fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה

טריומף מציגה דייטונה 660 חדש

טריומף מציגה דייטונה 660 חדש

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ליין דגמי ה־660 של טריומף מתרחב עם הדייטונה הספורטיבי שמצטרף למשפחה, מצויד במנוע מעודכן וחזק יותר, תנוחת רכיבה ספורטיבית ופיירינג מלא.

השם Daytona נמצא בשימוש ע"י טריומף עוד משנות ה־70, בדגמי הדייטונה 500 והטייגר דייטונה, והוא מעטר את הדגמים הספורטיביים של החברה מאז שנות ה־90, עם הדייטונה 750, 900, 1000 ו־1200, כמו גם הדייטונה T595 וה־955i, דרך דגמי הדייטונה 600 ו־650 שהיו אופנועי הסופרספורט של החברה בראשית שנות ה־2000, ועד לדגמי הדייטונה 675 שהוחלף לפני מספר שנים בדייטונה 765 Moto2 שיוצר במהדורה מוגבלת לציון שיתוף הפעולה בין טריומף לאליפות המוטוGP, במסגרתו טריומף היא ספקית המנועים הבלעדיים של קטגוריית המוטו2.

מאז נותרה טריומף ללא נציגות ספורטיבית עטוית פיירינג מלא, וברוח העידן היא מעמידה נציג חדש בעל אופי שפוי ויום-יומי, בדומה למה שעושות יצרניות רבות בשנים האחרונות. כך נולד הדייטונה 660 החדש, המשתמש בבסיס המוכר של הטריידנט 660 והטייגר ספורט 660, עם אותו מנוע טריפל בנפח 660 סמ"ק, שעובר כאן עדכון לצורך אספקת נתונים גבוהים יותר, העומדים כעת על 95 כ"ס ב־11,250 סל"ד ו־7 קג"מ ב־8,250 סל"ד, שהם עליה של 17% ו־9%, בהתאמה, בהשוואה לנתוניו של הטריידנט העירום.

גם הקו האדום מטפס ל־12,650 סל"ד, ויחד עם מערכת פליטה 3 ל-1 חדשה – שנותרת באותו מיקום בתחתית האופנוע – מספק צליל ראוי יותר לאופנוע ספורט, לדברי היצרנית, שמוסיפה כי למרות סחיטת ההספק והעליה בסל"ד יותר מ־80% מהמומנט המקסימלי זמינים החל מ־3,125 סל"ד. המנוע משודך למצערת אלקטרונית המציעה 3 מצבי רכיבה – ספורט, כביש וגשם – המשפיעים על תגובת המצערת כמו גם על מידת התערבות בקרת האחיזה. הדייטונה 660 ימכר גם בגרסה מוגבלת הספק ל־47 כ"ס המתאימה לרישיון A1.

לדייטונה 660 מזלג הפוך SFF-BP בקוטר 41 מ"מ מתוצרת Showa, בעל מהלך של 110 מ"מ, המותקן בזווית של 23.8° עם מפסע של 82.3 מ"מ. מאחור מותקן בולם יחיד, גם הוא של Showa, עם מהלך של 130 מ"מ וכיוונון עומס קפיץ. על הגלגלים הייצוקים מאלומיניום מותקן גומי ספורטיבי של מישלין, ה־Power 6, במידות 120/70-17 מקדימה ו־18/55-17 מאחור. מערכת הבלימה בעלת זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר 4 בוכנות רדיאלי מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור, בשילוב של מערכת ABS של קונטיננטל וצנרת בלם שזורה.

תנוחת רכיבה ספורטיבית-שפויה מוכתבת ע"י כידון קליפ-און המותקן מעל המשולש העליון, מושב בגובה 810 מ"מ בעל פרופיל צר יותר משל הטריידנט ומיקום שונה לרגליות. עיצוב הפיירינג בעל קווים עגלגלים ונקיים שאפיינו את רוב דגמי הדייטונה ההיסטוריים, עם יחידת תאורה ראשית כפולה ופתח יניקת אוויר במרכזה.

הדייטונה 660 מצויד בתאורת LED מלאה, מערכת איתות חירום בבלימה חזקה, סליפר קלאץ' ולוח מחוונים עם צג TFT צבעוני בשילוב מסך LCD מונוכרומטי. היצרנית מציעה מעל ל־30 אביזרים אופציונליים בתוספת תשלום, הכוללים קוויקשיפטר דו-כיווני, ידיות מחוממות, שקע טעינה USB, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, קישוריות בלוטוס ותצוגת ניווט פניה-אחר-פניה ועוד.

אורכו הכללי של הדייטונה 660 עומד על 2,084 מ"מ, רוחבו 736 מ"מ, גובהו 1,145 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,425 מ"מ, משקלו הרטוב עומד על 201 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 14 ליטר.

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל