fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

סונטה להייבריד

סונטה להייבריד

אביעד רייס

צילום: אביעד רייס

המכוניות ההיברידיות נכנסו בראשונה לתודעת הקהל בסוף שנות ה- 90 ובעיקר בתחילת שנות ה- 2000, כאשר בתחילת הדרך רכבים אלו היו נחשבים כ "עוף מוזר", ואלו שקנו ונהגו בהן נראו גם הם כ"מוזרים" משהו…

למי שזוכר, דווקא ההונדה אינסייט היתה הראשונה, אך זאת שגרמה למפנה האמיתי היתה הטויוטה פריוס המוכרת, שעד היום מככבת בראש מצעדי המכירות. 

הרבה חשמל עבר בכבלים מאז, וכיום נושא איכות ושמירת הסביבה, חסכון בדלק ומחזור האנרגיה חרוטים על דגלן של כל יצרניות הרכב הגדולות המכבדות את עצמן. הצרכנים דורשים רכב חסכוני, שקט, ויותר ידידותי לסביבה, וחברה שתוכל לספק יותר פתרונות ולהציג קדמה בנושא, תזכה בליבם של הראשונים. 

אחת החברות שהלכו צעד אחד קדימה עם תחום ההייבריד היא יונדאי- שהשיקה מרכז מחקר ופיתוח המוקדש כל כולו לאנרגיה ירוקה. הסונטה הייבריד הוא רק אחד מהדגמים שבאו ושעוד יבואו בהמשך הדרך המשלבים טכנולוגיות ירוקות. 

הצרכן הישראלי גם הוא לא נשאר אדיש להתקדמות הנושא, והשוק הישראלי שנמצא בצמיחה צפוי לצמוח ב- 25 אחוזים נוספים בשנת 2016 לפי ההערכות. 

יונדאי, מהחברות הפופולאריות והאהובות ביותר בשוק הישראלי, תמשיך להעמיק את אחיזתה עם אסטרטגיית ה "מודרן- פרמיום"- הווה אומר שיווק ומכירת מוצרי פרמיום ברמה הגבוהה ביותר שיהיו נגישים לקהל הרחב, ואחד מהצעדים הללו הוא שבירת ההגמוניה של טויוטה/הונדה בשוק ההיברידיות בארץ עם הסונטה הייבריד החדשה.

אז מיהי היונדאי סונטה הייבריד?

אור הזרקורים הופנה לעבר רמת הגימור היקרה ביותר העונה לשם "LIMITED", שזכתה בציון בטיחות 8 במדד משרד התחבורה. 

הסונטה משלבת מנוע חשמלי עם סוללת ליתיום- פולימר עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים GDI בעל ארבעה צילינדרים ותיבת אוטומטית בעלת שישה הילוכים. תודות לצורה בה "יושב" המנוע החשמלי, יכולים הסונטה ונוהגיה להינות מתא מטען גדול, בעוד שברכבים היברידיים אחרים המנוע החשמלי לא מאפשר את קיומו של תא מטען שטוח וגדול. 

תיבת ההילוכים מחוברת למנוע החשמלי החזק בעל הספק של 38 קילוואט, אשר בשילוב עם מנוע הבנזין בעל הספק של 154  כ"ס ב- 6000 סל"ד, מגיע להספק משולב של 193 כ"ס ב- 6000 סל"ד ומומנט של 32.3 קג"מ ב- 1800 סל"ד. הסונטה ההיברידית מאיצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 192 קמ"ש. למערכת ההיברידית והסוללה אחריות של 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן בבדיקות מעבדה בדגם הפרימיום עומדות על 17.5 ק"מ לליטר בעיר, 17.8 ק"מ לליטר משולב ו – 18.8 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. בדגם הלימיטד 16.6 ק"מ לליטר בעיר, 17.5 ק"מ לליטר משולב ו- 18.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. לסונטה ההיברידית ציון ירוק 2 ופליטת CO2- 113 גרם לק"מ.

חוץ מיחידת ההנעה ההיברידית, היונדאי סונטה הייבריד החדשה היא רכב מנהלים עם רשימת אבזור ענקית שלא הייתה מביישת גם רכבים מסגמנטים גבוהים יותר. 

נקודות החוזקה של הרכב הן בתחום הבטיחות, שם נוכל למצוא מערכות כמו למשל LKAS  (שמירה על נתיב) ו- FCWS (התראה להתנגשות קדמית), ומערכת ה- BSD שתזהה ותתריע על רכבים בשטח "מת" ( מערכות אלו מגיעות ברמת הגימור הגבוהה ביותר ה- "LIMITED"). בשני הדגמים תקבלו 7 כריות אוויר כסטנדרט. 

התחום השני החזק ביונדאי הוא באבזור הפנים, שם תוכלו למצוא את מערכת האנדרואיד "Connected car" של החברה על גבי מסך 8 אינץ', המאפשרת ליושבי הרכב לחבר את המכשירים החכמים שלהם למכונית וליהנות מגלישה, משימוש באפליקציות ניווט וחנייה, קישורים לאולמות תצוגה, למוסכים ולמרכזי טרייד אין. בנוסף ניתן למצוא תא מטען חכם, מצלמה אחורית, מפתח חכם, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור ועוד- וכל זאת בשתי רמות הגימור.

לרמת הגימור "LIMITED" יתווספו גם פתחי מיזוג לספסל האחורי, בלם יד חשמלי, גלגל הגה מחומם, גג שמש פנורמי נפתח, ריפודי עור, מושבים קדמיים מאווררים עם כיוונון חשמלי, מושב נהג שמסוגל לזכור את הכיוון האידיאלי בשבילכם, דיפוני נוי מהודרים דמוי עץ, והרשימה עוד ארוכה. 

הסונטה החדשה צפוייה להחליף את ה- i40 המוכרת, כאשר מצד היבואן המטרה והכוונה הן למכור כ 1500- 2000 יחידות בשנה הראשונה.

מחירים:
רמת גימור "פרימיום"- 159,000 ש"ח.
רמת גימור "לימיטד"- 179,000 ש"ח. 

גלריה

6 תגובות ל סונטה להייבריד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל