fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

מבחן דרכים: ניסאן סנטרה

מבחן דרכים: ניסאן סנטרה

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: רון לב, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: משפחתית מעודכנת, חזקה ויפה יותר עם תג מחיר משתלם.

ב-2016 הגיע לישראל הדור הראשון של הניסאן סנטרה, שהוא למעשה הדור השביעי של הרכב המשפחתי שמיועד בעיקר לשוק האמריקאי, זמן לא רק לאחר מכן, בתחילת 2019 הוצג הדור החדש של הסנטרה והוא למעשה רכב חדש לחלוטין, על בסיס הפלטפורמה המודולרית של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי CMF-C\D, המשמשת בין היתר גם את הקשקאי וה-X-טרייל של ניסאן, המאגן והסקניק של רנו והאאוטלנדר של מיצובישי. העיצוב שופר בעשרות מונים, יחידת ההנעה חזקה וחסכונית יותר, הוא רחב ונמוך יותר ועם זאת שומר על אותו תג מחיר, עם 134,900 ₪ לא יקרים. זה לא סוד שמכוניות הסדאן המשפחתיות איבדו את מקומן בצמרת המכירות לקרוסאוברים האופנתיים, אבל כוחן עדיין בטמבוניהן (או המקביל למותניים ברכב), ובעזרת הדור החדש של הסנטרה ניסן למעשה נלחמת על מקומה בין המובילות בקטגוריית הלא-מוגבהות.

הסנטרה מיישרת קו עם שאר דגמי ניסאן, האלטמה, המקסימה והקשקאימה – סליחה, הקשקאי – עם פרונט בעל מראה נמוך, גריל גדול עטוף בניקל, צללית קופה ומראה ספורטיבי למדי. גלגלים גדולים יותר עטופים בגומי בחתך נמוך היו מחמיאים למראה, שבתמונות היצרן, עם שילוב המרכב הכתום והגג השחור בכלל גורם לסנטרה להיראות כמו גרסת ניסמו חצופה. בלבן של רכב המבחן הניסאן סנטרה אמנם לא מרגישה חצופה, אבל יש לה קלאס והיא בולטת במרחב ההומוגני רווי המכוניות האפרוריות.

יחידת ההנעה החדשה של הסנטרה מחליפה את הקודמת בנפח 1.8 ליטר במנוע 2 ליטר אטמוספרי המייצר 149 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-20 קג"מ ב-4,400 סל"ד שמשודך לתיבה רציפה חדשה המדמה העברת הילוכים ומביאה את הסנטרה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות לא מטלטלות. המנוע החדש חזק יותר מזה של הדגם היוצא וגם חסכוני יותר, מפגין ביצועים מכובדים שאולי לא תואמים את החזות הספורטיבית, אבל ממוצעים לקטגוריה. הנסיעה נעימה מאוד ושקטה יחסית, יש מספיק כוח כדי לצאת ועקיפות או לשמור על מהירות נאותה בכביש תלול, אך עם הסל"ד מטפס גם הסאונד ורעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים. למרות שהתיבה מדמה העברות הילוכים, אין אפשרות לשלוט עליה אלקטרונית והיא מציעה רק מצב ספורט והילוך L שמאפשר להישען על בלימת המנוע בירידות.

לא תיפלו מהרגליים כשתפתחו את הדלת של הסנטרה, אין פה עיצוב יוצא דופן וייחודי. כל סביבת הנהג והנוסעים השתנתה מזו של הדגם הקודם, היא יפה ומודרנית יותר, עם קונסולה מרכזית גדולה ושימושית – בזכות בלם חניה שנמצא באזור רגל ימין, אם אתם אוהבים את התצורה – עם בורר פשוט בציפוי עור, ממולו כפתור התנעה ותא אחסון עם שקע מצת, שקע USB ו-AUX, מעליו מערכת בקרת אקלים מפוצלת שמפעילה מזגן מצוין – לצערנו ללא פתחים מאחור – ומערכת מולטימדיה. בחלקים התחתונים כל המשטחים מפלסטיק ומעליהם חומר רך יותר דמוי עור עם תפרים, שמקנים לרכב מראה קלאסי על גבול המיושן, אבל נעים ושימושי. בלטו בחסרונם בעיקר כמה מנורות – בתא הכפפות לדוגמה – שהיו יכולות להפוך את החוויה לטובה עוד יותר.

לוח המחוונים קריא וברור, עם שני שעונים אנלוגיים וצג דיגיטלי שמציג מידע בצורה טובה במרכזו. כפתורי השליטה על גלגל ההגה נוחים לשימוש וממוקמים נכונה. המושבים נוחים יותר משנראו לנו בהתחלה, וזה של הנהג ממקם אותו נמוך בתוך הרכב, אבל זה בשילוב קו תא המטען (שאמנם קטן יותר מקודמו אבל עדיין נדיב) הגבוה מייצר ראות נמוכה בנסיעה לאחור ומצלמת הרוורס שאמורה לחפות על זה לא מהאיכותיות ביותר. צג המולטימדיה לא רגיש מספיק למגע ועיצוב המערכת שלו מעט מיושן, אבל מעבר לזה עובד טוב – וגם הסאונד לא רע בכלל. הנוסעים מאחור הרוויחו עוד מקום בזכות התוספת ברוחב וגם מרווח הרגליים נדיב, אך הצללית הנמוכה של הרכב גורעת ממרווח הראש.

אנחנו מודים שהמראה הקשוח של הסנטרה קצת בילבל אותנו, ציפינו לרכב עם אופי ספורטיבי, ואולי בגלל הצפייה לחווית נסיעה נוקשה ולא משוככת מצאנו את המתלים טובים למדי, בעיר הם סופגים את רוב התחלואים והמגרעות של האספלט באזור המרכז, אבל כשהמהירות עולה ויוצאים מהעיר יכולת הספיגה יורדת ובמקרים רבים לתחושה הלא נעימה יתלווה גם רעש של מתלה נסגר. כמו יכולת המתלים, גם בידוד הרעשים סביר, עם רעשי רוח ונסיעה קלים. אחד מהשינויים בדגם החדש הוא בסוג המתלה האחורי, שנועד לשפר את יכולותיה הדינמיות של הסנטרה – משימה שבוצעה בהצלחה. הסנטרה מגיבה טוב לדרישות הנהג, יש לה אופי דינמי וכל הפנייה של הגה מקבלת תגובה מתאימה, לא מדובר ברכב ספורטיבי, אבל נשלט, צייתן ואפילו מהנה לנהיגה.

במחיר של 134,900 ₪ הניסאן סנטרה מציעה חבילה טובה, שקודם כל עולה על קודמתה בכמה מונים, יפה ומושכת יותר, תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מבחן עמדה על 12.5 קמ"ל והיא מציעה אבזור רב – כולל בקרת שיוט אדפטיבית גם בנסיעה לאחור, מערכת ניטור היקפית והתרעה על סטייה מנתיב, ואפילו מערכת למניעת שכחת ילדים מאחור – וביחס לתג המחיר הנמוך מדובר בחבילה משתלמת. התחרות בשוק המשפחתיות לא תהיה קלה, אבל ניסאן מצוידת כראוי לקרב.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל