fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

מוטו מטייל: מלון MotorWorld מינכן – גן עדן מוטורי

מוטו מטייל: מלון MotorWorld מינכן – גן עדן מוטורי

כתב וצילם: אריק רוזנבלום

יש כמה מקומות שהפכו בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל לחובבי מוטוריקה באשר הם, מסלולי מרוצים באירופה ובארה"ב, מוזיאוני רכב מיוחדים, מוזיאוני אופנועים מפורסמים כדוגמת 'פסגת ההר' במעבר טימלסיוך שנשרף ושוחזר, תערוכות רכב ואופנועים גדולות שנתיות וממכרות שמכריחות ביקור חוזר שנה אחר שנה וכמובן כבישי נהיגה מפורסמים אותם אנו פוקדים בכל הזדמנות. גרמניה היא ללא ספק ארץ שהתברכה בהמון אירועים ומוקדים מוטוריים, הן בביקור במסלולים מיתולוגים, כמו מסלול הנורבורגרינג, ועוד כמה מקומות שהם בגדר חובה – מוזיאון ב.מ.וו, מרצדס, אאודי, פורשה וכו'. אגב, כל הכניסות ממש זולות, ברמה כמעט מדכדכת – עלות ממוצעת עבור כרטיס כניסה לאחד המוזיאונים שציינתי פה היא כ־10 אירו, והכניסה למוטורוולרד, עליו נדבר מייד, היא בכלל ללא עלות. כניסה חופשית. בין אם אתם מתארחים במלון או סתם מבקרים בסביבה, תוכלו ליהנות מהתצוגות המרשימות, החנויות, הפאבים, המסעדות וכל האטרקציות המוצעות – כולן בניחוח מוטורי. סיקרנו אתכם? תמשיכו לקרוא, אבל אולי גם תזמינו טיסה למינכן ותראו בעצמכם.

לאחרונה הזדמן לנו לבקר במוטורוולרד, בית מלון, או שמא נאמר "מוסד" מוטורי אדיר מימדים שנפתח לא מזמן באזור מינכן שבגרמניה. רשת MotorWorld מונה עוד 8 מרכזים נוספים, אך זה הגדול ביותר מביניהם והמפותח ביותר, עם שלל מסעדות, בית מלון, מרכז אירועים, מוסכים, אולמות תצוגה וחנויות ועם התצוגה הגדולה והמעניינת ביותר של פריטים מוטוריים. בנייתו של המרכז במינכן נמשכה 12 שנים והפתיחה הרשמית נדחתה פעם אחר פעם בעקבות אירועי 2020-2022 עד שלבסוף הוא פשוט נפתח, בלי אירוע חגיגי רשמי.

היינו בין האורחים הראשונים שפקדו את המתחם הענק הזה, כמה ענק? מימדיו העצומים משתרעים על יותר מ־16 אלף מ"ר וגובהו מגיע לכמעט 20 מטרים – זהו אחד ממבני הפלדה הגדולים באירופה, אשר ממוקם בתחנת הרכבת לשעבר של דויטשה באן במינכן-פריימן. בעבר נהגו לתקן קטרים במרכז זה, ועדיין ניתן לראות שרידים של העבר במתחם המרשים, כאשר את העין תופס קטר נטוש לאחר שעמד במשך 25 שנה במתחם המשתרע על שטח בגודל 75 אלף מ"ר. מוטורוורלד מינכן מייצג את הפרויקט הגדול ביותר של הרשת עד כה, מה שבא לידי ביטוי גם בנתוני הבנייה. אולם הקטרים לבדו בעל שטח של 20,000 מ"ר, עבור המרתף שלו היה הצורך להעביר מעל 300,000 טון עפר – סדר גודל של 8,000 משאיות. הותקנו שם יותר מ־1,000 דלתות ו־6,000 חלונות; ויצקו במתחם מעל 31,500 מ"ק של בטון. הוא בנוי לאכלס עד 6,500 איש ובחניון העצום שלו יש 1,500 מקומות חניה (מתוכם 600 תת קרקעיים). המיקום מושלם ונגיש מאוד (נסיעה של 20 דקות משדה התעופה ברכב) וכמו כן, בעל קשרי תחבורה אידיאליים. הוא ממוקם ישירות על הכביש המהיר A9, במרחק של מספר דקות נסיעה בלבד מאצטדיון אליאנץ, ובמרחק הליכה מקו הרכבת התחתית U6 (תחנת "פריימן").

אתם חובבי רכב ואופנועים – אתם הרי קוראים את הכתבה הזו במגזין מוטו – ומהחוויה האישית שלנו שם, אנחנו בטוחים שבדיוק כמונו, גם אתם תתרגשו כמו ילדים קטנים בחנות צעצועים חלומית. מדובר בלא פחות ממקדש מוטורי המכיל – ואנחנו הולכים מהקטן לגדול, כן? – סוכנויות של רכבי יוקרה וספורט, מכוניות קלאסיות, אופנועים מיוחדים, סדנאות דיטיילינג מקצועיות, סדנאות לשיפור רכבים, תחזוקה וטיפולים מיוחדים – כמובן לפי הזמנות – לרכבים נדירים, לצד חנויות סטיילינג לנהג ולרכב, מוסכים של מותגי-על כמו מקלארן ובוגאטי, ב.מ.וו, מרצדס, פורשה רולס רויס, בראבוס, פרארי, למבורגיני, מורגן, לוטוס ועוד – כולם נוכחים כאן.

לכל הרכבים המוצגים יש תג מחיר – כלומר יש מסחר לאספנים – גם של רכבים אקזוטיים ונדירים, קובעים פגישה עם נציגים או בעלי הרכב ושם מתבצעת המכירה. סקירה מהירה ולא מדעית מראה שממוצע המחירים לרכב אספנות עומד על כ־80,000 אירו. חשוב לציין שמצב הרכבים דומה ליום בו יצאו מהמפעל. עוד תמצאו שם חנויות אופנה ואביזרים של כל יצרני הרכב – חווית קניה מהנה – וגם המחירים לא בשמיים, למישהו שחלם על חולצה או מעיל עם הלוגו הנכון עבורו. בנוסף, יש במתחם מגוון מסעדות, פאבים אפילו מספרה וחנות מיוחדת למכונות קפה מעוצבות בסטייל מוטרי מחלקי רכב ואופנועים.

בין רכבי המוזיאון מוצגות מכוניות נדירות ותוכלו לראות גם את הניסאן סקייליין R34 האגדית עליה נהג פול ווקאר ז"ל בסרט מהיר ועצבני, כן אותה המכונית מהסרט; לצידה חונה הפורשה קרארה GT בה מצא את מותו, סוג של מחוות כבוד שנויה במחלוקת. נמשיך לעוד דברים נדירים כמו לוטוס סופר 7 עם מנוע של היאבוסה במחיר של 40,000 אירו, בקומה העליונה עומדת אחת היאכטות הכי נדירות בעולם – בראבוס עם 900 כ"ס.

יש במתחם גם אולמות לקונגרסים, מפגשים, לימודים, חדרי ישיבות, חדרים מודרניים משופעי טכנולוגיה ומדיה, חדרי VIP, ואפילו אחסנה לזמן ארוך 'באקווריום' – שמירת הרכב יבש בתנאים הכי טובים שיש. בתור אספן רכבים קטן, מיהרתי לברר איך מאחסנים את הרכב המיוחד שלי באחד מחלונות הזכוכית בין הרכבים הקלאסיים משנות השישים והשבעים, נאמר לי, אחרי הליכה ארוכה למשרדי החברה, שעלות אחסנה חודשית היא כ־300 אירו, ולמרות המחיר הגבוה – היתרון הוא שהאוטו נשמר ברמה הרמטית מושלמת.

אחרי חישוב מהיר הכולל את הטיסה מארץ הקודש, השינוע וכל ההוצאות הנוספות, העדפתי לנצל את דמי התשלום כדי להמשיך להגיע למסעות מוטוריים באירופה ומדי פעם לאכסן את עצמי כשאני במינכן במלון שבמתחם MotorWolrd. לא רק כי המלון חדש, מבריק ומאובזר ברמה הגבוהה ביותר, החדרים מודרניים מאוד, מעוצבים במיוחד לחובבי המוטוריקה, עם המון תמונות רקע של רכבים ומכוניות, עם חדרי אוכל בין תחנות דלק ישנות וים של אביזרי אספנות, התרגשתי גם בזמן השימוש במעלית לקומת החדר שלי – מעבר לזה שהמעלית עושה רעשים של אגזוזים עצבניים, אני מגלה שבאחת התמונות על המעלית, מונצחת מכונית נעורי, זאת שהיום כבר בת 51 ושעליה התעניינתי במשרדי החברה, עולם קטן.

אם כבר אנחנו ממליצים לכם על המלון הנהדר הזה ובשמו: AMERON München Motorworld, לדעתי אלחץ על Karriere באתר שלהם ואגיש שם מועמדות לעובד תחזוקה בפנסיה. אהבנו שבין כל הפסיליטיז שתמצאו במלון ובחדר – שמחירו, אגב היה לא ממש יקר – כולל אייפד עם הרבה אפשרויות נוחות לצד המיטה, תוכלו להזמין גם מיטה לחיית המחמד עימה אתם מטיילים, זה לא רק עולם מוטורי, זה עולם אוהב חיות, מה עוד צריך לבקש?

קבלו טיפ או שניים:
לקחתם טיסה לגרמניה ונחתתם מאוחר? כלומר, יצאתם מבן גוריון אחר הצהריים – קרוב לוודאי שתגיעו למינכן בסביבות 9 בערב, נו אתם מכירים את זה, אתם רוצים להגיע מהר למלון, לשים ת'ראש אחרי טיסת יום. אבל היי, אל תתבאסו – לא הלך לכם יום בחו"ל, כי לאורחים במלון של מוטורוורוולד, המתחם וחלק מהאטרקציות פתוחים כל הלילה, תוכלו להסתובב שעות בין רכבי אספנות, לשתות על הבר בירה גרמנית איכותית ולהעביר חוויה של ממש.

הטיפ השני הוא יותר הכנה – אם אתם רעבים ממש, בשעות הלילה לא תמצאו במתחם המסעדות איזה סטייק או ארוחה כבדה, אז שווה לעצור בדרך לפני כניסתכם למתחם באיזו מסעדה טובה ולקנח בבירה גרמנית משובחת, טרם הגעתכם למוטורוורלד – תהנו!

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל