fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטו פוגש | העולם הווירטואלי של המוטוGP – ראיון עם מיקלה קלאטי

מוטו פוגש | העולם הווירטואלי של המוטוGP – ראיון עם מיקלה קלאטי

תמי גורלי

חברת מיילסטון האיטלקית חתומה על עיצוב משחק המוטוGP ועומדת להשיק את הגרסה העשירית של המשחק באפריל הקרוב. החברה החלה בקטן, עיצבה את גרסאות 2007 ו־2008 אך החליטה להתמקד במוטוקרוס וסופרבייק עד שחזרה לאליפות העולם ב־2013. החבר'ה שם לא היו הראשונים שהתעסקו עם אליפות אופנועי הכביש, גרסאות של המשחק עוצבו כבר ב־1986 כשזו עדיין הייתה אליפות ה־500 סמ"ק והאופנועים נראו ונשמעו יותר כמו זבובים מעצבנים.

עם השנים והתפתחות עולם משחקי המחשב, האופנועים החלו להדמות קצת יותר לאלו שעל האספלט והמשחק הפך ככלי בידי הרוכבים ללמוד את המסלולים ולפתח כלים מוטוריים שיסייעו להם בעת התחרות.

במקביל, אליפויות הגיימינג צצו כאליפויות מקבילות ותומכות בענפי ספורט שונים כשיועצי השיווק מעודדים בעלי אליפויות לתמוך בתחום המתפתח כדי למשוך לעולם את הדור הצעיר המעדיף לשחק במחשב מאשר לעסוק בספורט. "זה היה הרעיון של דורנה", מספר מיקלה קלאטי ממשרדו במילאנו "יש להם את הכוח הלוגיסטי להזיז אנשים, לבנות אוהלי eSport ברחבי העולם באירועים שונים, ולשדר עם אותם אנשים וכלים שהם משתמשים עבור ה־MotoGP. אז זה היה רק ​​עניין פשוט של להוסיף את המשחק! קל יותר לדבר מאשר לעשות, אם כי מכיוון שלא כמו הרבה כותרים אחרים המשמשים "As Is" עבור eSport, אנו מפתחים מבנה מותאם אישית עם תכונות מיוחדות, המאפשרות למשל לדורנה לעשות בימוי נהדר. אנחנו הולכים לאירועים, ואנחנו עובדים ביחד: זה מגניב להיות עם מנהל המרוץ משמאל וצוות הטלוויזיה מימין, והכל בשידור חי!".

מאות אלפים צפו בשידורי מרוצי הגמר של האליפות הווירטואלית ביוטיוב, בפייסבוק, באתר המוטוGP וערוצי הטלוויזיה. 64 מיליון איש צפו בקטעי וידאו שונים במהלך העונה, 274 מיליון חשיפות ו־8 מיליון התקשרויות במדיות החברתיות. לא מפליא אגב שעל פי סקרים של דורנה יותר ממחצית הצופים בגילאים 13-24. ככה מושכים את הדור הבא של אוהדים לדבר האמיתי ע"י עולם וירטואלי כמעט מושלם. קלאטי יודע שכדי שיהיה משחק טוב חייבים לאהוב את הספורט "רבים מעובדי החברה היו אוהדי המוטוGP עוד לפני שהחלו לעבוד במיילסטון. הסיבה העיקרית לכך היא שסביר להניח שהשחקנים יודעים על הספורט ואוהבים אותו לפחות כל אחד בצוות. עלינו להישאר על הקצה, לחדש, לשכלל את מה שצריך לדעת, להיות בקיאים בנושאים טכניים, להיות מעודכנים לגבי השמועות האחרונות… האם רוסי יתמודד בשנת 2021? מה היתרון של גלגל תנופה חיצוני על גל הארכובה? כיצד התפתחו צמיגי מישלין השנה? איפה מארקז באמת עושה את ההבדל הגדול במהלך ההקפה? אלו סוג השאלות שיש לשחקנים המוכשרים ביותר, ועלינו להצליח לענות על כל השאלות הללו".

בשנים האחרונות המשחק עבר שדרוג רציני "במשחק של עונת 2018 עברנו מהמנוע הגרפי שלנו ל־Unreal Engine. השינוי פתח בפנינו אפשרויות רבות שלא ניצלנו ישר באופן מקסימלי. במשחק של עונת 2019 עשינו צעד משמעותי לגרפיקה, עם תאורה ופיזיקה משופרת בהרבה, אך הכי חשוב עם מערכת הבינה המלאכותית החדשה והמשופרת שלנו. לשנת 2020 הוספנו עוד: פרטים יותר מדוייקים במסלולים, מערכת נזק משופרת בהרבה של האופנועים, פיזיקה מתוקנת לחלוטין, עם צמיגים המגיבים בשלושה אזורים נפרדים לטמפרטורה ובלאי, דינמיקת רכב שונה, עם בלימה מאתגרת מאוד. ואז, סקטור ניהולי, בו ניתן לפתח את הצוות ואת האופנועים לפרטי פרטים. זו משימה מורכבת, למצוא דברים חדשים למשחק, לחדד את הישנים, לנקוט כמה מהלכים נועזים כמו לתת צפי יותר מחודש לפני ההשקה, ולא ללכת אחורה באיכות ובחדשנות". מיקלה והצוות עובדים קשה רק באיסוף נתונים לגבי הרוכבים, האופנועים, המסלולים, אנשי הצוות ובעצם כל מה שנראה על מסך הטלוויזיה וגם מחוץ, במסלולים מסביב לעולם, "יש לנו צוות ייעודי, אנחנו קוראים להם צוות 'ההפניה', שיצר הליך לביצוע סריקות מסלול בעזרת מל"טים, סריקות לייזר של פרצופים וכלי רכב, אך יכול להתאים גם למערך התמונות הישן שיכול גם לסייע טוב מאוד. לפעמים ניתן להטיס את המל"ט, לפעמים לא, או לפעמים יש לנו יום אחד מלא לסרוק אופנוע, לפעמים יש רק כמה דקות לפני שהוא יוצא למסלול. עלינו להסתגל, לקחת את הטוב ביותר שאנחנו יכולים ולשחזר אותו במשחק. די קשה ליצור פרצופים טובים, של רוכבים מפורסמים, או מנהלי צוותים. קשה לגרום להם להיראות נחמדים מכיוון שניתן להבחין בכל הפגמים. ברור שהפיזיקה קשה, השנה החלטנו לנקוט בעמדה ברורה: עם ההגדרות המתקדמות ביותר בלימה היא אתגר אמיתי, אי אפשר לבלום באגרסיביות מבלי להתרסק, הרוכב הווירטואלי צריך לעשות מודולציה, להסתכן. כמו כן ניהול מצערת ביציאה מהפניות חשוב, לא לחמם יתר על המידה את הצמיגים. להשיג משהו מאתגר, משכנע, זו עבודה מורכבת". העבודה הזו לוקחת שנה למיקלה והצוות "זהו תהליך איטרטיבי, אנו מבצעים "עיצוב קונספט" ראשוני המגדיר את החידושים העיקריים לשנה ואז אנו ממשיכים לפרטים הקטנים, כך שבסך הכל זהו תהליך שעובר את מחזור הייצור השנתי, אם כי עם פעילויות שונות. זה כרוך גם בתכנון ממשק המשתמש, איזון כישורי הבינה המלאכותית, תחום ניהול הקריירה ורק אז זה חודר לייצור".

במשחק ה־MotoGP20 אשר הושק באפריל מבטיחים במיילסטון להמשיך ולשפר "ישנם הרבה אלמנטים חדשים. בסקטור הניהול ניתן לבנות פמליה של מהנדסים סביבך, מנהל צוות אישי, ניתן להקים צוותים טובים וגם התגמולים לכן טובים יותר. אפשר להריץ מבחנים, לפתח את האופנועים, ניתן להצטרף לקבוצות רשמיות, אך גם להקים צוותים "בדיוניים" שבהם אפשר להתאים אישית את הצביעה, בעזרת ספונסרים ואופנועים כמו בעולם האמיתי. לאחר מכן, גרפיקה ופיזיקה משופרת, ונשיק גם את המשחק בגוגל סטדיה (משחקים בענן). הכנו המון עבור אלו שאהבו את המשחק של 2019 וזו גם עונה נהדרת למי שנכנס לראשונה ל־MotoGP".

אבל לא פשוט ב־2020, לורנסו עזב בהפתעה, קארל אברהם פוטר, זרקו גוייס לאוינטייה ונגיף הקורונה עשה שמות ובמיילסטון היו חייבים להתמודד עם כל ההפתעות "היה קשה, לצפות את המשחק זה אתגר עצום, כל הרוכבים לשנת 2020 נמצאים במקומם במוטוGP, מוטו2 ומוטו3. הצלחנו לעדכן את האופנועים אחרי מבחני החורף וכל פרזנטציות הקבוצות האחרונות, אז אל חשש, יש לנו את אלכס מארקז, בראד בינדר וכל השאר. יש לנו גם תוכנית לעדכן את האופנועים, העיצוב, הצביעה, והספונסרים עם תחילת העונה: כידוע תחילת העונה מתעכבת והמצב לא ברור, ובמוטוGP הכלל הוא שעד המרוץ הראשון הם יכולים לשנות ולפתח חלקים חדשים, כך שנהיה בטוחים במאת האחוזים כיצד הכול יראה רק בטקסס, אבל ברגע שיהיה ברור, אנו נעדכן את המשחק במידת הצורך. האם מארקז יבחר בחבילה אירודינאמית החדשה של 2020 או את זו של שנת 2019 שהוא אוהב במבחנים? האם דוקאטי ישלפו משהו חדש משום מקום? נדע, ואז נוסיף גם את זה".

אוהדי הענף אוהבים את המשחק שקלאטי כל כך גאה בו ובמיילסטון אוהבים את השחקנים שלהם בחזרה ורואים אותם כספורטאים "אבל הכי חשוב, רוכבים. חלקם די טובים על אופנועים אמיתיים, וכולם לוקחים את זה מאוד מאוד ברצינות. זה אותו דבר בכל ה־eSports: הרמה גבוהה, אחרי הכל אתה מושך ואוסף את הטובים ביותר, מוסיף פרסים ותחרויות בשידור חי. אני חושב שבעתיד נראה יותר מרוצים ואולי יותר קטגוריות, ממש כמו במציאות". הוא גם מאמין שנראה יותר רוכבים וירטואלים כמו Trastevere73 בימאהה "זו התפתחות טבעית, כשמתחילים לראות פרצופים מוכרים ומנצחים חוזרים. צוותים של קבוצות מריחים את הפוטנציאל גם הם ומשקיעים המון בתקשורת, ה-eSport חדש עבורם ולכן זה רק עניין של זמן".

למי שמשחק את המשחק הוא גם מבטיח שיוכלו למצוא הפתעות להם הוא קורא סודות "את ההכי טובים אנחנו משאירים!", הוא מתלהב ומסביר, "במהלך הפיתוח ישנם כמה באגים מוזרים שעלינו לתקן, אך הם טובים מכדי שנאבד אותם, כך שלפעמים אנו שומרים אותם על חלק מהמסכים או הסרטים. רוכבים הופכים למפלצות ענקיות, אופנועים קופצים כמו חגבים, הבינה המלאכותית משתגעת ומסתובבת ללא הפסקה… סליחה, אבל "הסודות" האלה צריכים להישאר!".

 

עוד בנושא:

מוטו פוגש | הרוכב הווירטואלי – ראיון עם לורנזו דארטי

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל