fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP קטלוניה: ההישג של אוליביירה והחליפה של קווארטררו

מוטוGP קטלוניה: ההישג של אוליביירה והחליפה של קווארטררו

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

אז אמרו שירד גשם… אז אמרו. על פי תחזיות מזג האוויר כשהחל סוף השבוע בקטלוניה ציפינו ליום גשום ביום המרוצים, בהמשך אמרו גשם לא חזק במיוחד, יום למחרת שמענו גם במהלך מרוץ המוטוGP וביום שבת שהתחזיות צפו גשם שינקה את המסלול בלילה. זה לא קרה. גם חשבנו שפאביו קווארטררו ינצח את המרוץ, גם זה לא קרה.

קטגוריית MotoGP

הרוכב הצרפתי של ימאהה שזינק בפעם החמישית ברציפות מהפול פוזישן וקבע זמני הקפות עקביים היה נראה כמתמודד המוביל לניצחון במסלול האהוב עליו סמוך לברצלונה. פאביו זינק מהשורה הראשונה, אך ג'ק מילר היה שם עם הדוקאטי להילחם ברוכב ימאהה. לדברי הצרפתי מהרגע הראשון האחיזה בחלק האחורי של האופנוע לא הרגישה כמו באימונים. אחרי שקווארטררו התדרדר לאחור חזר להיאבק על ההובלה, אך נראה שלמיגל אוליביירה וה-KTM היה שם משהו אקסטרה על כל רוכב ויצרן אחר על המסלול. לפורטוגלי והשלדה החדשה הייתה אחיזה ויכולת האצה ביציאה מהפניות, האופנוע של היצרן אוסטרי הוכיח כבר שהם גם מהירים בישורת, עם שיא שחתום עליו בראד בינדר מהמסלול במוג'לו. הזמנים של אוליביירה היו מהירים לאורך כל סוף השבוע, קצב המרוץ שלו היה טוב והפורטוגלי חוצה ראשון את קו הסיום ומנצח מרוץ ראשון בבגדי המפעל של KTM, ניצחון ראשון בברצלונה, ראשון העונה ושלישי סה"כ.

שני סיים יוהאן זרקו, שמצא משהו אקסטרה אחרי שגם מילר וגם מיר התקשו. הצרפתי חצה את קו הסיום לפני פאביו קווארטררו אשר חווה בעיה יוצאת דופן מעבר לקשיי האחיזה, חליפת הרכיבה של קווארטררו מתוצרת אלפינסטארס נפתחה ללא סיבה ברורה עם כחמש הקפות לסיום המרוץ. על מנת לסגור אותה צריך להתיישר ורוכב ימאהה החליט להמשיך לרכוב, הוא זרק את מגן החזה ונאלץ בהקפה 22 מתוך 24 להציל עצמו מהתרסקות באזור פנייה מספר 1. החריגה מתחום המסלול בדרך כלל מקבלת עונש של הקפה ארוכה, כמו שקיבל טאקה נקגאמי, אך מאחר והתקרית התרחשה קרוב לסיום המרוץ, פאביו קיבל תוספת של שלוש שניות. "ידעתי שתוספת הזמן תגיע", אמר ג'ק מילר בסוף המרוץ "לכן נשארתי קרוב". מילר קודם למקום השלישי ופאביו בשלב ההוא חשב שסיים את היום רק עם 13 נקודות.

הנהלת המרוץ נתנה שלוש שניות עונש בעקבות חוק בו הקבוצות מיודעות מראש על הזמן שאמור לקחת לרוכבים לבצע את ההקפה הארוכה בפניה מספר אחת. אך בבדיקה מול הזמנים של טאקה נקגאמי שנאלץ לבצע שתיים כאלו, מאחר ולא ביצע את העונש בשלוש ההקפות לאחר קבלתו, לקח יותר זמן מהזמן המוגדר. רוכב LCR הקיף את המסלול הקפה לפני העונש ב-1.41.124. את ההקפה הארוכה הראשונה עשה ב-1.44.992 והשנייה ב- 1.45.876. ההקפה הבאה הרגילה עבור טאקה הייתה 1.40.637 – נתון שאומר שכנראה שלוש שניות היה עונש צנוע. אבל נושא זה לא היה הבעיה שהתעוררה בסוף המרוץ. קווארטררו עבר על החוקה כאשר רכב עם חליפה שאינה רכוסה. החוקה של הפדרציה העולמית קובעת כי על ציוד המיגון להיות לבוש ורכוס כהלכה בכל עת הפעילות על המסלול. הנהלת המרוץ כשלה ולא הוציאה לרוכב ימאהה דגל שחור, אחרי ערעור שהוגש בתום המרוץ על ידי דוקאטי וסוזוקי התקבלה החלטה שפאביו יקבל עונש של שלוש שניות נוספות, עונש שהוריד אותו למיקום השישי ובכך צומצם עוד פער הנקודות בטבלת האליפות ל-14 נקודות בלבד בינו לבין זרקו, רוכב דוקאטי.

אין ספק שהכשל במקרה זה של הנהלת המרוץ היה בכך שהם לא עשו את המהלך הנדרש כדי להגן על הרוכב, בכך שאפשרו לרוכב לרכוב לא ממוגן במהירויות גבוהות מסביב למסלול הם שמו את הרוכב בסכנה. זוהי טעות גדולה בהרבה מחוסר עקביות במתן עונשים, חלוקה לא שוויונית של תוספות זמן, הורדות במיקום על הגריד ובמהלך המרוצים. הענקת תוספת זמן אחרי מרוץ איננה עונש רלוונטי מאחר וציוד מיגון לא תקין לא תרם או סייע לרוכב ובטח לא מנע מרוכבים אחרים לתפקד או לחצות את קו הסיום. פרדי ספנסר היה רוכב נהדר אך הוא איננו איש שיפוט טוב.

אחרי שינוי סדר המסיימים, ג'ואן מיר היה הרוכב שסיים רביעי, חמישי חצה את הקו מאווריק ויניאלס, שישי כאמור קווארטררו, פקו בגנאיה שביעי אחרי שהתקשה כל הסופ"ש, שמיני בראד בינדר אחרי מגע עם ולנטינו בתחילת המרוץ, תשיעי פרנקו מורבידלי, אחרי שתחילה התקשה עם המהירות וכשנכנס לקצב כבר היה הרחק מאחור, בסטיאניני היה עשירי ובמקום 11 רוכב הונדה הראשון אלכס מארקז שהלך על תרכובות צמיגים רכות משל כל שאר רוכבי הונדה. רשימת המתרסקים הייתה ארוכה וכללה את מארק מארקז שהתרסק בפניה 10 אחרי שהתקדם עד למיקום השישי מהמקום ה-13 על הגריד. למרות האכזבה, רוכב רפסול היה מרוצה מכך שסוף סוף היה המארקז שהוא מכיר. "היום הייתי מארק, רכבתי כמו שאני רוצה, אלו היו שבע ההקפות הטובות שלי השנה", אמר הרוכב והוסיף כי לצערו עבר את הגבול שמאז הפציעה הוא מתקשה להרגיש. פול אספרגארו, אליקס אספרגארו, איקר לקואונה, דנילו פטרוצ'י וגם ולנטינו רוסי היו המתרסקים הנוספים. "ציפינו להרבה יותר כי אתמול היה לנו קצב טוב, אבל ניסינו. לא הייתה לי אחיזה טובה עם החלק האחורי, הרגשתי ויברציות ואז התרסקתי", אמר רוסי על ההתרסקות בפנייה 10, כמו מארקז ואליקס אספרגארו. חורחה מרטין התרסק גם הוא אך עשה זאת עוד לפני שהתייצב על הגריד. רוכב פראמק שחזר מפציעה התרסק עקב צמיג קר. הוא זינק מתחתית הגריד עם אופנועו השני, סבל מכאבים בשורש כף היד לאורך כל המרוץ אך למרות זאת חצה את הקו וצבר שתי נקודות אליפות.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3 ניצח סרג'יו גרסיה בפעם השנייה העונה. רוכב אספר על אופנוע הגאסגאס היה חלק מהקרב על הניצחון עם כ-15 רוכבים שונים, כאשר המובילים מתחלפים כמעט בכל פעם שנכנסו אל הפנייה הראשונה אחרי הישורת של 1,047 מטרים. גרסיה, אשר זינק מהמיקום השביעי, ניהל מרוץ מצוין וחצה את הקו לפני ג'רמי אלקובה, שזינק מהמיקום השני. שלישי סיים חאמו מאסייה, אבל קיבל עונש ואיבד מקום אחד בגלל שיצא מתחום המסלול בהקפה האחרונה. דניס אונצ'ו, רוכב Tech3 התורכי, היה זה שטיפס על הפודיום והמדרגה השלישית. זה היה הפודיום הראשון עבור הרוכב של הקבוצה הצרפתית והוא מתקשה לעצור את הדמעות. בן קבוצתו, איומו ססאקי, לעומתו לא חצה כלל את קו הסיום בגלל היי סייד בפניה מספר שמונה בהקפה האחרונה. ססאקי ספג זעזוע מוח והעביר את הלילה שאחרי המרוץ בבית החולים בברצלונה. בתום הסבב השביעי פדרו אקוסטה עדיין מוביל את האליפות אך הפער לגארסיה התכווץ ל-39 נקודות בלבד אחרי שהרוכב של אקי איו מסיים שביעי.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2 רמי גרדנר מציג מאסטר קלאס ומוכיח שוב כי הוא ראוי לחוזה שקיבל בקבוצת הלווין של KTM בקטגוריה הבכירה לעונה הבאה. גרדנר זינק והוביל את המרוץ מהמקום הראשון כמחצית מההקפות עד שבן קבוצתו ראול פרננדז עוקף אותו. גרדנר מאפשר לרוקי להוביל, לחסום לו את הרוח, לסמן את נקודות הבלימה עד שנאלץ לעקוף אותו חזרה שלוש הקפות לסיום המרוץ, אחרי שפרננדז לוקח קו רחב ולאוסטרלי לא נותרה ברירה. זהו הניצחון השני ברציפות של גרדנר וכעת הוא מוביל על בן קבוצתו בתשע נקודות. על הפודיום עמד לראשונה רוכב קבוצת פטרונס בקטגוריה האמצעית, קסאבי וירחה חוזר לפודיום אחרי הפסקה של יותר מארבעים מרוצים. מרקו בזקי השלישי בדירוג חוצה את קו הסיום רביעי ואילו סם לואס רק במקום השביעי.

 

כמעט 20,000 איש חגגו עם הרוכבים מסביב למסלול בקטלוניה, אך עבור רוכבי המוטוGP העבודה לא הסתיימה. רוכבי בקטגוריה הבכירה נשארים ליום מבחנים נוסף שאולי ייסע לרוכבי הונדה למצוא פתרונות לבעיות האחיזה, רוכבי סוזוקי (מיר ורוכב המבחן גווינטולי מאחר ורינס פצוע) יבחנו את מנגנון ההאצה החדש ובעיקר יוכלו הרוכבים של היצרנים השונים לרכוב ולהבין כיוונון ללא לחץ מרוץ. ואז כולם יפגשו שוב בסקסונרינג לסבב השמיני בעוד קצת יותר משבוע.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל