fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

מבחן בכורה: טריומף טייגר 660 ספורט בהשקה עולמית

מבחן בכורה: טריומף טייגר 660 ספורט בהשקה עולמית

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: Kingdom Creative/Gareth Harford & Chippy Wood

שורה תחתונה: האיטלקים אומרים 'moto totale' – אופנוע טוטאלי, שעושה הכל – וזו ההגדרה המדויקת לטייגר 660 ספורט, אופנוע רב-גוני שעושה המון, ובצורה ראויה לשבח.

בעקבות הצלחתו של הטריידנט 660 הכל-חדש ל־2021 שנחטף מאולמות התצוגה, ומאז הופעת הבכורה שלו בחודש מרץ אשתקד מצא למעלה מ־15,000 רוכבים מרוצים בתוך 10 חודשי הייצור הראשונים, טריומף חשפה וריאנט שני לדגם הכניסה, כאשר היא מבקשת להגדיל ולבסס את הנוכחות החדשה והאימתנית שלה בקטגוריית הדגמים החשובה שהולכת ומצטופפת בנפח בינוני של 600-800 סמ"ק.

הפעם, הטיייגר ספורט 660 מכוון לסגמנט האדוונצ'ר ספורטס, שם הוא מתמודד מול שלישיית דגמים מבוססים ורווחיים עבור היצרנים היפנים שלהם. אבל שוב, בדיוק כמו עם הטריידנט, החברה הבריטית מבקשת להביא ערך מוסף להיצע שלה באמצעות סדרה של תכונות הנעדרות אצל יריביה העיקריים, ימאהה טרייסר 700 שמוביל את הקטגוריה, ומתחריו הבולטים, קוואסאקי ורסיס 650 וסוזוקי וי-סטרום 650. זאת בעוד שהיא מציעה ממפעלה בתאילנד מנוע טריפל – כל מתחריו הם טווינים פחות חזקים – במחיר תחרותי מאוד של 8,450 ליש"ט בשוק הביתי בבריטניה בצבעי כחול או גרפיט, עם תוספת של 150 ליש"ט עבור הצבע האדום. התמחור הנמוך ביחס למפרט המרשים, כולל אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, שניתן להאריך עד שנתיים נוספות, ומרווח טיפולים של 16,000 ק"מ, מטרתו להציע את עלות הבעלות הנמוכה ביותר בקטגוריה. זה התאפשר, לדברי מנהל המוצר של טריומף סטיב סרג'נט, שפיקח על תהליך יצירתו של הדגם, הודות לסדרת מבחנים רחבה בפיתוח פלטפורמת המנועים החדשה של היצרנית. שכן במהלך פיתוחו עבר מנוע ה־660 בדיקות עמידות ששוות במצטבר לכמעט מיליון ק"מ, כ־2,000 ק"מ של ריצות על הדיינו במהירות גבוהה, 3,440 שעות של בדיקות מנוע מחוץ לאופנוע, מעל ל־30,000 ק"מ על המסלול ו־3,300 שעות של מבחנים בכביש. נכון לסוף 2021 החברה הבריטית ייצרה ומכרה למעלה מ־650,000 אופנועי טריפל מאז שג'ון בלור החזיר את טריומף לחיים לפני שלושה עשורים ב־1991, אז כנראה שהם מבינים באופנועים כאלו – ויודעים איך לבנות אותם כדי שיחזיקו מעמד.

שכן טריומף טוענת כי במהלך שלוש השנים הראשונות לבעלות, הטיפולים השגרתיים של הטייגר 660 ספורט החדש הם הקצרים ביותר בקטגוריה שלו, כמו גם עלות חלקי הטיפולים השוטפים שהיא הנמוכה ביותר. אז על פני שלוש שנים, במקום 11 עד 16 שעות העבודה הסטנדרטיות שדורשים המתחרים, הטייגר ספורט דורש רק 8.3 שעות של עבודה, מה שהופך אותו לזול ב־30% מהמתחרים שלו במונחים של עלויות עבודה. אז עם שלושה טיפולים שנתיים והחלפת חלקים כתוצאה מבלאי כמו רפידות בלם, שרשרת וכדומה, הטייגר 660 ספורט זול יותר לתחזוקה ב־7% מהמתחרים הקרובים ביותר שלו, על פי סרג'נט, שמסביר כמה הנתון הזה חשוב לקהל היעד של האופנוע הזה.

במיוחד כאשר רבים מהלקוחות הללו צפויים להיות חדשים בעולם האופנועים. אותם טריומף חילקה לשלוש קבוצות – ראשונים הם רוכבים צעירים בגילֵי 22-35 שמשתמשים באופנוע כדי לנסוע לעבודה, ועבורם זה האופנוע הראשון, והיחיד, בחניה – אם בכלל. גם בקבוצה השנייה בגילֵי 40-55 יהיה הטייגר ספורט האופנוע היחיד, לצד מכונית אחת או יותר, אך אותם הוא ישמש בעיקר למטרות פנאי. לבסוף, קבוצת הלקוחות השלישית מורכבת מרוכבים מנוסים בכל הגילים שכבר מחזיקים באופנועים אחרים, והם יקנו את הטייגר ספורט בגלל הפרקטיות היומיומית שלו, כך שהם לא יצטרכו להניע את הרוקט 3 או הטייגר 1200 שלהם כדי להגיע לעבודה, או לקפוץ לחנות. טריומף צופה שלמעלה מ־10% מהקבוצה הראשונה תהיינה נשים, מה שהפך את הנגישות לגורם חשוב בתכנון האופנוע.

המנוע של הטייגר ספורט הוא הטריפל בנפח 659 סמ"ק, מקורר נוזל, בעל גל-זיזים עליון כפול, 12 שסתומים ומידות קדח של 74 מ"מ ומהלך של 51.1 מ"מ, המייצר 80 כ"ס ב־10,250 סל"ד, ומומנט מירבי של 6.5 קג"מ ב־6,250 סמ"ק – נתונים דומים לטריידנט 660 שכבר הוכיח את עצמו, איתו הוא חולק מנוע, למעט יחס דחיסה מעט גבוה יותר של 11.95:1 לעומת 11.1:1 בטריידנט, שאחראי במידה מסויימת על תאוצה קצת יותר נמרצת בטייגר. זה לבד הופך אותו לחזק יותר מכל מתחריו, אבל בנוסף לכך, בטריומף טוענים שרוב ההספק והמומנט זמינים בכל קשת הסל"ד, כאשר 90% מהמומנט זמין החל מ־3,600 סל"ד. כמו כן, הטייגר 660 ספורט מציע מגוון פיצ'רים שאין לאף אחד ממתחריו, כולם כסטנדרט. אלו כוללים מצערת רכב-על-חוט המציעה שני מצבי רכיבה (כביש וגשם), בקרת אחיזה הניתנת לכיבוי, תאורת LED היקפית עם צמד פנסי חזית ייחודיים, אימובילייזר במפתח, מאותתים בעלי ביטול עצמי וצג TFT צבעוני וברור, המציג את כל מה שאתם צריכים מלבד טמפרטורת הסביבה, ומאפשר חיבור לאפליקציית 'My Triumph' בעזרת מודול קישוריות בלוטוס אופציונלי בתוספת תשלום. זה כולל ניווט בתצוגת פניה-אחר-פניה, בנוסף גם לתפעול ציוד של GoPro, ומאפשר להתחבר לטלפון הנייד.

בטריומף מתכוונים לפתות לקוחות חדשים עם חבילת הכל-כלול הזו, ובמקביל גם לפנות לרוכבים מנוסים יותר וגם לרוכבים חוזרים. גם גרסת A1 המוגבלת ל־47 כ"ס ב־8,750 סל"ד זמינה, בעזרתה טריומף מקווה למשוך לקוחות חדשים במעלה סולם הדרגות שמוביל בסופו לדגמים גדולי הנפח שלה. עם זאת, הטייגר לא קיבל את תג המחיר הנמוך שלו על ידי שימוש ברכיבים גנריים לא ממותגים. מזלג ה־Showa SFF (ראשי תיבות Separate Function Fork) בקוטר 41 מ"מ נטול אפשרויות הכיוונון שמותקן על הטריידנט עושה דרכו גם לטייגר ספורט, כמו גם בולם ה־Showa האחורי, שניתן לכוונון עומס קפיץ הידראולי באמצעות ידית קלה לשימוש מתחת למושב, אך ללא אפשרות לכיוונון השיכוך. המתלים מספקים 150 מ"מ של מהלך גלגלים בשני הקצוות – 30 מ"מ יותר מהטריידנט – וזה די הרבה עבור אופנוע כביש ללא יומרות שטח, אבל ההגדרות שלהם מספקות שילוב אופטימלי של נוחות רכיבה, התנהגות ויציבות. מערכת בלימה של ניסין כוללת קליפרים דו-בוכנתיים האוחזים בצמד הדיסקים הקדמיים בקוטר 310 מ"מ, כמו גם קליפר חד-בוכנתי שאוחז בדיסק אחורי בקוטר 255 מ"מ, יחדיו הם משמשים לעצירת אופנוע במשקל רטוב של 206 ק"ג, כולל מיכל דלק מלא בנפח 17.2 ליטר.

הטייגר ספורט שומר על שלדת צינורות הפלדה של הטריידנט, אך כעת אליה מחוברת שלדת זנב ארוכה יותר ומחוזקת, לתמיכה בפוטנציאל התיור של האופנוע בהתקנת אחד או כל שלושת הארגזים המוצעים בתוספת מחיר, כולל ארגז עליון בנפח 47 ליטר שיכול להכיל בבטחה שתי קסדות מלאות. הוא ושני ארגזי הצד ניתנים לרכישה בצבע האופנוע, ומערכת התושבות שלהם, המאפשרות חיבור וניתוק מהיר, מובנית בזנב האופנוע, מה שאומר שאין מסגרות ברזל בולטות ומכוערות כשהארגזים לא מחוברים. יש גם זרוע אחורית ארוכה ב־16 מ"מ המספקת בסיס גלגלים קצת יותר מרווח של 1,418 מ"מ כדי לאכלס בנוחות נוסע נוסף, לכך מסייעות גם זוג ידיות אחיזה חזקות למראה. מקדימה, הטייגר מפתיע ומציג גיאומטריית היגוי חדה יותר בהשוואה לטריידנט, כאשר המזלג ההפוך מקדימה מותקן בזווית של 23.1° עם מפסע קטן יותר של 97.1 מ"מ (לעומת 24.6° ו־107.3 מ"מ באחיו הרודסטר).

ההזמנה לבלות יום חורפי שטוף שמש ברכיבה של כ־250 ק"מ על הטייגר 660 ספורט החדש בגבעות של אזור אלגרבה בדרום פורטוגל, צפונית לאלבופיירה, לאורך כבישים כפריים כמעט נטושים וסלולים היטב ברובם, עם קפיצה מזדמנת לשבילים כפריים מרוצפי אבנים מחוספסות, הייתה הזדמנות נהדרת להיכרות מעשית עם אחד מהאופנועים המגוונים ביותר. אופנוע כזה האיטלקים מכנים 'moto totale', אופנוע רב-פעלים, כזה שמאפשר להגיע לכל-מקום ולעשות כל-דבר, אבל עם בונוס של הנאה מרכיבה הודות להתנהגות כביש מצוינת ולצלילי הטריפל היחודיים-אך-מושתקים שלו שבוקעים ממערכת הפליטה 3 ל־1, שעשויה נירוסטה, והאגזוז המותקן נמוך. לגלגלי האלומיניום היצוקים בקוטר 17″ שנועלים מקדימה ומאחור צמיגי כביש מדגם Road 5 של מישלין (שהיצרן הצרפתי פיתח במיוחד עבור דגמי ה־660 החדשים של טריומף) יומרות שטח מינימליות מעבר לשבילי חצץ – אבל מלבד זאת, זה אופנוע שמוכן לנסוע לאן שתכוון אותו ולעשות כל מה שתבקש ממנו. זה טריידנט למי שמעוניין לנסוע רחוק יותר ומהר יותר, באדיבות שלושת הליטרים הנוספים במיכל הדלק וההגנה הנוספת שמספק הפיירינג, במיוחד מגן הרוח שניתן להגבהה או הורדה ביד אחת, דרך שבעה מצבים שונים בטווח של 83 מ"מ. המושב בגובה 835 מ"מ (יש אפשרות למושב נמוך יותר ב־25 מ"מ) והרגליות שמורכבות נמוך יותר, מספקים תנוחת רכיבה גבוהה וזקופה יותר מאשר על גבי מושב טריידנט בגובה 810 מ"מ, שמגיעה מבלי לפגוע בנוחות, מעבר לעובדה שבמהירויות גבוהות יותר הרוח מורגשת על הכתפיים – הייתי שמח לתוספת של זוג מסיטי רוח מצדי המשקף כדי להפיג את התחושה.

אבל הודות לשימוש בגוף מצערת יחיד בלבד ולא אחד לכל צילינדר, הזנב צר יותר היכן שהמושב פוגש את מיכל הדלק ומאפשר לי בגובה 1.80 מטר להניח שתי רגליים שטוחות על הקרקע בעצירה ברמזור, ואני בטוח שמלבד רוכבים נמוכים במיוחד, כולם ירגישו לגמרי בבית על האופנוע הזה. הוא אפילו מרווח גם לרוכבים גבוהים יותר, וגם באמת עושה רושם שנגיש למתחילים, והתוצאה היא תחושה מאוד חזקה שהרוכב הוא חלק ממנו, כשמשתמשים בכידון האלומיניום ברוחב 834 מ"מ, שמותקן גבוה וקרוב יותר, כדי להסיט את הטייגר ספורט מצד לצד דרך סדרת פניות הדוקות. הפרופיל העגול יותר של צמיג המישלין הקדמי לעומת הפירלי או הדאנלופ המקביל עשוי להכביד מעט על ההיגוי, אבל המנוף הנוסף מהכידון הרחב מטפל בזה, והתוצאה היא תחושה נהדרת והיגוי ניטרלי של האופנוע, שנוסך הרבה ביטחון במי שחדש ברכיבה על אופנועים גדולים, במיוחד מישהו שמגיע אליו מאופנוע קטן יותר. על כך אחראית גם הארגונומיה שטריומף פיתחה עבור האופנוע הזה – עם מנח רגליים וכידון מאוד נוחים וממוקמים בטבעיות, שנהדרים לרכיבה בעיר כאשר המושב הגבוה ותנוחת הרכיבה הזקופה מאפשרים להביט הרחק מעל המכוניות ולתכנן את מסלול הרכיבה.

גורם חשוב נוסף בהפיכתו לאופנוע ידידותי בתנועה העירונית נמצא בפעולת המצמד הקלה והעברת ההילוכים חלקה והמדויקת במיוחד, שראויה בהחלט לשימוש בקלישאת החמאה – למעשה מספיקה תנועה קלה של הרגל על הרגלית, והוא מעביר הילוך. לאופנועי המבחן לא היה הקוויקפישטר הדו-כיווני שנמצא בין יותר מ־40 אפשרויות האבזור האופציונליות של הטייגר ספורט – והותקנו עליהם רק ידיות מחוממות שזכו להערכה רבה בבוקר של 9 מעלות באלגרבה! – והעובדה שטריומף היא היחידה כרגע שמציעה את התוספת החשובה הזו תהפוך את האופנוע הזה לבחירה טובה עוד יותר עבור רוכבים פחות מנוסים, עבורם העברת הילוכים היא לעתים קרובות מכשול אמיתי שצריך להתגבר עליו במהלך תקופת ההסתגלות לרכיבה על אופנוע. היעדר בקרת שיוט, אפילו כאופציה, באופנוע שטריומף מגדירה כבעל פוטנציאל תיור אמיתי, היא החלטה באמת תמוהה – גם אם סטיב סרג'נט אומר שהיא לא הייתה במקום גבוה ברשימת התכונות של קבוצות המיקוד איתה התייעצה טריומף במהלך פיתוחו של הדגם. אולי זה בגלל שהם מעולם לא ניסו אחת כזו לפני כן, או שהיו רוכבים עירוניים יותר ולא רוכבי אדוונצ'ר פוטנציאליים?

אחראית נוספת לידידותיות של הטייגר ספורט היא פריסת הכוח והמומנט הרחבה שלו לאורכה של כל קשת הסל"ד, מה שהופך אותו לדבר הקרוב ביותר לקטנוע שטריומף יצרה אי פעם, מכונת 'סובב-וסע' אמיתית. במישור אפשר פשוט לפתוח את המצערת לרווחה בהילוך שישי מסיבובי סרק ב־1,200 סל"ד, ובלי גמגום או תלונה מהמנוע, להאיץ עד למגביל שנמצא אי שם ב־10,200 סל"ד מתוקים ומהנים, ותשימו לב שתוך כדי הפעולה הזו אין רטט מופרז בכל נקודה לאורכה של הקשת, בין היתר הודות למשקולות האיזון הבשרניות למדי בקצוות הכידון שמגהצות כל עקצוץ. זהו מנוע חלק וחי אך גם ידידותי – ובניגוד לכמה אופנועים אחרים בסגמנט הזה, יש היעדר מוחלט של רגיזות או קופצנות, ולו הקטנה ביותר, בחזרה לגז כשמאיצים את הטייגר ספורט החוצה מתוך פניה. לא רק רוכבים חדשים יעריכו את הפעולה החלקה-אך-החלטית של המנוע הזה בכל מצב, ועל כך יש להודות לצוות המו"פ של טריומף שהקדיש את תשומת הלב הראויה למיפוי הדלק של מנוע ה־660. אני תוהה האם העובדה שיש רק גוף מצערת אחד שמזין את שלושת הצילינדרים היא הגורם לכך?

אבל המנוע משולש הצילינדרים הזה טומן בחובו מספיק ריגוש גם כדי לספק רוכבים מנוסים יותר, אם כי בזכות אספקת הכוח הליניארית משתלם לעשות שימוש רב בתיבת ההילוכים המצוינת כדי לשמור את המנוע מעל 6,000 סל"ד ולהנות מהביצועים הגבוהים שהמנוע הזה מסוגל לייצר. כתוצאה מהבחירה ביחסי הפחתה שונים לעומת הסטריט טריפל – נמוכים יותר בהילוכים ראשון עד רביעי וגבוהים יותר בחמישי והשישי – ובזכות אותה פרישת כוח ומומנט רחבה, מצאתי את עצמי שומר על ההילוך השלישי או הרביעי ברובה של הרכיבה בגן העדן הדו-גלגלי של כבישי אלגרבה. כמובן, שבזכות השמש רכבתי במצב Road כל הזמן – כשמעבר קצר למצב Rain גילה לי שהכוח המירבי נותר זהה, אבל הוא מועבר בצורה הרבה יותר פרוגרסיבית ולא מאיימת. נחמד. עם זאת, רכיבה חזקה משפיעה על צריכת הדלק שבכל מצב אחר חסכנית: צריכת הדלק המוצהרת של טריומף עומדת על 22 קמ"ל והלכה למעשה עמדה על ל־19 קמ"ל ברכיבה של 255 ק"מ ביום עם אלוף בריטניה לשעבר ב־1,000 סמ"ק, טיילור מקנזי. אבל זה היה כיף!

תקיפת הפניות עם טיילור גרמה לי להעריך שוב את רמת האחיזה המפתיעה מצמיגי המישלין Road 5 שזמינה ממש מהרגע הראשון. מוצרי החברה הצרפתית המיועדים לכביש הציבורי היו ידועים לשמצה כאיטיים להתחמם, בעיה שהייתה הופכת אותם לבלתי מתאימים לאופנוע שכזה המיועד גם למתחילים. אבל כמעט מתחילתו של יום הרכיבה החורפי והקר, אלה סיפקו אחיזה מצוינת בטייגר ספורט וקידמו המון תחושות ביטחון, בנוסף לפידבק תואם מקדימה, דרך מזלג ה־Showa נטול אפשרויות הכיוונון. אמנם הייתה צלילה ניכרת לחלק הקדמי בבלימה חזקה לפני כניסה לפנייה – אבל הכל היה מאוד נשלט, ובזכות 150 מ"מ של מהלך זמין עדיין היה שיכוך מספיק כדי לגהץ כל מהמורה מזדמנת באייפקס. בהפסקת הצהריים שלנו הרמתי מעט את החלק האחורי באמצעות שישה קליקים נוספים לעומס הקפיץ בבולם האחורי, וזה חידד את ההיגוי בצורה יפה מבלי שצלילת המזלג מקדימה תגרום לו להרגיש לא יציב. לבלמים של ניסין הייתה פעולה ממש פרוגרסיבית ויעילה – זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ לאופנוע כזה הם נכונים, במיוחד בשילוב עם קליפרים דו-בוכנתיים ולא עם ארבעה. ולסליפר קלאץ' שמותקן כסטנדרט הייתה בדיוק הכמות הנכונה של בלימת המנוע.

על המראה הטוב יש להודות למעצב האיטלקי הנודע רודולפו פרסקולי – מעצבם של דגמים איטלקיים ראויים לציון כמו המוטוגוצי גריסו, נורג' וסטלביו, והמוטו מוריני קורסארו ZZ, גרנפאסו וסקרמבלר 1200. הטייגר ספורט של טריומף הוא מסוג האופנועים שלא נוצרים בכל יום ושמיד נבדלים מהשאר, הודות לוורסטיליות ומצוינות כוללת ברוב הסעיפים. מנוע הטריפל 660 משלב בין היתרונות של טווין עם מומנט בשרני בסל"ד נמוך ובינוני, בדיוק איפה שצריך בשימוש יום יומי, כמעט בלי קשר להילוך בו הוא נמצא, לביצועים של מנוע ארבעה צילינדרים במעלה הסל"ד. איכות הבניה והגימור ורשימת האביזרים הסטנדרטיים הארוכה של פיצ'רים שיריביו מציעים רק כאופציה בתוספת תשלום, אם בכלל, הופכות אותו לתמורה מצוינת לכסף, אבל גם בלי זה, העובדה שהוא אופנוע כל כך ידידותי ונגיש תכריע את דעתם של לקוחות רבים לאחר שירכבו עליו. זה אכן 'מוטו טוטלה' – דוגמה נדירה של אופנוע שטוב בכל מה שיתבקש לעשות, כמעט נטול חסרונות, וזה לא ספק ניצחון (Triumph באנגלית) נוסף לטריומף. הטייגר 660 הוא ללא ספק אחד מהאופנועים החשובים של טריומף השנה, ואולי החשוב לה ביותר בשנים הקרובות.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

מחיר: 64,900 ₪

 

דרגת רישיון: A / A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון כפול, 4 שסתומים לצילינדר

 

נפח: 660 סמ"ק

 

הספק: 80 כ"ס ב־10,250 סל"ד (מוגבל: 47 כ"ס ב־8,750 סל"ד)

 

מומנט: 6.5 קג"מ ב־6,250 סל"ד (מוגבל: 6 קג"מ ב־5,250 סל"ד)

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מתוצרת Showa, מהלך של 150 מ"מ. בולם מונושוק מאחור, מתוצרת Showa, עם כיוונון עומס קפיץ ומהלך של 150 מ"מ

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר Nissin דו-בוכנתי מקדימה. דיסק בקוטר 255 מ"מ וקליפר Nissin חד-בוכנתי מאחור. מערכת ABS לא ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17

 

מידות כלליות: אורך 2,071 מ"מ, רוחב 834 מ"מ, גובה 1,398 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,418 מ"מ

 

גובה מושב: 835 מ"מ

 

משקל רטוב: 206 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 17.2 ליטר

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל