fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

יונדאי KONA החדשה מגיעה לישראל

יונדאי KONA החדשה מגיעה לישראל

גיא בן ברק

צילום: יצרן

יונדאי KONA מגיע לישראל, היום נחשף לתקשורת וב- 20.1.2018 לכלל הציבור – וזה יורגש בשוק הרכב בכלל ובשוק ה-SUV הקומפקטיות המכונות B SUV בפרט. באירוע סופר מושקע בחוות רונית כפר שמריהו נחשפו עיתונאי הרכב בישראל ל-KONA שניצבה במספר גרסאות צבע באולם. גם עבדכם הנאמן נכנס, התיישב, שמע על הנתונים, המספרים והיחצנות – ובשורה התחתונה חשבתי שמה שיעשה את ה-KONA ללהיט בישראל ב-2018 זה איך שהיא נראית.

תמורת 133,900 שקל לגרסת פרימיום ו-139,9900 שקל לסופרים, מקבלים כאן מכונית שהמראה שלה עושה הבדל וימשוך מבטים. מכונית מושכת, צעירה, ובעיקר שונה מבין עדרי ה- SUV הקטנות הממלאות את כבישי העולם וישראל בשנים האחרונות. המראה הוא שיקול סופר חשוב ליונדאי שעיצבה את המכונית קומפקטי אבל לא צעצוע, מבט מהחזית קולט אותה נמוכה, רחבה ושובבה, יונדאי צבעה אותה באינספור גרסאות כולל צבע שונה לגג, עם גריל קדמי עצום ופנסים עם אופי היא מזכירה קצת מכונית בסרט של וולט דיסני.
חמודה ומתבדלת בעיצובה – וגם מאובזרת עד השיניים, כולל מבחינת מערכות בטיחות. יונדאי עם המנכ"ל דוידי פיאמנטה מדגישה כי המחיר כולל הכול, והמפרט המלא ינתן כבר בגרסה הבסיסית.

ואם מפרט ומערכות אלקטרוניקה הרי ממשק התקשורת והניווט של יונדאי מגיע כאן לשיאו עם מסך מגע הכולל הכול, ניווט וייז מקורי, פאנגו, סלולאר, מוסיקה מכול מקור וסוג –וגם מטען אלחוטי לסלולארי… הממשק מקושר גם לשירות היבואן לצרכי תחזוקה ויירוט תקלות, פלוס זיהוי מתמשך של מיקום הרכב, מרכיב חשוב למקרה של גניבה, כמו גם מעקב אחר הנהג וביצועיו ודיווח נניח להורים כי הילד משייט באיילון ב-200 קמ"ש.

מה שמביא אותי לביצועי ה-KONA. שוב במסגרת התחושה הכללית של "יש גם זה וגם זה" הרי שהאבזור אינו מכסה על עליבות ביצועים. נהפוך הוא. מותקן כאן מנוע 1.6 ליטר הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה טורבו המייצר 177 כוח סוס, מומנט מרבי של 27 קג"מ המתקבל כבר ב-1,500 סל"ד, בשידוך לתיבת הילוכים מתקדמת 7 הילוכים הרכב שמשקלו 1.45 טון, מאיץ למאה קמ"ש מעמידה ב-7.9 שניות, היבואן טוען כי בטווח המחירים הזה אין כלי שמתקרב אליו. כך גם לגבי המהירות המרבית העומדת על 205 קמ"ש.

עם הממדים הקומפקטיים עולה שאלת איכות החיים לנוסעים – כמי שמתנשא ל-1.97 מ' הכניסה ל-KONA חייבה אותי להתכופף קצת, אולם בפנים לא סבלתי ממגע יתר עם התקרה. כך גם לגבי המושב האחורי בו ישבתי מרווח למרות שבמושב הנהג ישב בחור 1,85 מ'.

ההנעה מסוג ארבע על ארבע אך מבחינת הירידה לשטח הייתי מציע לחשב מסלול דרך האספלט, מרווח הגחון 17 ס"מ בלבד.

קבלת פנים ישראלית חמימה ל-KONA ובצדק – זה דגם שיעשה גלים בשוק הישראלי בשנה הקרובה, ובעייתו העיקרית תהיה זמינות, רק 1,000 יחידות מוקצות לישראל בשלב הראשון. מעניין יהיה לראות איך היא תתמודד מול הארונה של סיאט שהוצגה בשבוע שעבר ומתמודדת מול אותו פלח שוק.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל