש.
פרוייקט השיפור העצום הזה עולה הרבה כסף, כמעט 19,000 אירו למוצר המוגמר, אולם השינוי כולל הרבה יותר מאשר מגדש העל של רוטקס, המגיע עם מצנן שמן נפרד, במקביל מותקן גוף מצערת גדול יותר וחשוב מאוד, וואריאטור מחוזק במיוחד ומערכת פליטה מושלמת של אקרפוביק. כמו כן המתלים מחוזקים, והצמיגים ספורטיביים, המשקל עומד על 161 קילו, רק 3 קילו יותר ממשקל הצרעה המקורית, הישג יפה בהתחשב במשקל המשמעותי שמוסיף הקומפרסור. חשוב לא פחות הוא שהסדנא שמרה על עיצוב ואסתטיקה במקביל לטירוף הביצועים, הקליפרים מכורסמים, החישוקים לקוחים מווספה 946 המיתולוגית, מושב יחיד, תאורה מדוגמת והרבה הרבה יותר.
המגזין הגרמני מוטוראד בחן ורכב על החזיר השחור, התרשם עמוקות מהביצועים ומהעבודה המקצועית, הווספה הזו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, היריבים שלה הם ימאהה טי מקס או ב.מ.וו C650.. אולם עיקר השיפור הוא בתאוצות ביניים, כאשר המגדש עולה בסיבובים ודוחס יותר אוויר למנוע, המחשב החדש שהותקן דואג שגם יותר דלק יגיע והתוצאה מספר הבוחן היא תאוצות ביניים של סופרבייק ליטר, הזמן שלוקח לווספה השחורה להאיץ מ-60 קמ"ש ל-100 קמ"ש הוא אפסי יחסית למה שלוקח לווספה המקורית. אולם יש מחיר ולא רק בכסף – התקנת המחשב החליפי שמתאים לקומפרסור מחייבת ביטול בקרת המשיכה ואין ABS.
נשמע מאד מעניין ! אבל – יקררררררר