מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
בנלי שמאל עליון
לרט
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

צמיגי המחר

צמיגי המחר

סחריה גיא

צילום: יח"צ

למי לא היה פאנצ'ר בחייו? לו שאלה זו הייתה נשאלת באצטדיון מלא קהל ספורות הידיים שהיו מורמות. פאנצ'ר, או תקר בעברית, הוא נחלתו של כל מי שנוסע ברכב לו צמיגים מלאים באוויר – כלומר כולם. העיקרון הבסיסי הזה של מעטפת גומי מלאה באוויר דחוס נועד לעזור בריכוך מהמורות ובשיפור אחיזה על המשטח עליו נעים, אך הוא מגיע עם לא מעט חסרונות. התצורה הנוכחית שמאפשרת בלאי ותחלופה גבוהה של צמיגים במכוניות ואופנועים עושה טוב לחשבון הבנק של יצרניות הצמיגים, לנו בדיוק את ההיפך. יצרניות הצמיגים התחילו להבין שאנחנו מתחילים אוטוטו את שנת 2015 וכדאי להן למצוא פיתרון יעיל יותר לפני שיגיע יצרן קטן שיטרוף את הקלפים. הפיתרון שנמצא הוא צמיגים נטולי אוויר. כשחברה גדולה כמו מישלין משקיעה משאבים גדולים ופותחת מרכז ייעודי למטרה הזו זה מבשר טובות ומעיד על כך שהפיתרון נמצא ממש מעבר לפינה.

צפו בפיתוח מבית מישלין – מישלין טוויל (שילוב של טייר וויל – צמיג גלגל):

דוגמה דומה נוספת שמותקנת על האמר צבאי ניתן למצוא בוידאו הבא:

חברה משמעותית נוספת שיצאה לאחרונה בסרטון קונספט מרהיב היא חברת הנקוק (Hankook). על סמך הוידאו המרהיב מסתמן כי החברה הדרום-קוריאנית שוקדת על ייצור של צמיגים ורסטיליים שמלבד העובדה שהם עמידים במיוחד, הם יודעים גם לשנות את צורתם ולהתאים עצמם לתנאי דרך שונים, גם כשמדובר על נסיעה על מים, שלג או במדבר.
אמנם חלק מהדברים שמוצגים נראים ממש כמו מדע בדיוני, אך העובדה שנעשית חשיבה בכיוון יצירתי שכזה מעידה על כך שאולי יתחיל מעין "מירוץ חימוש" של יצרניות צמיגים שינסו לחבר את הטויוטה קורולה המשפחתית שלכם לקרקע בדרכים יצירתיות במיוחד.
צפו בוידאו של הנקוק:

נקנח בחברה גדולה נוספת, ברידג'סטון, שהציגה בתערוכת ג'נבה האחרונה את צמיג העתיד שלה:

גלריה

9 תגובות ל צמיגי המחר

  1. נראה מדהים אבל לא הבנתי איך מתמודדים עם שינוי במשקל המשתנה שמועמס על הרכב ושהרוח הגבית תהיה איתנו

  2. אין עדיין עלויות שכן כל הצמיגים שמוזכרים בכתבה אינם מוצרי מדף. מה שבטוח – זול זה לא יהיה, לפחות בהתחלה.

  3. מעניין איך יתמודדו איתו הבולמים והבלמים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל