fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

מהפכה ושמה טסלה (עודכן סרטון)

מהפכה ושמה טסלה (עודכן סרטון)

סחריה גיא

צילום: יח"צ

חברת הרכבים החשמליים "טסלה", בבעלותו של המיליארדר אלון מאסק, צועדת בצעדי ענק אל תוך דפי ההיסטוריה. היא עושה זאת על ידי כך שאינה חוששת לפתח כבר היום את מה שיניע אותנו על כבישי המחר. האחות החדשה למשפחת המכוניות החשמליות שלה הוצגה זה עתה ועונה לשם (ה"מקורי") Model S P85D. אם נתעלם מהשם הלא-מוצלח נגלה עולם מופלא של טכנולוגיה שכולל שני מנועים חשמליים אימתניים, נהיגה וחניה אוטומטיים, טכנולוגיות בטיחות מהמעלה הראשונה וטווח משופר של עד 442 ק"מ בין טעינות.
כאמור ישנם שני מנועים שמניעים את כל ארבעת הגלגלים כאשר האחד מניע את הגלגלים הקדמיים בהספק של 221 כ"ס, והשני מניע את האחוריים עם לא פחות מ-470 כ"ס (נחסוך לכם, 691 סוסים חשמליים). את חוויית התאוצה מגדיר מאסק כך: "המכונית הזאת מטורפת, זה כמו להמריא מנושאת מטוסים", ואכן הנתון עליו הצהירו הוא 3.2 שניות קצרצרות מאפס למאה קמ"ש ומהירות סופית של 250 קמ"ש. בשיחה עם USA Today השווה את הטסלה החדשה ליצרנית רכבי העל "מקלארן" שרכב ה-F1 שלה, שנחשב במשך שנים למהיר בעולם, מאיץ גם הוא ב- 3.2  שניות מאפס למאה קמ"ש. לעומת ה-F1, המודל S שהינה מכונית משפחתית אינה דורשת כישורים מיוחדים מהנהג ומיועדת לשימוש יומיומי.

על המכונית החדשה, כמו גם על הדגם הנוכחי שייוצר החל מהיום, יוצבו שלל חיישנים שכוללים מצלמה, סונאר ומכ"ם שחסינים בפני נזקי מזג אוויר (ערפל, גשם, שלג,חול).אלו ינטרו בכל רגע את מצב ומיקום המכונית ומיועדים להפוך אותה לחסינה בפני תאונות – "מעטפת גולם סביב הרכב" ע"פ מאסק. במקרה של סכנה יקבל הנהג התראה קולית וויזואלית תוך ניסיון אוטונומי של הרכב להציל את המצב. המצלמה תזהה תמרורים והגבלת מהירות, מה שמשתלב מצוין עם בקרת השיוט האדפטיבית. עם זאת השליטה תישאר של הנהג גם במקרה של תאונה. למרות שלל הטכנולוגיות והתחרות הערה בשוק המכוניות לקראת רכב אוטונומי לחלוטין, עדיין נזהרים בטסלה מלהצהיר על רכב אוטונומי לחלוטין. מבחינת עיצוב – אין שינוי ניכר לעין  בעיצוב החיצוני והפנימי לעומת המודל S הנוכחית.

טווח המחירים לשלל דגמי טסלה החדשים ינוע בין 71,070 דולר לדגם הבסיס (60 קו"ש) ועד לדגם החדש והמתקדם לו מוצמד תג מחיר של כ-120,170 דולרים. המזמינים בהזמנה מוקדמת יקבלו את רכבם החדש החל מחודש דצמבר.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל