fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטוGP סילברסטון: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP סילברסטון: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

Copyright: YAMAHA  MOTOR RACING

היה ברור שמזג האוויר המושלם והמפתיע משהו באזור מסלול סילברסטון, בשילוב עם האספלט החדש אשר על סלילתו פיקחה החברה הטובה ביותר כיום לעיצוב מסלולים, חברת 'דרומו' האיטלקית, יזמנו שיאים חדשים בכל הקטגוריות. זמני ההקפות המהירות נשברו כבר באימונים הראשונים בכל הקטגוריות והשיא היה במקציי הדירוג.

אל Q1 יצאו גם אנדראה דוביציוזו, מנצח הסבב האוסטרי והמרוץ בסילברסטון ב-2017 וגם אלכס רינס עם הסוזוקי, השניים לא הצליחו לקבוע הקפה מהירה מספיק באימון השלישי, אך כצפוי הצליחו לדלג למקצה הדירוג השני, שם הצטרפו לשחקנים הקבועים ולאליקס אספרגארו והאפריליה המרשימים, במסלול שבו קלילות האופנוע חשובה כל כך ופחות הטופ ספיד.

Copyright: Honda Racing Corporation

מארק מארקז היה מהיר כבר ביציאה הראשונה במסלול הארוך באליפות, פאביו קווארטררו שהיה מהיר בכל המקצים, נאלץ לחזור למוסך אחרי הקפה אחת בגלל נורה חשודה שנדלקה על לוח הבקרה אשר הטרידה אותו ובדיעבד התבררה כלא משמעותית, אך המומנטום של הכוכב העולה נשבר.
ולנטינו רוסי שנראה כאילו אש הקרב חוזרת לבעור בתוכו במרוצים האחרונים, קבע זמן השני במהירותו באימון השלישי, איבד את ההקפה המהירה שקבע ובתום היציאה הראשונה של כל הרוכבים היה מדורג אחרון ובמיקום ה- 12 בלבד.
כשנותר רק שליש מזמן מקצה הדירוג, יצאו הרוכבים למסלול עם צמיגים טריים אך עקב הצפיפות החלו לשייט על המסלול הרחב ובלית ברירה הוביל ולנטינו את מארקז ומילר בהקפה מהירה שהחל רק תשע שניות לפני הדגל המשובץ. ההקפה הזו הצליחה לתת לאיטלקי את המיקום באמצע השורה הראשונה, למארקז את הפול פוזישן ה-60 שלו מתוך 120 נסיונות ולג'ק מילר את המיקום השלישי על הגריד.

"לא רציתי למשוך את כולם, האטתי", סיפר ולנטינו ששימש כסמן לרוכבים שאחריו במסיבת העיתונאים הראשונה שלו מאז אוסטי,ן גם שם זינק מאמצע השורה הראשונה, "אבל ידעתי שאין לי ברירה אלא לדחוף ולעשות את העבודה השחורה". ולנטינו מרגיש שבימאהה שינו הרבה מאז ברנו ואוסטריה והוא מרגיש טוב יותר על ה-M1 מסבב לסבב. אך תוואי המסלול, רדיוס הפניות הנלקחות במהירות בינונית, האחיזה במסלול, ויציבות הימאהה על המהמורות הבודדות שנותרו בסילברסטון, בשילוב עם עבודת הצוות והמפעל אשר משפרים את ההאצה, נותנים לו את התחושה שהוא חיפש כל כך הרבה זמן.

Copyright: Honda Racing Corporation

 

לרוכבים רבים ישנו קצב מרוץ מצויין מקראצ'לו שהתרסק בהקפה המהירה, לרינס עם הסוזוקי, וינאלס, קווארטררו, דוביציוזו, מילר, ולנטינו ולמארקז שנראה עקבי יותר מכולם במהלך האימונים.
אבל מוביל האליפות מנסה להוריד את הלחץ ומצהיר שהמטרה היא אמנם לנצח, אבל לא להשתגע "המטרה האמיתית היא לסיים לפני דובי", אומר הרוכב הספרדי שכלל לא היה בטוח לדבריו עד האימון הראשון ביום שישי שלהונדה יש את מה שצריך כדי להיות מהירים בסילברסטון. מארקז לא סיים על הפודיום באנגליה מאז עונת 2014 ואחרי שהפסיד לרוכב דוקאטי באוסטריה, אפשר רק לשער עד כמה מארקז משווע לעמוד בראש הפודיום פעם נוספת, אך אולי הפעם ישנו רוכב אחד שרוצה יותר ממנו את גביע הניצחון.

1. מארק מארקז 1:58.168
2. ולנטינו רוסי
3. ג'ק מילר
4. פאביו קווארטררו
5. אלכס רינס
6. מאווריק וינאלס
7. אנדראה דוביציוזו
8. פרנקו מורבידלי
9. קאל קראצ'לו
10. טקאקי נקגאמי
11. דנילו פטרוצ'י
12. אליקס אספרגארו
13. פול אספרגארו
14. יוהאן זרקו
15. מיגל אוליביירה
16. טיטו רבאט
17. אנדראה יאננונה
18. פרנצ'סקו בגנאיה
19. סילבן גווינטולי
20. חפיז שייארין
21. חורחה לורנסו
22.  קארל אברהם

ב-מוטו2, אלכס מארקז לקח את הפול פוזישן השלישי שלו העונה כשחורחה נבארו שהיה הרוכב הדומיננטי בשלושת המקצים הראשונים, לא מוצא מסלול נקי בשביל לקבוע הקפה מהירה ויזנק שני. לצידם יזנק אגוסטו פרננדז. הזמן שקבע מארקז היה מהיר מהשיא של סם לואס מ-2015 בכמעט שתי שניות. לואס, הכוכב הביתי, יזנק רק מקצה השורה השלישית.

ב-מוטו3, טוני ארבולינו, רוכב קבוצת סנייפרס, יזנק בפעם השלישית מהפול פוזישן כשהוא משפר בקצת פחות משניה את השיא של חורחה נבארו מעונת 2015 גם כאן. השיא יכול היה יכול להיות מהיר יותר אילולא התעכבו הרוכבים בדקות האחרונות על המסלול, בחיפוש אחרי סליפ סטרים. לצידו לורנזו דלה פוטרה מוביל האליפות וראול פרננדז שטיפס מ-Q1. ארון קנאט יזנק רק מהשורה הרביעית אך בקטגוריה הקטנה המיקום על הגריד משפיע פחות העונה על התוצאה הסופית.

זינוק המוטוGP יערך בשעה 15:00 זמן ישראל כשה-מוטו3 פותח את היום ב-13:15 וה-מוטו2 סוגר אותו הפעם, בשעה 16:30.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל