fbpx

טיול מועדון BRP לגלבוע

תומר לשר

צילום: רונן טופלברג

בארץ, בעיקר בתחום הדו-גלגלי, למדו היבואנים לטפח את לקוחותיהם כשאחת הדרכים היא להקים מועדון לקוחות שיהווה עבורם דרך להתלכד, להעביר חוויות, לשתף בפרטים ובעיקר לצאת לטיולים מגניבים בארץ ולפעמים גם בחו"ל.
בסוף השבוע האחרון התמזל מזלי והצלחתי להתברג בטיול פתיחת העונה של מועדון BRP של 'עופר אבניר' הכולל את לקוחות טרקטורוני קאן אם (בומברדיה). למזלי הגדול עוד יותר הכלי שהועמד לרשותי במהלך הטיול הוא הקאן אם קומנדר 800 שהגיע לא מזמן ארצה מה שאומר שההנאה הייתה מובטחת, לפחות מההיבט המוטורי.
לטיול הוצמד אחד המדריכים המובילים בארץ הלא הוא עופר אוגש המוכר מאתר השטח הישראלי וידוע כאחד המומחים בארץ לטיולים מהסוג הזה הפינוק בנוסף לעופר אוגש הצטרף אלינו רונן טופלברג האחד והיחיד שבא לתעד את הטיול בכדי להשאיר מזכרת מהחוויה המדהימה הזו (ראו גלריה מצורפת).

בשעה 08:15 הגענו לחניון מפעל בית השיטה, הכלים בשלבי התארגנות אחרונים ולאט לאט מגיעים כל החבר'ה מהמועדון. כעבור חצי שעה כשכולם מראים נוכחות וחותמים על הטפסים מכנס עופר את כולם ומסביר בקלילות על המסלול שאנחנו הולכים לעבור ואת רמת הקושי שאנו צפויים להיתקל בה. לא אשקר, התרגשתי! זה הטיול הראשון מסוג זה שאני נוטל בו חלק ועוד כזה הכולל קילומטרז' מכובד של כמעט 100 ק"מ נטו בשבילים טכניים. לטיול הגיעו בסך הכל 27 כלים שכללו לרוב טרקטורונים כשמלבדם היו כמה קומנדרים בגרסת ה-800 וקומנדר אחד בגרסת ה-1000 שידוע ככלי חזק מאוד והחזק בקטגוריה. יש לציין כי החבר'ה נראו מאוד מגובשים ואנרגטיים כשלא מעט מהרוכבים בחרו להביא את ילדיהם כמורכבים שייהנו גם הם מהטיול ועל הדרך יכירו את הארץ.

אבק דרכים
יצאנו לדרכנו בשעה 9 דרך שלוחת צבאים לכיוון נחל יששכר כאשר השבילים היו די קלים ונגמעו ללא מאמץ מיוחד. משם חזרנו מעט דרומה לכוון חמדיה ומעוז חיים לתצפית על הגבול בנוף מרהיב עין. עופר מכנס את כולם ונותן הסבר קליל על המקום ומשם המשכנו דרומה לכוון גדר ההפרדה ונחל בזק כאשר שם עצרנו להפסקת קפה קלה. החבר'ה מהמועדון פשוט הגיעו מאורגנים בצורה הראויה לשבח ובזמן המנוחה האוכל והפינוקים שקפצו מתיקי הצד היו עושים בושה לכל סניף ארומה. כמובן בדיחות והומור רצו על ימין ושמאל וההווי בחברתם פשוט היה כייפי ונתן טעם של עוד.

בזמן הפסקת הצהריים עופר נתן מספר טיפים בנוגע לרכיבה נכונה בשטח ולאחר מכן עלינו על הכלים והמשכנו לכיוון עמק בית שאן דרך חרבת ניר ומלכישוע. את רוב הדרך עשיתי לבדי על הקומנדר 800 כאשר באמצע הטיול התבקש אחד הרוכבים להעביר לחזקתי את אשתו על מנת שיוכל "למצות את יכולת הטרקטורון שברשותו בצורה יותר יעילה". בכיף ידידי. קרן קפצה לקומנדר ללא היסוס וכמובן שאחרי שהזכרתי בפניה כי זו הפעם השנייה שאני נוהג ברכב מסוג זה הצבעים על פניה החלו להתחלף ולא בגלל השמש. לאחר כמה קילומטרים קרן דיי הרגישה בנוח, ככה לפחות היא אמרה, והרשתה לי למצות את יכולת הקומנדר (תודה קרן ). למרות שנסיוני בכלים מסוג זה מועטה הקומנדר פשוט צלח את המכשולים שעמדו לפני בצורה פשוט מדהימה מבחינת יציבות ויכולות תמרון. בדוושת המצערת אלקטרונית הורגשה לפעמים, במיוחד במהירויות נמוכות, מעין השתהות קלה בין הפקודה הניתנת בדוושה לביצוע של המנוע בפועל. התאוצה בכלי הזה פשוט ממכרת בכל תנאי השטח כשגם ביציאה מסיבובים הדוקים ו/או על קרקע בעלי קרקע עם אבנים גדולות. הקומנדר אינו חושב לרגע ויורה אותך קדימה עם זריקת עכוז נשלטת ומהנה.

כשהגענו אל התצפית בהר ברקן שם חיכתה לנו ארוחת צהריים מושקעת ברמה שלא הייתה מביישת בית מלון 5 כוכבים ובתום צילום קבוצתי יצאנו בחזרה לכיוון בית השיטה. הדרך חזרה מהר ברקן אל קיבוץ בית השיטה הייתה מלווה בלא מעט אבק וחול אלא שסחבק לא היה מוכן לטיול שכזה ובא רק עם משקפי שמש. כן, כן.כשהגענו אל החניה בקיבוץ בית השיטה היה צורך לקלף עם שפכטל את שכבת החול שהצטברה על פניי אבל כל זה היה מלווה בצחוק אדיר ובהרגשת סיפוק שהרבה זמן לא הרגשתי.
לסיכום אומר שההפקה המושקעת יחד עם ההדרכה הקפדנית רק העצימו את החוויה מהטיול, מהנופים ומהכלי עצמו. אני כבר מחכה לטיול הבא.

6 תגובות ל טיול מועדון BRP לגלבוע

1. תחילה אפשר להגיד שדיי החלפתי צבעים (ולא מהשמש)אבל ייאמר לזכותך נהניתי להיות הנוסעת וסמכתי עלייך לאורך המסלול…
    ניפגש בטיול הבא (ללא הגבלות של מהירות 🙂 קרן

2. אבל רק לטיולים. נראה באמת טיול מעניין ומושקע מאוד. כל הכבוד.