fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
לרט
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

SUV ביוקרה מאופקת; יגואר משיקה את ה-E-PACE בישראל

SUV ביוקרה מאופקת; יגואר משיקה את ה-E-PACE בישראל

גיא בן ברק

צילום: רונן טופלברג

חברת המזרח, יבואנית יגואר לישראל, השיקה היום, שני 29.1.18 בהרצליה, את הדגם החשוב ביותר של יגואר, בעולם ובישראל, לשנה החדשה – ה-E-PACE. חשיבות הדגם לא בזכות האות E שאינה קשורה במקרה זה כלל למנוע חשמלי וגם לא פאר, אלף כוח סוס ומחיר בביטקוין כפי שהיית מצפה מיגואר – אלא דווקא כיוון חדש ביגואר, פניה לציבור רחב יותר, צעיר יותר ובוודאי נשי יותר, גישה כלכלית יותר, הגיונית יותר, ולא בכדי בחרה יגואר בקטגוריה הלוהטת של ה-SUV הקומפקטיות: יגואר בונה על האי-פייס כמשנה משחק בכול הקשור לסדרי גודל המסורתיים של יגואר וכבר בשנת 2018 מקווה שיעלה את כלל מכירות היצרן בעולם ובישראל בעשרות אחוזים.

שינוי כיוון במסורת יגואר וכשפוגשים אותו לראשונה מבינים את עומק השינוי – אין הלם ראשוני של 'וואוו פאר כמה חבל שלא נולדתי מיליונר' – אלא דווקא פוגשים SUV קומפקטי בממדיו ללא סממני פאר חיצוניים, ה-E-PACE לגמרי לא מכה בך בעיצובו עד כדי כך שאני בודק שוב באירוע ההשקה האם סמל היגואר אכן מופיע על הרכב הזה, במיוחד בגרסת האבזור הראשונה (אין "בסיסית" ביגואר אומר סמנכל השיווק מר רמי וקסמן)… המחיר גם הוא דור חדש ביגואר, אם הפול סייז קרוסאובר F-PACE של יגואר עולה 450,000 שקל הרי שהאי-פייס החדש שהוא גרסה מוקטנת ל-F מוצע כעת במחיר מופחת כדי 295,000 שקל לגרסה הראשונה במחיר מבצע כרגע (318,000 מחיר מחירון), אך מבחינת מפרט ומכלולים לגמרי ללא פשרות, וגם מבחינת ביצועים, ובמיוחד האיכויות המקצועיות הקלאסיות של יגואר בכול הקשור לפנייה לנהג המבין, דיוק, אחיזת כביש, הנאה מנהיגה, עיצוב סביבת נהג נגישה לתפעול ספורטיבי.

 

 

אז העיצוב ממש לא מנקר עיניים, בוודאי ליגואר ובמיוחד עם הגריל המגודל והחלק האחורי הפחוס דמוי באגי עם חלונות מינימליסטיים המאפיין כול כך הרבה קרוסאוברים כיום, היגואר אי-פייס לא הולך להיות הדבר הכי מיוחד על הכביש. מתחרותיה לקטגוריה מקוריאה ויפן שמחירן חצי נראות לא פחות טוב, בוודאי המתחרות הישירות אאודי קיו 3 וב.מ.וו איקס 1, ועדיין עם הפרונט הספורטיבי, התאורה המלוכסנת וכונסי האוויר השחורים יש דאווין ביגואר אי-פייס, ובתוספת מחיר גרסאות "אס" ובמיוחד "אס פלוס" מאפשרות קישוט הרכב בתאורה, חצאיות, פגושים ומדרסים וכול טוב ומערכות הגברה של איצטדיונים שיבהירו לאחרון המביטים כי מדובר ביגואר שהוציאו עליה הרבה כסף.

מבחינת ביצועים יגואר התקינה ב-E-PACE מנוע פול סייז שני ליטר אטמוספרי, ולא 1,400 סמ"ק מוגדש כמו שהולך ונהיה סטנדרט בשנים האחרונות, 250 כוח סוס מאיצים משקל של 1,800 קילו למאה קמ"ש בתוך שבע שניות בלבד, אגב משקל, האח ה"גדול" אף-פייס שוקל מאתיים קילו פחות בזכות שלדת האלומיניום שלו (פלדה באי-פייס)… ההנעה היא לכול הגלגלים כול הזמן, ממוחשבת ומנוצלת לדרייב מהיר ספורטיבי ולא לטיפוס מסלעות, ההילוכים תומכים בתאוצה נמרצת, דור חדש עם תשעה יחסי העברה כולל ראשון קצרצר, למהדרין החובבים את התיקתוקין ניתן לקבל עם ידית העברת הילוכים מאחורי ההגה ברמת גימור דינמיק.

וכמצופה מיגואר הביצועים מגובים במתלים מתקדמים, במיוחד מתלה אחורי דור חדש המציג אחיזה ברמה לא מוכרת לדברי היצרן, וכמובן בהמון מערכות ניהוג אלקטרוניות שכולן מכוונות לא רק לבטיחות אלא להעצמת היכולת הספורטיבית, התנהגות כביש – בראשן מערכת להעברת כוח בין הגלגלים, כאמור אול וויל דרייב ממוחשב, בהתאם לאחיזת הכביש בסיבובים המאפשרת תאוצה של ממש תוך כדי פנייה, ובמקביל שליטה על הבלימה בכול אחד מהגלגלים לאחיזה מיטבית. כול מערכות הבטיחות, כולל שמירת נתיב ובלימה אוטונומית, מותקנות כבר בגרסה הראשונה, כאשר חניה אוטומטית בגרסאות היקרות יותר.

מבחינת אבזור פנימי ומולטימדיה 10 אינץ מגע, מעוצב יקר ספורט אלגנט עם עור איכותי כמו יגואר קלאסי אבל לדור המסכים עם אפשרויות אכסון וטעינה רבות, תקשורת וניווט בילט אין באנגלית.

אני מתמקם במושב הנהג, בגובה 197 ס"מ עם המושב מתכוון חשמלית נהדר מעלה אותי לגובה התקרה, מרגיש מוצק וספורטיבי עם שפע מקום לרגליים אך לא תחושה שאתה הולך לאיבוד מבחינת תמיכה, עם זאת שדה הראיה אפסי. חברי אייזיק עיתונאי הרכב היושב מאחור בדוחק מסתיר לי לחלוטין את מה שנותר מהשמשה האחורית הזעירה, לרמה שאתה תוהה בוודאי כאופנוען אם חווית התנועה הדינמית של הנוף החולף בחלון לא הולכת לאיבוד, ובלי זה בעיניים מה ההבדל בין להישאר בבית…

עדיין הפגישה הראשונה עם היגואר E-PACE מותירה בעיקר ציפייה לנהוג בה, מכונית שבהחלט מכוונת לכיף בנהיגה ולא רק לעשיית רושם, זה נכס שהיא תזדקק לו בשוק כה תחרותי של ה-SUV הנוכחי וביתר שאת בעתיד מול אאודי קיו 4 וב.מ.וו איקס 2, נשמח לחוות כול זאת בהזדמנות קרובה בה נבחן את היגואר E-PACE החדשה כאן במוטו.

גלריה

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

  • JAGUAR E-PACE PRESS LAUNCHING EVENT

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל