מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
העתיד של ניסאן כבר כאן

סחריה גיא
אנחנו רגילים לראות דגמי קונספט של חברות הרכב מדי כמה חודשים, אבל לעיתים די רחוקות דומה הקונספט לתוצר הסופי.
חברת הרכב ניסאן יודעת לרגש כשהיא רוצה (GTR) או לשעמם (מיקרה) אבל הפעם היא הפתיעה – דגם ה BladeGlider שהוצג כקונספט עתידני לפני 3 שנים הפך לרכב מתפקד וחורך צמיגים על כבישי העיר האולימפית ריו.
הבלייד גליידר הוא רכב חשמלי לו תצורת ישיבה של 1+2 – נהג במרכז מלפנים ומאחוריו שני נוסעים – תצורה השמורה לרכבים ספורטיביים ותחרותיים, בדומה למקלארן F1, רק ששני הנוסעים ממוקמים מאחור ונהנים משפע מקום לרגליים.
העיצוב שונה מכל רכב שנע כיום בכבישים וכולל פנסי חזית שמתחברים אחד לשני, מראה אווירודינמי ומחודד ואלמנטים ספורטיביים בשפע. שתי הדלתות נפתחות בסגנון "התאבדות" בשילוב שחף – כלומר הפוך ולמעלה. הדגש העיצובי לא פוסח על מ"מ ב- BladeGliderומגיע גם אל הגלגלים שמאכלסים את המנועים, מראה מרחף א-סימטרי.
על ההנעה אחראיים שני מנועי חשמל שמפיקים 268 סוסים חשמליים עתירי מומנט וסוללה אימתנית של 220 קו"ש. אם נשווה את הסוללה לזו של טסלה, נראה פער עצום – לטסלה בעלת הטווח של 510 ק"מ (על הנייר) יש סוללה של 90 קו"ש, כלומר צפוי טווח מכובד מאוד לניסאן החשמלית, וזמן טעינה מכובד לא פחות.
למרות המשקל הגבוה מהסוללות, רכב העתיד של ניסאן מאיץ למאה בפחות מחמש שניות ומגיע למהירות מירבית של 185 קמ"ש – לא כמו של טסלה אבל עדיין נתונים מרשימים מאוד.
העתיד הגיע גם לקונסולה המרכזית שסובבת את הנהג – במקום מראות יש מצלמות ומסכים, על ההגה ישנו מסך צבעוני והתחושה הכללית היא של רכב פורמולה 1 ולא של רכב ירוק שמחבקי עצים אוהבים. תצורת ה-1+2 יוצרת סביבת נהג מבודדת, יחד עם הלחצנים והמסכים שיגרמו לנהג לשכוח שיש נוסעים מאחור…
ניסאן מציגה בימים אלו בריו, ברזיל, שני אבות טיפוס כאשר אחד מהם הוא לתצוגה והשני מאפשר ללקוחות VIP לחוות אותו בזהירות ואיטית על הכביש..
אב הטיפוס שניסאן יצרו נראה כרגע כמו עתיד התחבורה ואנחנו מאוד מקווים שמה שירד מפס הייצור יראה כך. ניסאן כבר הוכיחה עצמה ככזו שמסוגלת לייצר רכבים חשמליים איכותיים כדוגמת ה"ליף", הגיע הזמן שגם הנהגים יהנו, ולא רק העצים.
2 תגובות ל העתיד של ניסאן כבר כאן