מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מסירות אוקטובר: חזרה לשגרה
אופיר דואק
צילום: רונן טופלברג
חודש ספטמבר החולף היה רווי חגים והתאפיין בירידה משמעותית בהיקף המכירות בענף הדו-גלגלי עקב מיעוט ימי העסקים. בחודש אוקטובר ציפו בענף להתאוששות המיוחלת אך דו"ח התוצרים החודשי של איגוד יבואני הרכב חושף כי עדין השוק לא מצליח להתרומם. בחודש אוקטובר נמסרו 839 כלים דו-גלגליים זאת לעומת 1,029 כלים שנמסרו בחודש המקביל אשתקד. מדובר בירידה של 18.5% שהיא יותר מקצב הכיווץ במסירות השנה. במקביל התפרסמו נתוני המסירות המעודכנים של מסירות חודש ספטמבר מהם עולה כי נמסרו בו 1,012 כלים לעומת 937 כלים כפי שהתפרסם בתחילה. כך מצטמצמת הירידה במסירות חודש ספטמבר "רק" ל-33%.
בסך הכל עלו לכבישים בעשרת החודשים הראשונים של השנה 11,922 כלים דו-גלגליים לעומת 13,435 כלים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 11.3% בסך הכל. באופן יחסי הפער בין מסירות 2011 למסירות השנה מצטמצם אך החודשיים האחרונים של השנה יצטרכו להיות יוצאי דופן בהיקף המכירות על מנת ששנת 2012 תיסגר ללא ירידה משמעותית.
מחלוקת המסירות לפי מותגים עולה כי באוקטובר הובילה את השוק סאניאנג שמסרה 311 כלים, אחריה נמצאת קימקו עם 208 מסירות ובמקום השלישי נמצאת הונדה שמסרה 106 כלים.
בחלוקה לפי נפחים אין הפתעות. עיקר המסירות הן בקטגורית ה-51 עד 125 סמ"ק בה נמסרו 369 כלים כששניה לה היא קטגורית ה-125 עד 250 סמ"ק בה נמסרו 293 כלים. למרבה הצער קטגורית הנפח מעל 750 סמ"ק ממשיכה להיות שולית ובה נמסרו בחודש החולף 22 כלים בלבד.
מה נקנה יד שניה עוד שנתיים שלוש? חבל שהכל יקר במדינה שלנו.
ככה יורדו מחירים ונוכל להחזיק דו"ג בבית בנוסף לרכב המשפחתי.
שיתחילו להוריד מחירים – של כלים, ציוד ובעיקר – מחירי חלפים וטיפולים!
הם רק יורים לעצמם ברגל.
שונאים אותנו, רוצחים בנו ,מחירי ביטוח הזויים, מחירי טיפולים לא פחות הזויים ומחירי כלים? טוב אין מה להוסיף.