fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטו פוגש | סוזוקי DR BIG משופר – נווה מדבר

מוטו פוגש | סוזוקי DR BIG משופר – נווה מדבר

כתב: מיקו שלו

צילום: נועם עופרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 288, מרץ 2012.

נווה אשכנזי לא היה תלמיד כל כך טוב. את השיעור שבו למדו חבריו על ההבדל בין סנטימטר לקילומטר בטח ובטח שהפסיד. תבינו, זה פשוט מכיוון שאצלו אין הבדל בין השניים ורוב הזמן הבחור בתנועה. אילוצי החיים הביאו את אשכנזי לחיות בקו פתח תקווה ערד, עיר הולדתו. אבל את כיסוי המרחקים שילב אשכנזי עם חדוות רכיבה בלתי ניתנת לסיפוק. כאשר את תפריט הנסיעות שלו מאכלסת גיחה זו פעמיים ויותר בשבוע, גם נסיעות אחרות לכל רחבי הארץ לא ממש גורמות לו להתעייף.

נווה שהתחיל כילד בן 10 היושב על ברכי דודו הרוכב על ווספה PX הפך מהר מאוד לנער שחווה רכיבות שונות בכל רחבי הארץ מאחורי אותו הדוד גם על אופנועים שונים. בגיל 16, בעודו לומד במגמה למכונות בבית ספר אורט ערד, הוציא נווה רישיון 50 סמ"ק ורכש ב"משביר לצרכן" קטנוע אנקור (קטנוע הודי) בסכום של 2,650 שקלים. מייד לאחר מכן פירק לקטנוע את הקרבוראטור והרחיב בקרבורטור כל מה שיכל, הכל במטרה לפרוץ את מחסום 50 הקמ"ש. השילוב של האהבה לאופנועים ורכישת ידע במכונות ומכונאות, הובילו את נווה בשלב מאוחר יותר לקניית KTM 400 EGS שבעת הרכישה רשם על השעון 26,000 ק"מ. על אופנוע זה רכש ניסיון ברכיבות שטח בכל איזור אפשרי. מסיבות משפחתיות שילב נווה רכיבות אלו גם עם נסיעה למרכז הארץ בתדירות של פעמיים בשבוע. לאחר כשנה ועם כ- 51,0000 ק"מ גאים בספידומטר, נמכר האופנוע והוחלף בסוזוקי DR 750 BIG שנת 88, אותו ה- BIG שמלווה אותו מזה 13 שנים ומטופל ביד אוהבת עד קנאות בעודו משתנה ללא הרף ובהתאם לצרכיו (ושיגיונותיו) של נווה.

הבונים החופשיים

באותה הדייקנות בה נווה מתייחס לחיים הוא גם זוכר כל פרט ופרט הקשור לאופנוע, על פי תיאוריו האופנוע נרכש בסכום של 7,000 שקלים לאחר שנסע כמאה אלף ק"מ אצל רוכביו הקודמים ובמצב טוב, לאחר כשנתיים שבהן צבר האופנוע אצל נווה כ- 80,000 ק"מ נדם המנוע המקורי, מה שהפך את הקשר בין נווה לאופנוע לרומן.

במהלך 1999 וקצת לאחר ששיפץ את האופנוע בביתו, הכיר נווה את טל קורן וגלעד דואדי,מי שהיום בעלי "מוטומניה" ואז חלקו איתו את אהבתם ל- BIG'ים, הקשר העמיק ונווה הצטרף אליהם מיום פתיחת העסק.
בשנת 2002 ומאה אלף ק"מ נוספים לאחר מכן, כשבידו היכולת לשפר את האופנוע בסדנה המקצועית בה עבד, החל חלומו של נווה לקרום עור וגידים, המנוע הוחלף למנוע חדש ומקורי בנפח 800 סמ"ק, השלדה עברה ציפוי אבץ (גילוון) למניעת התחמצנות והסבל ומשולשי ההיגוי עברו טיפול כימי חשמלי (אנודייז) המקשה וצובע את החלק החיצוני של האלומיניום. על פי תכנון מוקדם ובהשפעת ענף הסופרמוטו שהחל להיחשף ולהיקלט באותם שנים בישראל, החליף נווה את חישוקי האופנוע המקוריים  לחישוקי סופרמוטו קטני קוטר ורחבים משמעותית, שיפר את מערכות הבלימה על ידי הגדלת קוטר הדיסק הקדמי והחלפת מערכת הבלימה האחורית מתוף לדיסק. לעבודה זו שנעשתה בצורה מושלמת ומוקפדת, התווסף גם כידון "פט-באר" של רנטל ומערכת פליטה מושלמת של חברת "ארוו", כסיום לסיבוב השיפורים הנכחי נשלח האופנוע לסדנתו של הצבעי יניב גולן ויצא משם כשהוא צבוע בצבעי שחור וסגול.
לאחר כשנתיים  ומאה אלף ק"מ נוספים, בסביבות 2004, שוב עבר האופנוע מקצה שיפורים שהפעם התבטא בהחלפת בולמי זעזועים קדמיים לבולמים של סוזוקי DRZ400S, החלפת משולשי היגוי למשולשים של DRZ400SM כולל מתאמים, לאופנוע יוצרו אוחזי כידון מיוחדים, הזרוע האחורית של האופנוע הוחלפה לזרוע עשויה אלומיניום תעופתי, הבולם האחורי הוחלף לבולם של אוהלינס, מערכת הפליטה הוחלפה למערכת פליטה של אקרופוביץ' וכמובן שכל המתאמים במהלך הטיפול עברו תהליך הקשיה כימי לפני ההרכבה.

בעקבות רכישת סוזוקי ויטארה ושיפוץ סובארו סטיישן 4X4 מודה נווה שבין 2004 ל-2008 האופנוע לא צבר הרבה קילומטרים (על פי הגדרתו של נווה), שמונים אלף ק"מ (בלבד) שהצטרפו למאת אלפי הקילומטרים שנצברו מהאוברול האחרון ושוב לנווה "מגרדות הידיים" והאופנוע מפורק לגורמים עקב קריסת גל הארכובה. שוב מוחלף כל חלק נע במנוע לחלקים מקוריים, הסטרטר הוחלף, הקרבורטור הוחלף  לחדש, כל מיסבי האופנוע הוחלפו וסעפת הפליטה הוחלפה לסעפת נירוסטה.
גם מבחינה חיצונית עבר האופנוע שינויים במהלך השיפוץ, לוח השעונים המקורי הוחלף בלוח שעונים דיגיטלי ומפורט בעל מחשב רכיבה, הפנס הראשי והמשקף הוחלפו לשל ב.מ.וו R1200GS ששפרו משמעותית את יכולת התנועה ואת המראה החיצוני של האופנוע. בסופו של תהלך זה שוב הוכנס האופנוע לסדנתו של יניב גולן לצביעה כללית וכהשלמה לתהליך השינויים שעובר על האופנוע, הפעם נצבע האופנוע בצבעי הסוואה כיאה למראהו השונה והקרבי.

מכונת מלחמה

השיפוץ האחרון שארך לא מעט זמן והצורך של נווה להתארגן כלכלית בין שיפוץ לשדרוג משאירים את האופנוע כרגע במצב הנוכחי. כ- 20,000 ק"מ עברו על האופנוע ועל נווה מסיום השיפוץ האחרון ונתון זה סוגר ביניהם מעגל של כמעט 400,000 ק"מ יחדיו, בחינת האופנוע במסלול בכוכב יאיר על ידי כפיר לווין משכנעת את נווה להעביר את בולמי האופנוע כיול והתאמה סופיים אך היד עוד נטויה. התכנית העתידית לשדרוג האופנוע מבוססת על הסבתו והתאמתו לרכיבות  שטח. על פי תכנונו של נווה וכהכנה לחציית אוסטרליה על גבי האופנוע, כרגע מתוכננים מגני מתכת לצידי האופנוע ולמיכל הדלק כהתחלה.

זוכרים שאמרנו בתחילת הכתבה שנווה לא בדיוק היה התלמיד הטוב ביותר בבית ספרו? מסתבר שלספור ולשמור על סדר הוא בפרוש למד, באותה הקפדנות שבה שופץ ותוחזק האופנוע שומר נווה כל קבלה ופרט הקשורים לשיפוץ. לשאלתי אם האופנוע למכירה צחק נווה ואמר: "יש לי קבלות על חלקים שנקנו לאופנוע בסך של מעל ל-120 אלף שקלים, סכום זה לא כולל את המזלג האחורי ואת מאות שעות העבודה שהושקעו באופנוע", הבנתי שעניין המכירה לא ממש אקטואלי בסיטואציה זו. שאלתי הבאה הייתה על העתיד: "איך תתמודד עם העובדה שכרגע האופנוע בחזקת מושלם, ואיך תמנע ממצב של "כל המוסיף גורע?".
במקום לענות על שאלתי האחרונה סימן לי נווה בידו ובמבט מסתורי משך אותי לחדר הצמוד, החדר שבמשך שנים שימש אותו כחדר אורחים ולפעמים כחדר שינה. המראה שנגלה לעיני העלה חיוך ענק על שפתיי והשאיר אותי ללא מילים. צמד אופנועי DR BIG מפורקים כליל עמדו במרכז החדר בגאווה בעודם מחכים לעתיד מזהיר ובחיוך גאה הסתכל עלי נווה ושאל: "קפיש?".

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל