fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ציוד לטיול אופנועים בחו"ל

ציוד לטיול אופנועים בחו"ל

אליו דיאמנט

יוצאים לטיול אופנועים בחו"ל? מזל טוב! לארגון הציוד יש חלק לא פחות חשוב משאר הדברים על מנת שיהיה טיול מוצלח. אליו דיאמנט, טייל אופנועים מנוסה בארץ ובחו"ל, עושה לכם סדר. חלוקת התיקים היא לא רק חשובה אך גם עקרונית: כשנוסעים לבד הכל יותר קל אבל כשאני נוסע עם אשתי מזוודת הצד הן שלה ואני מסתפק בארגז, שמכיל גם את הציוד הטכני.

לבוש:

נעבור על זה מהר: 3 חולצות 'דרייפיט', מכנסי רכיבה ומעיל עמידים למים (יחסכו את הצורך בחליפות סערה), תחתונים וגרביים, זוג ג'ינס לערב וביגוד לבת הזוג. את הבגדים התחתונים והחולצות ניתן לרחוץ ולייבש כל ערב בחדר המלון ואת השאר תוכלו לנקות כשיש לכם שהייה ארוכה יותר. חשוב להצטייד בנעלי רכיבה שיכולות לשמש אתכם גם להליכה רגלית וגם בכפפות, ואם אתם עולים להרים אז גם בגדים חמים.

באירופה ישנן מדינות שמחייבות רכיבה עם אפודים זוהרים – יש לברר מבעוד מועד ולקחת את זה בחשבון. שימו לב – כל הציוד שהזכרנו פה צריך להיכנס לבערך 3 שקיות סופר מלאות (אך לא מפוצצות) שהן בערך בגודל של מזוודות הצד באופנוע, או חצי מתכולתו של הארגז האחורי. את החצי השני של הארגז תצטרכו לשריין לציוד הטכני.

ציוד טכני:

נתחיל ב-GPS. עדיף שיהיה מכשיר שמנווט ללא צורך ברשת. אל תסמכו על אחת מאפליקציות הניווט הפופולריות, במידה ואין רשת אינטרנט הן פשוט לא יעבדו. אני מטייל עם מכשיר ZUMO 660 של GARMIN שמציע עמידות למים וכולל מעמד ייעודי לאופנוע. כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות שעובדות עם תוכנות ניווט כגון IGO או MIO ועוד. כדאי להזין מראש את המסלולים למכשיר וכך לחסוך זמן.

נמשיך עם האוזניות. שימוש במערכת קשר מאפשר לכם לדבר עם המורכב/ת ובחלק מן המערכות – גם עם הרוכבים האחרים בקבוצה. כדאי לחבר בין כולם ולבדוק תקינות עוד לפני הרכיבה. אני משתמש ב-G9 של קארדו הישראלית וחבריי עם דגם ה-G4 גם כן של קארדו יכולים להתחבר אליי ולנהל שיחות במהלך הרכיבה. ישנם כמובן מוצרים נוספים שיכולים להיות מתאימים, והעיקר שכולם יוכלו להיות מחוברים. אל תשכחו לקחת מטען.

לדעתי, מצלמת 'אקשן' היא בגדר חובה. ישנם דגמים רבים והמוכרים שבהם הם כמובן של חברת גופרו – העדיפה עליי היא ה-GARMIN VIRB XE שמלבד יכולות הצילום מזינה גם נתוני GPS לסרטון. למצלמות האקסטרים זמן צילום מוגבל בדר"כ ולכן כדאי לקחת סוללה נוספת – בדגמים שמאפשרים החלפה. אם אין בנמצא מחשב אליו אפשר להוריד את הקבצים, מומלץ לקחת עוד מספר כרטיסי זכרון. דרך נוספת היא לקנות מתאם לכרטיסי זיכרון לטלפון, לפתוח חשבון בענן ולהשתמש בטלפון כדי להעביר אליו את הסרטונים.

טיפ: קחו אתכם גם מצלמה 'רגילה' לתמונות, ואם מתחשק – תנו למורכב לצלם ברכיבה. זה ימנע ממנו/ה שעמום שגם יכול להוביל להירדמות וזה יכניס להם קצת עניין לרכיבה. את תמונות הסטילס ניתן לשלב בהמשך בעריכת הסרטון.  מומלץ להשתמש במצלמה עם מייצב ולא בטלפון – לא כל המכשירים החכמים יודעים להוציא תמונות טובות בתנועה, והמכשיר החכם יכול גם ליפול ולהתרסק על הכביש. פחות נעים.

ערכה לתיקון פנצ'רים היא תמיד מומלצת. היא כוללת קומפרסור נייד וקיט "פטריות"/"תולעים" עם כלי מתאים לתיקון. ה"תולעים" קלות יותר לשימוש ותופסות פחות מקום, אבל דווקא ה"פטריות" יכולות להחזיק מעמד זמן רב יותר – בכל אופן נמליץ לדאוג לתיקון קבוע בהזדמנות הראשונה. הקומפרסור שלי פועל על סוללות וניתן להטעין אותו בכל מקום בו יש שקע פנוי אך ישנם קומפרסורים שדורשים חיבור למצבר. שימו לב כי באופנועים החדשים של ב.מ.וו לא ניתן לחבר עזרים חיצוניים לשקע המצית – המחשב סוגר את השקע עקב דרישת כח גדולה מידי, אז מכשירים שפועלים על סוללה הם המומלצים.

חשמל רבותי, חשמל!

בצעו ספירת מלאי של המטענים: אחד ל-GPS, שניים למערכת התקשורת, אחד לכל מצלמה, שניים למכשירים הסלולריים, אחד נוסף במידה ולקחתם אתכם מחשב ואולי אפילו אחד לקומפרסור – כלומר יש לכם משהו כמו 9 מטענים אבל בחדר המלון אין יותר משני שקעים או שיש לכם רק ממיר אחד לשקע מקומי – לכן נמליץ לקחת אתכם גם מפצל חשמלי ושני ממירים כך שכשתגיעו מיד תטעינו חצי מסוללת הציוד ובלילה – את החצי השני.

כלים או לא?

זהו הדבר האחרון שתיקחו אתכם, אם בכלל. בבית, כשאתם מזמינים את האופנוע בררו אם הוא מגיע עם סט כלים מקומי. אם כן, אין לכם בעיה. אם לא – גשו לסוכנות בישראל ובררו עם אילו כלים מגיע האופנוע. זהו גם הציוד שתקחו אתכם לדרך.

לסיכום:

רשימת הציוד שהוזכרה כאן לא אמורה לתפוס יותר מחצי מארגז האופנוע. חלק מהציוד הזה כמו לדוגמא GPS, מערכת תקשורת ועוד יהיו עליכם/על האופנוע במהלך הרכיבה ככה שהם לא באמת יתפסו מקום. ההכנות האלו הן אמנם פשוטות, אך יש להן חלק קריטי בהתארגנות לטיול. ציוד מסודר יאפשר לכם לחסוך מקום ולהתרכז במה שחשוב באמת כדי שיהיה טיול טוב – נופים, אוכל משובח וכבישים עם הרבה עיקולים!

גלריה

תגובה אחת ל ציוד לטיול אופנועים בחו"ל

  1. שלום. תודה על מה שאתה כותב. קראתי ברשת שהיה לך בלוג שמתאר תהליך של יבוא אישי של אופנוע BMW. אשמח ללינק אליו (אם קיים). תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל