מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ההנעה החשמלית מגיעה לספיישלים המטורפים

גיא בן ברק
צילום: יצרן
אופנועי הספיישל הם אורחים רצויים בכול תערוכה או אירוע אופנועים, אלו מעין פסלים יצירתיים מעל ומעל ומעבר רק שיש להם גם מנוע ושני גלגלים. אופנועי הספיישל באופן מסורתי עושים שימוש במנועי קאסטום, בד"כ הארלי, אך במקרים לא מעטים גם מנועי סופרבייק והטרפות אחרות שכן שם המשחק הוא דמיון. בנוסף, אופנועי ספיישל רבים משמשים למירוצי דראג שכן עיצוב אופנועי דראג נולד לעיצובים משוגעים בזכות הממדים הנדרשים, ארוך מאוד, נמוך מאוד ומוזר מאוד.
אופנועי דראג ספיישל או לא, מצטיידים בכול מנוע אפשרי ממכונת כביסה ועד מנועי סילון – כעת מתחילים מנועים חשמליים להיכנס לאופנועי הספיישל דראג. כלי מעניין נחשף לאחרונה, שמו ליסה על שם הסבתא של היוצר רולף רייק, והיא מיועדת לא רק לשחרר יצירתיות וטירוף מהאמן – אלא זה כלי דראג של ממש שאף משתתף באירועים באירופה. העיצוב המקורי מאוד נעשה דווקא בהשראת העבר, אפנת ארט דקו שהייתה נפוצה בשנות העשרים של המאה העשרים, כשהחלק הקדמי מכוסה והחלק האחורי חשוף לגמרי. במקביל לארט דקו המשטחים הכהים מושכים לכיוון מטוסי חמקן.. מכלולי ההנעה נלקחו מהב.מ.וו c evolution, כשמשקל הליסה הזאת נמוך בכמעט חצי מהקטנוע המקורי. יעודה של הליסה כאמור מירוצי דראג ולכן אין מתלים והגלגלים מותקנים קשיח, צמיגי סליקס, הרוכב יושב על המצברים ולא נדרש מושב יעודי שכן המיאוץ נעשה למרחק של 200 מטר בלבד.