fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מותק, המכונית התחפשה 2#

מותק, המכונית התחפשה 2#

אריק רוזנבלום

צילום: רונן טופלברג

נחוץ אומץ רב לקחת את אחת המכוניות האייקוניות ביותר בעולם- המאזדה מיאטה MX5– לשים עליה תג של פיאט ומעט איפור שונה, ולמכור אותה לציבור הרחב בתור "ספינת הדגל הספורטיבית של אבארט' בעולם, המייצגת מפגש בין המסורת הספורטיבית של אבארט ועיצוב איטלקי משובח" (כך סמל"ת), ועוד לגבות עליה כמעט 70,000 ש"ח י-ו-ת-ר  מהמקור היפני- 299,900 ש"ח. תסלחו לנו פיאט (או לא)- אבל אנחנו לא ממש קונים את זה.

זו לא הפעם הראשונה שקבוצת פיאט לוקחת רכב מוצלח מסגמנט שאין לה בו נציגות, שמה עליו את הסמל שלה ומוכרת אותו בגאווה כאילו היא המציאה את הגלגל (ולמי שלא זוכר- הטרייטון של מיצובישי הוא דוגמה מצוינת לכך).

פיאט לקחה את המיאטה המוכרת והמוצלחת של מאזדה, איפרה אותה בסגנון ה- 124 ספיידר של שנות ה- 60, הוציאו את המנוע המוכח והאמין של  מאזדה ושתלו במקומו את מנוע ה- 1.4 טורבו שלהם שמציג יתרון של 10 כ"ס בלבד על פני המקור. כל שאר הרכיבים המכניים- כולל תיבת הילוכים- נשארו של מאזדה, ולמי שעוד יש ספק- מוזמן לבחון את תא הנוסעים שנשאר זהה למקור לחלוטין, כולל גלגל ההגה שנושא עכשיו את הסמל האיטלקי. כדי להוסיף חטא על פשע, פיאט מביאה את הספיידר רק בגרסה האוטומטית. אין ידנית. זו ה"מסורת ספורטיבית" שלכם, פיאט?

כמו במקרה של הטרייטון בתחפושת, גם במקרה הזה לא ברור לנו מי בדיוק יעדיף לקנות רכב מפיאט- כשבכמעט 70,000 ש"ח פחות אפשר לקבל את המקור המוצלח ממאזדה, בלי ירידת ערך ובלי סטיגמות של אמינות מפוקפקת. 

גלריה

18 תגובות ל מותק, המכונית התחפשה 2#

  1. גם המיאטה נמכרת כאן במחיר הזוי של 250 אש"ח. סך הכל שתי מכוניות פתוחות ,עממיות לגמרי בארצות הנאורות ,שם מחירן בהתאם ,במחיר סופר מופקע בארץ הקודש .

  2. כולן כייפיות, כולן היו סקסיות, ומכולן סבלתי במוסכים המרכזיים (רמת החיל איפה שהיום יש שוק אוכל). מה שכן היו להן שיק מגניב כמו שלזאת יש. אבל העולם השתנה וגם אני התגברתי, ולא מחליף יפני בשום אירופאי כיום.

  3. המתנתי לגיר רגיל ואוטו בסביבות המחיר בחו"ל

  4. היתרון של המנוע הוא לא בכוחות סוס אלא במומנט. ברכבים כאלה, המומנט יותר חשוב מהכ"ס

  5. קצת קשה לי להסכים עם מה שכתבת. נכון שהמומנט הוא חלק משמעותי מחדוות הנהיגה, אבל מצד שני אותה חדווה יכולה להגיע גם מלקיחת המנוע לגבהים והעבודה עם ההילוכים לצורך כך, ובשביל עוד 3 קג"מ לא שווה לעבור למנוע של פיאט על פני המנוע המעולה של המיאטה שאותו אני מכיר מנסיון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל