fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

מבחן דרכים: טריומף טריידנט 660

מבחן דרכים: טריומף טריידנט 660

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 405, נובמבר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: נייקד מהנה ואיכותי שלמרות טייטל של אופנוע תקציב לא מרגיש כזה.

אני אוהב להתרגש מאופנוע, והיום כבר לא מתרגש בקלות. אבל מאופנוע עם שמונים סוסים ובלי שום מכלולי קצה מעניינים? לא הייתי מאמין. בלי להכיר את מותג טריומף לעומקו, כבר יכולתי לנחש שהידע הרב שנצבר גרם להם להיות בעלי היכולת לייצר אופנוע נגיש ומזמין, מענג ומרגש בהרמוניה.

בדמיוני הטריידנט 660 אמור היה להיות תוצר אהבה של MT-07 עם מנוע הטווין המגניב שלו וה־CB650R הבסיסי והמוצלח בעצמו. שני אופנועי תקציב טובים, עם חוזקות ברורות כל אחד בתחומו. הרעיון שמנוע ה־CP2 המוצלח וההונדה ארבע בשורה שמכוון לשימושיות יולידו טריפל שעשע אותי וממש השתכנעתי… לפחות כמעט. כשרכבתי על הטריידנט הבנתי שהוא ישות מכובדת בפני עצמה ושטריומף לא ממש צריכים טובות מאף אחד. אין בטריידנט אף תכונה, רצסיבית או דומיננטית, מאף אחד מהתורמים הדמיוניים שלי.

בטריידנט הכל חדש, אופנוע עירום עם זנב חלק ועגלגל, נאה למראה, שממשיך את הקו שהתחילו עם הספיד טריפל בשנת 1994. אופנוע קטן וצנוע ממדים, במשקל מתודלק של 189 ק"ג שנחשב על הצד הקל בקטגוריה ומרגיש קליל בין רגליים, ואלה מגיעות בקלות לרצפה דרך אוכף נוח וצר בקדמתו. קוקפיט פשוט ומסביר פנים, עם ידיות ש"נופלות" ליד (כולל ידית בלם מתכווננת), כידון צר ומעט סחוף לאחור שתואם את הגודל הכללי של הכלי וכנראה לגודל הרוכב אליו כיוונו בטריומף. לוח מחוונים עגול וקטן מחולק לשניים, חצי עליון LCD שחור-לבן, שם ימצא חיווי מהירות, סל"ד ועוד מידע קבוע, ובחצי התחתון מסך TFT בו נראה בבהירות את התפריט שיוביל אינטואיטיבית לכל פיסת מידע או שליטה במצבי הבקרות ועד בהירות מסך, שטובה וברורה גם בשמש ישירה. אזור כידון וצוואר היגוי נותנים תחושה נינוחה ומאווררת, המינימליות בגישה מורידה תחושות עומס שלעיתים מגיעות באופנועים אחרים.

הנעת הטריידנט מניבה צליל נעים ושובב ממנוע הטריפל שנבחר בקפידה לדגם הזה. 660 סמ"ק עם מהלך בוכנה ארוך משמעותית מהנהוג בסטריט טריפלים השונים. כל זה בשביל לייצר מנוע ידידותי עם עקומת מומנט סופר רחבה על קשת הסל"ד, וזה תמיד יגיע בהקרבת הספק שיא, ולכן כשמונים סוסים זה שיא התוצרת ב־10,250 סל"ד, ורוב הרכיבה ריחפתי על גלי המומנט ולא סביב מנתק ההצתה. הגישה הזו לרוב מייצרת נוחות וזרימה ברכיבה, להבדיל מדוחק ותחושת החמצה בכל חוסר דיוק בבחירת העברת הילוך במנועים צרי הספק על קשת הסל"ד.

שנתגלגל?

מושך ידית מצמד פשוטה אך נוחה ויעילה, קליק ברור מרגלית הילוכים ויוצאים. תפעול המצמד מקסים עם חיבור קל מאוד ואזור מאוד נוח לחיבורים חלקיים מה שיעזור בתמרונים עירוניים סביב מהירות אפס, וכוח הפיתול מהמנוע משחרר את המשך התנועה. הרמת רגליים לרגליות מגלה מיקום נוח ושפוי, עם תמיכה מעולה לפלג גוף עליון שמפעיל לחץ כלפי מטה. אזור הירכיים מקבל מעיין חריץ או שקע, שמאפשר נעילה מאוד חזקה עם אזור ברך וירך, אבל במיקום נקודתי. עוד לא נתקלתי בכזה בדיוק, ודעתי חלוקה עדיין בעניין. החיבור שנוצר חזק מאוד ומשחרר בקלות אזורי תפעול אחרים, אך המיקום הבלעדי לא יאפשר שינויים רבים ואולי לא ירשה את החיבור הנפלא לכל גודל או צורה של רוכב. אבל לזכותו, כל מי שעלה על הכלי בזמן שהיה ברשותי השתומם ואהב את החיבור, אזי טריומף אולי צודקים.

ידית הגז קלה מאוד לסבסוב ותנובתה מדויקת וטובה מאוד דרך מצערות חשמליות ומפת הצתה, בתנועה מכל סוג ובכל כוח, לא היה רגע שטרוניה עלתה במוחי על מרווח לא ראוי בין מה רציתי שיקרה, לשקרה. מערכת סופר מדויקת ויעילה. מתוך שתי מפות הצתה שקבועות בדגם (Road ו־Rain) רכבתי רק במצב כביש, לא ראיתי צורך לדלל אותו יותר. המקום היחיד שתמוה לי בשיטת העבודה, אין נביחות מצערת כשהמנוע מנותק. אם בהילוך סרק או במצמד משוך, המנוע מסרב לקפוץ לסל"ד גבוה. כאילו המערכת מפצירה בך "מה אתה ילד? למה צועק סתם?". אני חוטא בדבר, אולי טקס של חיבור לגז ותפעול מהיר, ואולי שטות לא רציונלית וברברית, בכל מקרה – את זה אין.

הבקרות השונות

הטריידנט אינו שופע בקרות. מעבר לשתי מפות הצתה נקבל בקרת אחיזה שניתנת לביטול ומערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה שתתעקש להישאר. ה־TC היא בקרת האחיזה, עושה עבודה מעולה ועדינה, סחרור גלגל אחורי עקב גז מוגזם ו\או אחיזה נמוכה מתגלה מוקדם ומטופל ברוגע מיידי, בסיום האירוע חוזרים לעסקים כרגיל ודחף. אוסיף שניסיונותיי לרכוב ללא בקרת האחיזה, הניבו הנאה מאוד גדולה והטריידנט התגלה כאופנוע צפוי ונעים הליכות עם המון תשדורת לגבי מצב הגלגל האחורי ואחיזתו. עם זאת, אמליץ לכל רוכב לסמוך על הטכנולוגיה הקסומה ולרכוב עם בקרות את מרבית חייו המתגלגלים, ואם אינכם מסכימים איתי – שכנעו אותי למה ושתפו איך אתם במאה אחוז ריכוז בכל רגע של רכיבה. ה־ABS גם הוא מאוד מרשים ביחס לעלות האופנוע, ונוטה להתערב מאוחר ורגוע, מרשה לרוכב להגיע לקצוות קשת התפעול של הבלמים – הנאה גדולה ברכיבה. אוסיף ואומר שהכלי הרשה לי לייצר "רולינג סטופי" עם מורכבת ולא התערב בתהליך (במגרש סגור במסגרת אימוני רכיבה מוכנים ולבושים בהתאם, כמובן!). אז שאפו על מערכת טובה ולא מציקה כשלא צריך.

מתלים

הרכיבה בכל מקום ממש נעימה. כמעט וקשה לי לכתוב כזה דבר, נשמע כמו בולשיט גדול ומתלקק, אבל וואלה, מערכת הבולמים מבית Showa מייצרת עבודה נפלאה בתחום כל כך רחב של עומסים. כל סך המרחק שרכבתי עם הטריידנט, לא חוויתי שום הפצצה לתחת איפה שלא עברתי. כה השתוממתי שחיפשתי לו אתגרים, בורות וגז לתוך פסי האטה, והוא בשלוותו נשאר. אבל החוכמה היא לא רק "לנתק" את הרוכב מתחלואי הכביש, רצינו גם תקשורת? מה שמתרחש מתחתי הוא חלק מאוד חשוב מהבנת התפעול הבא, ובזה המון מערכות בולמים כושלות. המערכת היחסית בסיסית הזו של Showa, עם כיוון עומס קפיץ במונושוק שמאחור בלבד, עושה עבודה טובה מאוד ביצירת נוחות בכל מקום כמעט, בתקשורת קבועה עם האספלט וגם ברכיבה חזקה על המגבלות עם מעט מאוד קריסות והתנדנדות. מאמין שתרומתם של צמיגי המישלין ROAD5 הטריים מאוד עזרה.

בלמים

גם פה, לכאורה מערכת מאוד בסיסית אך תנובתה נפלאה. מקדימה צמד צלחות בילום בקוטר 310 מ"מ ללא ציפה, שכל אחת נלפתת על ידי קליפר עם שתי בוכנות של ניסין. ביחס לרמה הבסיסית של המערכת, רמת הבלימה טובה מאוד. עוצמה גבוהה ורגישות סבירה פלוס, כנראה שיכולות הבקרות שנמנעות מלהתערב מוקדם משחררות יכולות טובות. אותה מערכת שמותקנת באופנוע יפני אחר, לא מניבה את אותן תחושות וביצועים, אולי משאבת בלם שונה או רפידות מחומר שונה, אבל שורה תחתונה, לא מנח רדיאלי או קישוטים יוקרתיים אחרים ותהליכי הבלימה חזקים מאוד ועקביים ברכיבת רחוב נמרצת – אהבתי. מאחור לא אכנס למפרט הבלם, אך אציין שגם שם, יחסית לאופנוע עם בסיס גלגלים קצר של 1,401 מ"מ הבלימה הייתה יעילה ומורגשת לטובה.

גיר

אופנוע עם 300 ק"מ תחת גלגליו לעיתים מראה סימני ינקות ולרוב ניכר העניין בהעברות הילוכים "דביקות" ונוקשות, בטריידנט כל העברת הילוך עברה בקליק חזק ומדויק, עם אפס הילוכי סרק בין הילוכים או קפיצות לא רצויות. כן אציין שמציאת חיווי ניוטרל ירוק היתה פחות ברורה בתחילת הרכיבה המשותפת שלנו, אך גם זה נעלם אחרי 150 ק"מ ביחד. אם כי האופנוע הורץ יותר או כי אני כרוכב למדתי איך הוא אוהב שנוגעים בו.

סיבוב והיגוי

אני רוצה לשתף אתכם, שזהו אחד מאופנועי הכביש הכי מהנים לתקיפת סיבובים ומספקי הנאה שבהטייה שחוויתי לאחרונה. שילוב של היגוי זריז למדי בשינויים, ויציבות כיוונית נפלאה בתוך הטייה – בכל טווח השימוש שלו. שמירה על קו רכיבה רצוי מהקלות שחשתי עם יכולות להכלת שינויים בכל רגע. העובדה הזו יוצאת דופן מכיוון שלרוב תכונות אלו שמורות למכשירים חדים ומדוייקים שנוטים להעביר חוסר נוחות בשיוט נינוח או בכביש משובש. במקרה של הטריומף טריידנט, מנעד השימוש, הנוחות והיכולת "להרביץ" קווים ולתקוף פניות בשימוש כביש סביר, ראויות לציון לשבח.

למי הקלשון מתאים?

טריומף נכנסים לשוק הישראלי ולמזלנו מותג הפרימיום הזה על רמת גימוריו ומחיריו שבהתאם, בדיוק החליטו לחדור, לייצר דגם זול יותר שינגיש ויגרום ללקוח הישראלי להכיר את המותג ולהפכו למושג. מרוכבים קטנים עד גדולים מינוס, מבעלי רישיון מוגבל 47 כ"ס ומעלה, יוכל לרכוב כל אחד מאיתנו על בריטי גאה שלבטח יהפוך את בעליו למאושר. עם היצע אדיר לקסטומיזציה של חלקים שונים ושיפורים מבית, כ־45 אביזרים לדגם הזה ועם תאורת לדים היקפית. טריומף מצהירים אמינות ועלויות אחזקה מהזולות בעולם, מקווה שאלבר יתנו גב חסון להצהרות היצרן כמו שיכולים. הטריידנט עוקף את הוריו המדומיינים גם במחיר והמחירון שלו עומד על 74,900 ₪, מה שממקם אותו בטריטוריה של אירופאים אחרים, דוגמת האפריליה טואנו 660 והב.מ.וו F900R, שגוברים עליו במספר הסוסים.

הכלי הזה לא יחליף סופרספורט ואת יכולות הדיוק שבאות מעולם המסלול, לא ימצא חן בעיני כולם כמו תמיד, אבל הטריומף טריידנט הוא לטעמי כלי מרענן עם יכולות וביצועים ומעט מאוד איום. כמו רגל גדולה ורחבה בדלת, הטריידנט 660 רוצה שתציצו עליו ותטעמו אותו – אצלי הוא היה כמו סוכריה מתוקה יומיים בפה ונשאר לי טעם של עוד.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

מחיר: 74,900 ₪ (מחיר השקה 61,900 ₪)

 

דרגת רישיון: A / A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון כפול, 4 שסתומים לצילינדר

 

נפח: 660 סמ"ק

 

הספק: 80 כ"ס ב־10,250 סל"ד (מוגבל: 47 כ"ס ב-8,750 סל"ד)

 

מומנט: 6.5 קג"מ ב־6,250 סל"ד (מוגבל: 6 קג"מ ב-5,250 סל"ד)

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מתוצרת Showa, מהלך של 120 מ"מ. בולם מונושוק מאחור, מתוצרת Showa, עם כיוונון עומס קפיץ ומהלך של 135 מ"מ

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר Nissin דו-בוכנתי מקדימה. דיסק בקוטר 255 מ"מ וקליפר Nissin חד-בוכנתי מאחור. מערכת ABS לא ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17

 

מידות כלליות: אורך 2,020 מ"מ, רוחב 795 מ"מ, גובה 1,089 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,401 מ"מ

 

גובה מושב: 805 מ"מ

 

משקל רטוב: 189 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

תגובה אחת ל מבחן דרכים: טריומף טריידנט 660

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל