fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

השקת סקודה אוקטביה 2020 – הרבה יותר ממתיחת פנים

השקת סקודה אוקטביה 2020 – הרבה יותר ממתיחת פנים

אדם בלנגה

צילום: רונן טופלברג

שנה שעברה סקודה ציינה 60 שנה לדגם האוקטביה, מאז 1959 ועד היום נמכרו מעל שבע מיליון יחידות מהדגם הזה, שהוא הדגם הנמכר ביותר של המותג. האוקטביה היא הלב הפועם של המותג הצ'כי ומהווה עמוד התווך של החברה – למרות עליית הביקוש ברכבי SUV. השנה צפויה ירידה של 22% בשוק הרכב ובסקודה אופטימית וצופים ירידה של 7% בלבד. האוקטביה נמצאת במקום החמישי במכירות סגמנט המשפחתיות נכון לבוקר מסיבת העיתונאים.

דגם האוקטביה לשנת 2020 הוא לא עוד מתיחת פנים אלא מכונית חדשה לחלוטין – עיצוב כולל גריל חדש וקימורים כמו בשאר מכוניות הקונצרן, זאת תוך שמירה על הקווים המזוהים עם סקודה; פנסי ערפל מגיעים כסטנדרט; במקום לוגו על תא המטען תמצאו כיתוב Skoda סטייל וולוו; פנים הרכב מקבל מתיחה מרשימה לא פחות מהחלק החיצוני – לוח השעונים הוחלף במסך LCD גדול, קונסולה צפה גדולה ומרשימה במרכז הרכב וההגה חדש. בנוסף התאורה מקבלת פקדי מגע חדשים ובפנים מגיעה במגוון צבעים, המושבים מאחור מרווחים מאוד (כמצופה מהאוקטביה), בקרת אקלים מפוצלת מגיעה כסטנדרט ובדגם הבכיר מפוצלת לשלוש – גם ליושבים מאחור, מערכת המולטימדיה מודרנית וחדשה לחלוטין ו-5 שקעי USB C מפוזרים ברכב, אחד מהם ממוקם ליד המראה המרכזית ומאפשר התקנת מצלמת דרך בקלות גדולה יותר. מתחת לחלונות תמצאו וילונות נגד השמש וגם – בקצות הדלתות הקדמיות ישנו חלל לאחסון מטריה (מקורית סקודה) או מברשת, למי שלא רוצה להכניס לכלוך ובוץ לאוטו.

במקום ידית הילוכים סטנדרטית, סקודה מציידת את האוקטביה בבורר מעוצב ומינימליסטי עם שלושה מצבים – רוורס, ניוטרל ודרייב; הילוך חניה ובלם יד בכפתורים חשמליים. לכל הדגמים ורמות הגימור – הנעה ללא מפתח, נעילת דלתות חשמלית, חיישני כניסה בכל דלת ןמערכת תאורת אדפטיבית שבין היתר גם עוקבת פנייה. גם המפתח חדש ומסוגנן בהשראת תעשיית הקריסטלים הצ’כית (גם את זה ראינו בוולוו, שם היה בורר הילוכים מחברת אגרטלים שוודית). האוקטביה מגיעה לארץ בשתי תצורות דגמים מוכרות – סדאן וספייס, עם נפח תא מטען של 553 ליטר בסדאן ו-593 ליטר בספייס. כל המכוניות יגיעו עם חישוקים קלים.

האוקטבה ממשיכה לגדול עם ס"מ נוספים בכל הכיוונים, זאת לעומת מקדם הגרר שירד בצורה משמעותית. לראשונה בסקודה תגיע כסטנדרט בכל מנועי הבנזין מערכת MHEV – מערכת היברידית קלה משולבת עם סוללה קטנה יחסית, לטובת עזרה בתצרוכת הדלק. מגוון המנועים מסדרת TSI, מוגדשים בנפח 1.0 ו-1.5 עם הספק של 110 ו-150 כ"ס בהתאמה, הגדול מביניהם גם יודע לדומם חלק מהצילינדרים כדי לחסוך באנרגיה; לצידם, כמובן, יוצע גם מנוע דיזל TDI בנפח 2.0 ליטר – גם כן בעל 150 כ"ס.

רמת הבטיחות עומדת על 7 מתוך 8, עם 9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, חמיקה ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ומערכת למניעת התנגשות והתראה בביצוע פניות. כמובן שסקודה מציידת את האוקטביה גם במערכת חניה אוטומטית עם זיהוי מתקדם יותר של עצמים ואנשים במהלך הכניסה לחניה והיציאה ממנה.

בינתיים זמינות לרכישה רק גרסאות הדיזל, שאר הדגמים יכנסו למלאי היבואן רק בעוד כחודשיים.

מבחן דרכים – בקרוב.

דגם מחיר
Octavia 1.0 TSI (110) Ambition 136,801 ₪
Octavia 1.0 TSI (110) Dynamic 143,801 ₪
Octavia 1.0 TSI (110) Style 151,120 ₪
Octavia 1.5 TSI (150) Ambition 142,801 ₪
Octavia 1.5 TSI (150) Dynamic 150,120 ₪
Octavia 1.5 TSI (150) Style 157,120 ₪
Octavia 2.0 TDI (150) Ambition 164,120 ₪
Octavia 2.0 TDI (150) Ambition 174,407 ₪
Octavia 2.0 TDI (150) Dynamic 181,407 ₪

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל