fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

הוגי הדעות של האקדמיה ללשון קבעו: לדו גלגלי אין כידון

הוגי הדעות של האקדמיה ללשון קבעו: לדו גלגלי אין כידון

רביב כהן

צילום: יואב זוהר

האקדמיה ללשון העברית פרסמה אתמול בעמוד הפייסבוק שלה שהמילה "כידון" בהתייחסות לדו-גלגלי, אופניים או אופנועים, אינה תקנית וכנראה נגזרת מתוך שיבוש המילה הצרפתית "guidon" המפורשת כ-Handlebar.
כמו כן, כתבה – "אם תרצו לקרוא לחלק הזה של האופניים בשם עברי תקני – תוכלו להשתמש במילה הֶגֶה או בצירופים 'הגה האופניים' ו'מוט ההגה' "

אנו במערכת מוטו רוצים להביע את מורת רוחנו מהקביעה המנותקת של האקדמיה ללשון העברית, עוד מימי סבנו שהיה רוכב על הביצ'יקלטה, דרך הלמברטה האגדית, אלכס ופישנזון חולי האהבה, מכת האופניים החשמליים ואפילו הימאהה ניקן מרובה הגלגלים, לכל אלו יש כידון, לא הגה, לא מוט ולא כל דבר אחר.
בנוסף, המילה כידון הינה "תרגום שומר משמעות וצליל", ובדיוק כמו המילה "כבל" בתרגום שומר משמעות וצליל מהמילה הלועזית Cable, כך המילה "כידון" הינה תשמו"ץ למילה הצרפתית "guidon"

אנו קוראים לאקדמיה להכיר במילה "כידון" כמילה הרשמית המתייחסת לדו (ולאחרונה, אף תלת) גלגלי, שכן המילה נמצאת בשימוש שגור ורווח בפי כל הדוברים את השפה.
ואם בכל זאת תסרב האקדמיה להכיר במילה "כידון", אנו פונים אליכם הקוראים בבקשה – עזרו לאקדמיה למצוא מילה ראויה יותר מאשר "הגה האופניים", מוזמנים לכתוב את המלצותיכם בתגובות.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל