מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
ברקום שמאל
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
בנלי שמאל עליון
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מבחן דרכים: סובארו אבולטיס לקצ'ורי

מבחן דרכים: סובארו אבולטיס לקצ'ורי

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מוביל נוסעים מושלם. SUV גדול ויוקרתי שגורם לנו לחשוב על רילוקיישן.

הסובארו אבולטיס מגיע אלינו מארה"ב, שם הוא נמכר תחת השם 'אסנט' מאז 2017. לארץ מגיעות שתי רמות גימור שונות, עם מס' מושבים שונה ומחיר שונה: גרסת לימיטד עם 8 מושבים במחיר של 299,000 ₪ וגרסת הלקצ'ורי בעלת 7 המושבים – הנבחנת כאן הפעם, במחיר של 329,000 ₪.

כבר במפגש הראשון עם האוטו בחניה נוצר הרושם שהאבולטיס קטן ממה שמנבאים הנתונים היבשים (או גדול יותר מסך חלקיו, אם תרצו), זה נמצא בקווים הזורמים ובפרופורציות הנכונות של תא הנוסעים, אפילו שמדובר באחד ה-SUV'ם הגדולים ובסך הכל, הרושם הנוצר הוא של אח גדול ושרירי לפורסטר והאאוטבק.

הסיבה היא שבסובארו תכננו מ-א' רכב גדול של ממש ולא הרחבה של פלטפורמה קיימת כך שאפילו אורך של 5 מטרים (בסיס גלגלים של 2,890 מ"מ) ורוחב של 1.93 מטר נטמעים בעין, וגם בחניה! האבולטיס הרגיש קל ולא מגושם בכניסה ויציאה מחניה, הרבה בזכות המצלמה האחורית והקרנתה על מסך עליון, נפרד מהמסך הראשי של הקונסולה. פיצ'ר נוח המוסיף גם עוד מידע כגון כוחות ג'י או מצפן. גם בתוך המראה החכמה מוטמע מצפן בחיווי LED. סביבת הנהג נוחה ואינטואיטיבית, מעבר למושבי העור המפנקים, העשויים באיכות בייסבול ממש, כל הפקדים והכפתורים מוכרים והאבולטיס בהחלט מרגיש כמו סובארו בתפעול ובמגע, אפילו הצפצפה, נקודה שמעלה בנו חיוך נוסטלגי בכל פעם.

בכל הקשור לפינוקי פרימיום, כמתחייב במיתוג, אפשר למצוא פה מכל הטוב והמתקדם שיש לעולם הרכב להציע כיום: תאורת LED אדפטיבית ופנסים קדמיים עוקבי פנייה, חישוקי 20″, תקרת זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מערכת מולטימדיה עם צג 8″ ומערכת שמע של הרמן קרדון, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וחימום למושבים מלפנים כמו גם לאלו שבשורה האמצעית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים – עם פתחי אוורור גם לשורה השלישית, ובנוסף לאבזור הקיים בגרסת הלימיטד, יש כאן גם ריפוד עור איכותי ביותר בגוון חום, אוורור למושבים הקדמיים, מראה המקרינה תמונת מצלמה מאחור ומלפנים בזמן נהיגה וחניה ואפילו תאורת אווירה בתא הנוסעים.

עוד במסורת הסובארואית – מנוע בוקסר, רק שכאן הוא בנפח 2.4 ליטר, עם 4 צילינדרים וטורבו שתיין בנזין, ההספק של 260 כ"ס ב-5,600 סל"ד והמומנט של 28.2 קג"מ מתקבלים באבלוטיס בצורה כמעט מיידית כשמדובר ביציאה מהמקום או בתאוצות ביניים במהירות גבוהה, האבולטיס מגיע מצוייד בתיבה רציפה עם 8 מצבים מובנים ומשוטי פיקוד מאחורי ההגה, וזו מתפקדת בצורה יפנית קלאסית, כלומר שקטה וחלקה לחלוטין. אם כי פה ושם יש מקומות בהם ההאצה מתמתנת עד לצבירת סל"ד מספיק. אבל באופן גורף ניתן לומר שהנהיגה באבולטיס מהנה ביותר. האוטו נוסע בצורה מצויינת, הראות טובה, בעקבות נוחות הנסיעה המתקבלת משילוב הכסאות והמתלים הרכים לא מתעייפים באוטו, מערכות העזר עובדות נהדר – מערכת AVH מאפשרת בלחיצה חזקה במצב עצירה על דוושת הבלם לעזוב את הדוושה מבלי להתדרדר. ובשטח, בקרת ירידה במדרון שעובדת מעולה – שומרת על הנהג ולא מפחידה, מעברי שטח נעשים בקלות ברוב הרמות, החל משבילים קלים ועד למקומות וקצת מפחיד להיכנס אליהם עם רכב מבחן, עם מרווח גחון של 22 ס"מ, וזוויות מרכב של 17.6 מעלות לגישה, 21.8 מעלות לנטישה, 18.2 מעלות לבטן – מה שמבטיח בטיחות בלי שריטות. מערכת ההנעה המשולבת נותנת אחיזה ושליטה נהדרות כשגם בכביש מורגשת התרומה של ה-4X4 הקבוע. בצד הביקורתי נציין את ההיגוי שעל אף שהוא מתחיל בגלגל הגה חלק ונעים, ההיגוי עצמו – גם זה מוכר כבר בסובארו אך בולט בגודל הזה יותר – די חסר רגישות במרכזו והכבדות המובנית שלו פשוט לא מתקשרת עם שאר המכלולים המצוינים. למרות זאת וכאמור – חווית הנהיגה שיודע האבולטיס לספק, כולל נוחות נסיעה טובה ואיכותית מאוד, ריסון מתלים גם על גלגלים של 20 אינץ – שזה מרשים. כך שאנחנו יכולים לומר בלב שלם לחובבי הז'אנר, אוהבי הטורבו והסובארו בכלל ובוגרי הספורט שהפכו למשפחתיים בפרט, הרכב הזה לא יאכזב אתכם אם תלחצו חזק, אם תרשו לעצמכם לנהוג מהר ונמרץ. אמנם תרגישו את הגודל שלו לעומת זכרונות העבר – בעיקר בכבישים הצרים, אותם קטעי ספורט טורינג של אז, בהם ירגיש האוטו מעט גדול עליהם. אבל זה כבר הגיוני ומתבקש.

האבולטיס נהנה מחלוקת מומנט אקטיבית המספקת עוצמה שונה לכל גלגל במטרה לשמור על אחיזה טובה ומספק נתונים בכלל לא רעים, ביחס לגודלו: תאוצה מאפס למאה בכ-7.4 שניות ו-209 קמ"ש מהירות מירבית, הצריכה ממוצעת בזמן המבחן 9.5 קמ"ל לא רעה במיוחד – אבל גם לא חסכונית.

דגמי האבולטיס החדשים מגיעים מצוידים במערכת EyeSight המספקת התראות שטח מת ותנועה חוצה מאחור, מאפשרת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד. אנחנו מצאנו שהמערכות עובדות היטב, אם כי ציפינו ליותר ממערכת השמירה על נתיב, זו אכן מתקנת בקטנה ולפי הצורך, אך נתקלנו בנעימות יותר. עוד נציין לחיוב את התאורה הקדמית עוקבת הפניה, בכביש חשוך ועוד יותר בנסיעה לילית בשטח.

אז תגובות מנוע יש, אופי ואחיזה יש, בטיחות יש, מה לגבי הלקצ'ורי (Luxury)?

בסובארו ניצלו את הפלטפורמה החדשה לא רק בכדי לייצר מרווח ראוי לכל נוסעי הרכב, אלא גם לעלית כיתה בכל הקשור לאבזור הפנים של הרכב. סאן רוף ענקי וכייפי, מקום ואבזור לילדים מאחורה, מיזוג כמעט-אישי מעולה מאחור. שפע של שקעי USB, מושבים מאחור מתכווננים מלא; כלומר גם כל הדרך לשכיבה. רכב מנהלים לגמרי. בשורה האמצעית יש שני מושבי קפטן שיתאימו למנהל בדרכו לפגישה לא פחות מלילדיו המתבגרים בדרכם לחוגים, או הפעוטות בכסאות הבטיחות. ואם כבר נגענו בעניין הצאצאים הקטנים – המימדים הנדיבים של האבולטיס מאפשרים בגרסת הלימיטד להכניס שלושה כסאות בטיחות לילדים בשורה אחת, או שני כסאות בטיחות ומספיק מקום למבוגר שיושב לידם – מה שלא מתאפשר בהרבה כלי רכב אחרים. בשורה אמיתית להורים שבקהל ועוד פיצ'ר מוצלח, גם בהקשר הזה, הוא התאורה ההיקפית באוטו – שיכולה להאיר את כל פנים הרכב כשצריך. בנושא שקיות הקניות אין כאן בשורה גדולה, הבגאז' נפתח בלחיצה קלה, אך לא במעבר של כף הרגל. פיצ'ר שציפינו למצוא ברמת התמחור והאמריקאיות של האבולטיס.

עוד בתחום ה'בלינג': מערכת שמע הרמן-קרדון עם 12 רמקולים – משובחת. וזה ממש לא דבר מובן מאליו בתעשיית הרכב כולה ובכל מקרה, מעל הרמה שאנו רגילים לפגוש בסובארו, היא גם קלה מאוד לשימוש – מהחיבור המהיר ונטול ההגדרות המיותרות לבלוטוס דרך הכפתורים ועד לתצוגת הדיגיטל, הכל מרגיש פשוט ונוח לתפעול, כמו רדיו של פעם. להבדיל מהרבה מערכות בנות זמננו בהן רב התחכום ומכביד על העין. מה שהפתיע היה שלמרות שבחיבור בלוטוס איכות השמע גבוהה מאוד, את שידורי הרדיו שהמכשיר מספק בעצמו הוא מעביר באיכות נמוכה יותר.

בסיכומו של דבר, הסובארו אבולטיס החדש הוא רכב מהרמה הגבוהה שמאפשר להנות מחווית נהיגה בכביש ובשטח עם יותר נוסעים וביותר נוחות ובטיחות מאי-פעם. נהננו מאוד לנהוג ברכב הזה ושמחנו לראות את התעוזה של היבואנית להביא רכב מהסגנמט הקשה הזה לארץ ועוד ברמת התמחור הזאת, אנחנו לא נכנסים להשוואות או לניתוח מי קהל היעד ורק נמליץ לכל מי שהאבולטיס רלוונטי לו לנסות אותו ולא לפסול בגלל תדמיתו – הוא מפתיע.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

מחיר: 329,000 ש"ח

 

אחריות: 5 שנים / 100,000 ק"מ

 

מנוע: 2.4 ליטר, בוקסר 4 צילינדרים, טורבו בנזין.

 

הספק: 260 כ"ס

 

מומנט: 28.2 קג"מ

 

אורך כללי: 5,000 מ"מ

 

מרחק בין סרנים: 2,890 מ"מ

 

רוחב: 1,930 מ"מ

 

מרווח גחון: 220 מ"מ

 

מהירות מירבית: 209 קמ"ש

 

תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 7.4 שניות

 

צריכת דלק מוצהרת: 14.2 קמ"ל

 

צריכת דלק ממוצעת במבחן: 9.5 קמ"ל

 

דירוג זיהום אוויר: 15

 

2 תגובות ל מבחן דרכים: סובארו אבולטיס לקצ'ורי

  1. סובארו כרגיל באיחור
    לפני 5 שנים היתה יכולה להיות מכונית מעניינת
    היום אמשיך עם הלנדקרוזר 2008 8 מקומות שלי, עד שיהיה רכב חשמלי מעניין…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל