fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

שברולט קורבט: הדור השביעי

שברולט קורבט: הדור השביעי

אופיר דואק

צילום: יצרן

שברולט מציגה קורבט חדשה. מאחורי המשפט הקצר הזה ישנה משמעות ענקית עבור שברולט וחובבי ההגה בארה"ב. הקורבט היא אייקון אמריקאי לא פחות מקוקה קולה, מקדונלדס או הארלי דיווידסון. יותר מכך, הקורבט היא מכונית הספורט של אמריקה שחוצה מעמדות ומוזר לדבר על זה במונחים של תעשיית הרכב הגלובלית בימנו, אבל הקורבט היא סוג של פטריוטיזם אמריקאי. לכן, כאשר מוצגת קורבט חדשה (וזה קורה בדרך כלל אחת לעשור) המשמעות שלה גדולה לא רק עבור שברולט אלא גם עבור הקהל הרחב, זה שיכול לקנות קורבט או זה שרק חולם על אחת ברגע שיתאפשר לו. הקורבט היא גם מכונית הספורט האמריקאית הנמכרת ביותר בעולם ועם כ-1.35 מיליון מכוניות שיוצרו מאז הצגתה גם מכונית הספורט הנמכרת ביותר בכל הזמנים על אף שבשנים האחרונות עקב המשבר הכלכלי בארה"ב הצטמצמו מכירותיה לכ-12 אלף יחידות בשנה בלבד. למראת זאת ולמרות שקמה לה מתחרה בדמות הדודג' וייפר, הקורבט הייתה ונשארה מכונית הספורט של אמריקה.

כל דור חדש של קורבט הוא הימור גדול עבור שברולט. מצד אחד צריך לשמור על המסורת, שלא לומר על השמרנות הארכאית, ששזורה בקורבט לאורך כל שנותיה ומצד שני, לצעוד עם הזמן ועם תעשיית הרכב שנדרשת ליותר חיסכון בדלק, גישה ירוקה, עידון או במילים אחרות: פוליטקלי קורקט.לאורך כל 60 שנותיה, נאמנה הקורבט למבנה הבסיסי שכולל מנוע V8 גדול ומיושן אך בעל פוטנציאל שפורים עצום מלפנים, הנעה אחורית, מרכב פלסטיק עם עיצוב מחודד ומתלים המורכבים מקפיצי עלה רוחביים. כדי להבליט את הקשר והמחויבות למסורת נושאת הקורבט החדשה בצמוד גם את השם סטינגריי, לא פחות. השם סטינגריי הוצמד לדור השני של הקורבט שהוצג בשנת 1963 ועוצב בהשראת דגם תצוגה בשם דומה שהוצג מעט לפניה, כששתיהן שאבו השראה בעיצובן מדג הטריגון (סטינגריי). לפני כ-3 שנים הציגה שברולט קונספט נוסף בשם סטינגריי שהיה מחווה לדגמי הסטינגריי הקלאסיים וגם אמור היה לרמוז למראה הקורבט הבאה.

למרות זאת ובניגוד לגישת הרטרו שבחרה שברולט כשהחייתה את הקאמארו, הדור השביעי של הקורבט לא מתרפק על העבר ומעוצב באבולוציה לדור היוצא של הקורבט. המראה מחודד יותר, שרירי יותר אבל גם עמוס יותר בבליטות ותפיחות מרכב. ניתן למצוא גם אזכורים בעיצוב החיצוני לסטינגריי הקלאסית, בעיקר  במכסה המנוע בעל התפיחה הבולטת במרכזו ובמידת מה בפיסול משטחי הצד. כונסי האוויר הצדדים וסמל הטריגון אמורים להדגיש את הקשר לאותו דג מסתורי. ועוד פרט קטן אך מעניין. בקורבט החדשה חוזרים בשברולט לתצורת הטרגה ( T Roof) המאפשרת את הסרת חלקו הקדמי של הגג מעל ראשי הנהג והנוסע, בדומה לתצורה שהייתה נפוצה בדור הרביעי של הקורבט שהופיעה בשנת 1984.
מבפנים בוצעה מהפכה רצינית שכן תא הנוסעים הפלסטיקי והפשוט היה הצד החלש של הקורבט היוצאת. הקו העיצובי נותק דומה אך הוא זכה לשדרוג על ידי קשת מצופה עור שעוטפת את לוח המכוונים הונה לכיוון הנהג מגיעה עד לקונסולה המרכזית המפרידה בין הנהג לנוסע. כיאה לימים אלו ישנה מערכת מולטימדיה עמוסת פונקציות עם מסך בגודל 8 אינטש. מבחינת המידות הקורבט החדשה ארוכה יותר ב-6 ס"מ קודמתה (449.5 ס"מ), רחבה ב-3.7 ס"מ (187.7 ס"מ) ונמוכה בס"מ (123.5 ס"מ). בסיס הגלגלים עומד כעת על 271.5 ס"מ, 3 ס"מ יותר מבעבר.

המנוע של הקורבט החדשה מכונה LT1 ובבסיסו זהה למנוע ה-LS3 של הקורבט היוצאת כלומר: V8 עם בלוק מאלומיניום בנפח 6.2 ליטר בעל שני שסתומים עיליים לכל צילינדר. אלא שעל מנת להתאים את המנוע בעל התצורה הארכאית לימים אלו הוא זכה להזרקת דלק ישירה (שחייבה יחס דחיסה מוגדל) ומערכת תזמון משתנה. ההספק עומד על 450 כ"ס ו-61.6 קג"מ, תוספת של 20 כ"ס ו-3 ק"מ לעומת המנוע היוצא. לטובת החיסכון בדלק מאפשר המנוע החדש ניתוק של 4 צילינדרים במהלך שיוט ובסל"ד נמוך. אם זה לא מספיק, גרסאות חזקות יותר כדוגמת ה-Z06 וה-ZR1 המוגדשת צפויות להגיע בעתיד. המנוע משודך לתיבת הילוכים חדשה בעלת 7 יחסי העברה וכאופציה מוצעת הקורבט גם עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית רגילה עם שישה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו למעט הצהרה על זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות.

בדור החדש של הקורבט עשו בשברולט מאמץ גדול לחסוך במשקל וזה מתחיל בשלדת אלומיניום חדשה הקשיחה ב-57% יותר מקודמתה אך גם קלה יותר ב-45 ק"ג. כמו כן נעשה שימוש נרחב בחלקי אלומיניום ומגנזיום במתלים וגם נעשה שימוש בסיבי פחם ממנו עשויים למשל מכסה המנוע והגג הנשלף. בשברולט לא נוקבים בנתון משקל אך מצהירים שלקורבט החדשה חלוקת משקל מאוזנת של 50/50 בין הסרנים ויחס משקל/הספק טוב יותר מאשר לאודי R8 ולפורשה 911 קאררה, כלומר שמשקלה אמור להיות לא יותר מ-1,500 ק"ג. מערכת המתלים מורכבת מעצמות עצה כפולות מאלומיניום מלפנים ומאחור ובהתאם למסורת בקורבט נשמר מקומם של קפיצי העלה הרוחביים. כפיצוי ישנם בולמי בילשטיין בקוטר של 35 מ"מ כסטנדרט. בשברולט מתפאריים בהגה בעל תגבור חשמלי, ממש לא מתכון לחדוות נהיגה אם כי ההגה מעולם לא היה הנקודה החזקה של הקורבט והמצב לא אמור להיות שונה גם בדור החדש. כאופציה מוצעת חבילת ביצועים המוכנה Z51 וכוללת דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, בולמי זעזועים משודרגים עם מערכת שיכוך אקטיבית המבוססת על נוזל מגנטי (Magnetic Ride), בלמים מוגדלים וחישוקים גדולים יותר.

גם בקורבט החדשה צועדים בשברולט עם הזמן, לטוב ולרע, ומציידים את המכונית בבורר תוכניות נהיגה מציע 5 מצבים שיוט, מזג אוויר, חיסכון, ספורט ומסלול. בהתאם לכל תוכניות משתנים, מערכת ניהול מספר הצילינדרים הפועלים, תגובת המצערת, תגבור ההגה, צליל המנוע, תגובות מערכות בקרת המשיכה והאחיזה ותצוגת הנתונים במסך המרכזי של לוח המחוונים בנוסף, במידה והם קיימים במכונית, שולטים המצבים גם על בהחלפות ההילוכים בתיבה האוטומטית, כיול המתלים עם מערכת השיכוך המגנטי ותגובות הדיפרנציאל האלקטרוני.
הבכורה של הקורבט נעשית בימים אלו בתערוכת דטרויט אך לכבישים בצפון אמריקה היא תגיע כדגם 2014 כלומר לקראת סוף הקיץ הקרוב. לישראל הקורבט מעולם לא הגיעה ביבוא רשמי אלא בטפטוף דרך צינורות היבוא האישי. אולי עכשיו עם הדור החדש המצב סוף סוף ישתנה.

שברולט קורבט סטינגריי C7 – מפרט טכני

מנוע 6,162 סמ"ק, V8, שסתומים עיליים, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק ישירה
הספק 450 כ"ס
מומנט 61.6 קג"מ
קדחXמהלך 92X103.2 מ"מ
יחס דחיסה 11:5.1
תיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה או אוטומטית עם 6 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני
מתלים קדמי ואחורי: עצמות עצה כפולות מאלומיניום, קפיץ עלה רוחבי, בולמי בילשטיין 35 מ"מ

(בולמי בילשטיין 45 מ"מ ומערכת שיכוך מגנטי אקטיבי)

בלמים קדמי: דיסקים מאווררים 320 מ"מ, קליפרים ברמבו 4 בוכנות
אחורי: דיסקים מאווררים 338 מ"מ, קליפרים ברמבו 4 בוכנות

(דיסקים מחורצים, קדמיים בקוטר 345 מ"מ)

צמיגים קדמי: 245/40-18 (245/35-19)
אחורי: 285/35-19 (285/30-20)
בסיס גלגלים 271 ס"מ
אXרXג 123.5X187.7X449.5 ס"מ

(בסוגרים נתוני חבילת ה-Z51)

16 תגובות ל שברולט קורבט: הדור השביעי

  1. שיחקתם אותה פה עם הגברת הראשונה של ארה"ב

  2. בטח היו מציעים לי אותה ליום שלם אבל ביום שני שכל המדינה נסתמה מהשטפונות

  3. לוק הורס, מנוע צועק, הכל מושלם. קדמה זה מצוין, תנו לי קלאסיקה.

  4. במדינת הגנבים תשלמו חצי מיליון שקל במקרה הטוב

  5. בזמן שמרדוק הטיס מסוק וחניבעל נהג בונדורה קצרה שחור+זהב. פייס ידידנו הרשים את השפיפות בקורבט.

  6. לפני חודש חגגה פורד ייצור 35.000.000 מכוניות. בארה"ב ובאירופה.

  7. היא כלום לעומת עקיצת דג סטינגריי- מוות מיידי.

  8. כתבה מדהימה.
    סרטון איכותי
    האם הקורבט תוכננה לתת מלחמה לGTR?!!!
    רכב עם הרבה אופי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל