fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן

טיול גלילי עם Can-Am Maverick HO

טיול גלילי עם Can-Am Maverick HO

יובל לוי

צילום: אסף רחמים

עופר אבניר, יבואן Can-Am לישראל, משמש דוגמא כיצד יבואן מסוגל לשמור על קשר עם לקוחותיו קצת מעבר לקשר המותח שמתקיים בדלפק הקבלה במוסך. אחת לתקופה החברה מארגנת טיול לבעלי Can-Am בהדרכתו המקצועית של צחי כפרי ובליוויו של הצלם המוכשר אסף רחמים. משך הטיולים מגוון – החל בטיולים קצרים יחסית של מספר שעות וכלה בטיולים ארוכים של מספר ימים עם לינה בשטח (לפעמים גם במדינה השכנה שלנו ממזרח – ירדן). הצטרפנו לטיול חד יומי באיזור הצפון שנערך בתחילת חודש יולי ועל הדרך (תרתי משמע) התרשמנו גם מהמאבריק HO שהושק לאחרונה.

הפלטפורמה הזו היא הזדמנות מצויינת לחזק את הקשר בין היבואן ללקוחותיו, לספק להם אפשרות ליהנות מהכלי שרכשו באופן מסודר ולהפגיש בין אנשים עם תחביב משותף. את הבוקר פתחנו בעין כמונים. לאחר ארוחת בוקר טובה עלינו על הכלים (כ-10 במספר בטיול זה) והתחלנו לרכב. כן, למרות שלכלי הזה יש הגה וארבעה גלגלים – החבר'ה משתמשים בפועל לרכב. אחרי נסיעה קצרה אפשר להבין מדוע. הכלי הזה מספק אדרנלין מטורף והגוף עובד יחד איתו.

פירוש המילה Maverick בעברית "עצמאי", יוצא דופן, נע ונד. כנראה שאין שם טוב יותר שניתן היה לבחור לכלי המיוחד הזה. באחורי המבריק HO שוכן מנוע אטמוספרי, בעל שלושה צילינדרים, בנפח 900 סמ"ק – המספק 90 כוחות סוס. מהלך המתלים של ה-HO עומד על 46 ס"מ בכל ארבעת הגלגלים ומרווח הגחון שלו 33 ס"מ. ההגה מתוגבר חשמלית ובעל שלושה מצבי תגבור, בולמי הזעזועים המותקנים בכלי מיוצרים על ידי החברה המוכרת FOX. קוטר חישוקי הגלגלים הינו 14", קוטר הצמיגים – 27", רוחבם של הקדמיים עומד על 7" ורוחב האחוריים 9". ה-HO מתברג ב-Entry Level של Can-Am ופונה ללקוחות שמחפשים את הריגוש של השטח במחיר ובעלויות תחזוקה זולים (יחסית לכלים האחרים כמובן…).

מתיישבים בכלי, חובשים קסדה, מרכיבים את משקפי האבק וחוגרים את הרתמות בעלות 4 נקודות העיגון. הכלי הזה, בניגוד לטרקטורונים הקטנים, כולל כלוב מלא ולכן נחשב למאוד בטיחותי בשטח. הרוחב שלו מקטין משמעותית את הסיכוי להתהפכות, וגם כאשר זה קורה, כול עוד חגורים וחובשים קסדה, החבר'ה בקבוצה מספרים שיוצאים מהעניין בריאים ושלמים.

המנוע הקטן מסוגל להאיץ את ה-HO ששוקל רק 666 קילו בלי שום בעיה. במצב 2X4, מעיכת הדוושה הימנית תסחרר את הגלגלים האחוריים בשטח בקלות וכל פניה היא הזמנה לחגיגה של החלקת זנב, היגוי נגדי וחיוך רחב. בהחלט אדרנלין טהור בעטיפה בטוחה ופרקטית ביחס לכלים שטח הדו-גלגלים. במהלך היום, הכלים האלו הראו יכולות שטח גבוהות מאד. המחשה לכך היתה כאשר חלפנו במהירות על פני שתי סופות "משופרות" שנראו פתאום כאילו זחלו בשביל לאחר שהתרגלנו לקצב הגבוה שמספקים המאבריקים בשטח. סלעים, מעברי מים, בוץ – הכלים האלו עוברים הכל. פשוט להצביע לנקודה שרוצים להגיע אליה, לכוון לשם את ההגה, לשלב ל-4X4 במידת הצורך ו"לתת בגז". לעליות קשות במיוחד הכלי כולל כמובן גם הילוך כח.

עצירה קצרה בנהר הירדן ונכנסים להשתכשך במים ולקרר קצת את הגוף. אווירה טובה ואסף הצלם מנציח את הרגעים האלו. ל-Can-Am יש גם כלים בעלי ארבעה מקומות ישיבה בהם גם משפחות יכולות לצאת לטייל. החבר'ה מתחילים להיות רעבים, אנו עולים חזרה לכלים וממשיכים לכיוון ארוחת הצהריים שאורגנה מבעוד מועד באיזור. תוך כדי הארוחה אפשר לנצל את הזמן ולשאול את הלקוחות כמה שאלות. למאבריק אסור לנוע על הכביש הציבורי (מלבד "קטעי קישור" קצרים) ואחת השאלות המתבקשות נוגעת לפרקטיות של ה"ירידה לשטח". מדובר הרי בהפקה לא קטנה בה יש להעמיס את הכלי על נגרר ולגרור אותו לשטח, מה שכולל לוגיסטיקה מורכבת יחסית. התשובה שקיבלתי מאחד הלקוחות היא שהוא מוצא את הזמן לזה לפחות פעם בשבוע לבד, עם חברים או עם הילדים ושזה משמעותית פחות מסובך מלנסוע מאיזור ירושלים לכינרת או לים התיכון כדי להוריד את אופנוע הים שלו בעונת הקיץ הקצרה. הכל בחיים זה עניין של פרספקטיבה…

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל