fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מוטוGP אראגון 2020: העונה ממשיכה להיות לא צפויה

מוטוGP אראגון 2020: העונה ממשיכה להיות לא צפויה

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Michelin, Suzuki Ecstar, Yamaha, Honda Repsol.

הדבר הצפוי היחיד בעונת 2020 של המוטוGP הוא שהיא תמשיך להיות בלתי צפויה.

בשמונת המרוצים האחרונים בקטגוריה הבכירה ניצחו שמונה רוכבים שונים עם ארבעה יצרנים שונים. על ימאהה ניצחו העונה קווארטררו, ויניאלס ומורבידלי. על גבי דוקאטי ניצחו דוביציוזו ופטרוצ'י. עם KTM ניצחו בינדר ואוליביירה ועם הסוזוקי אלכס רינס ניצח באראגון. סוזוקי יצאו המנצחים הגדולים של סוף השבוע הספרדי עם פודיום כפול שני העונה ועם ג'ואן מיר כמוביל טבלת האליפות אחרי עוד סבב עם תוצאות עקביות. מיר, שעדיין לא ניצח במרוץ מוטוGP אחד – ולא רק העונה – יכול לעשות היסטוריה ולהיות הרוכב הראשון שזוכה באליפות ללא ניצחונות בקטגוריה הבכירה, לפניו עשו זאת רק שני רוכבים – צ'אמפי הררוס בקטגוריית ה-80 סמ"ק ב-1981 ואמיליו אלזמורה – הסוכן של האחים מארקז – בקטגוריית ה-125 סמ"ק בעונת 1999.

הגריד שהוזנק למרוץ ביום ראשון היה גריד ללא אף אלוף עבר במוטוGP והיה הגריד עם מספר הניצחונות הנמוך בעידן המודרני, רק 37 ניצחונות. וזה בגלל חסרונו של מארק מארקז, שחזרתו מתעכבת בשל הפציעה ביד ו-ולנטינו רוסי, שהתגלה כחולה קורונה יום לפני תחילת סוף השבוע. לא ברור כיצד ולנטינו נדבק אך הרוכב מראה תסמינים ומחויב על פי הרשויות באיטליה וספרד להישאר בבידוד 10 ימים גם אם יתגלה כבריא בבדיקות החוזרות.

מהפול פוזישן זינק פאביו קווארטררו אחרי הקפה מרשימה במקצה הדירוג. קווארטררו התרסק פעמיים במהלך סוף השבוע, פעמיים בגלל צמיג קר ואופנוע שזורק אותו מעליו. לשמחת הצרפתי הוא סבל רק ממכות יבשות חזקות, אך זה לא עוזר לביטחון או לזמן המסלול וההבנה המלאה של הצמיגים במהלך מרוץ מלא. קווארטררו, שנדחק למקום השני אחרי זינוק מצויין של ויניאלס, לא הצליח להישאר בהובלה בגלל לחץ אוויר גבוה ולא מוסבר בצמיג הקדמי. רוכב פטרונס מתקשה לשמור על הקווים, איבד גובה וסיים במקום ה-18 וללא נקודה אחת בקופת האליפות "אנסה לאבד כמה שפחות נקודות או לנצח", הוא אמר בסוף המרוץ. כמה סימבולי המשפט הזה עבור רוכב שניצח שלושה מרוצים, אך גם סיים ללא ניקוד פעמיים. חוסר העקביות של הרוכב דירדרה אותו למיקום השני במרדף אחרי האליפות.

בן קבוצתו בעונה הבאה, מאווריק ויניאלס, זינק מצויין והפעם עם בקרת הזינוק האלקטרונית ולא ידנית כמו שניסה בלה מאן. הזינוק של ויניאלס היה כל כך מוצלח יחסית לזינוקיו של רוכב מונסטר אנרג'י ימאהה שבסוף היום ביקש בשיחת זום עם עיתונאים מסביב לעולם סבב מחיאות כפיים. על אף שוויניאלס סיים את המרוץ רביעי ומחוץ לפודיום, הספרדי היה מאוד מרוצה מההקפות הראשונות וגם מכך שבסוף המרוץ הצליח לסגור פעמים מול מיר והסוזוקי. ההבנה כיצד לזנק ושיפור קל בשימור הצמיגים עודדה את מאווריק אך הרוכב עדיין סקפטי לגבי מה ה-YZR-M1 מסוגל לתת לו ומתכוון להתרכז בצדדים החיוביים של הימאהה במרוצים הקרובים ופחות לנסות לשפר את מה שלא עובד. היכולת של מאווריק לסגור על מיר בהקפות האחרונות לאו דווקא הייתה קשורה אליו אלא יותר לצמיג הקדמי של רוכב סוזוקי. במרוץ באראגון הוא זינק יחסית גבוה מהגריד, טוב יותר מבשבעה סבבים העונה אך מיר שנתקע מאחורי ג'ק מילר והדוקאטי לא הצליח בגלל זה לשמור על הצמיג הקדמי כמו שעשה במרוצים האחרים. שלוש הקפות מאחורי האוסטרלי וזמן נוסף מאחורי מורבידלי וויניאלס מנעו ממיר להילחם על הניצחון מול בן הקבוצה שלו אלכס רינס.

רינס, שזינק מהמיקום העשירי בלבד היה רביעי כבר בפנייה הראשונה של המרוץ, הוא היה שני כבר בהקפה החמישית ולקח את ההובלה מוויניאלס בהקפה השמינית ונשאר שם עד סוף המרוץ. זה הניצחון הראשון עבור סוזוקי השנה והניצחון הראשון של רינס מאז סילברסטון שם ניצח בקרב עם מארק מארקז בפנייה האחרונה.

הפעם זה היה קרוב לקרב עם מארקז אחר, אלכס מארקז. "ידעתי שמיר נמצא אחרי" סיפר רינס בהתלהבות בתום המרוץ "ידעתי שהוא מנסה לדחוף ולעקוף אותי ואז שלוש הקפות לסיום ראיתי את השלט שהוציאה הקבוצה של אלכס מארקז והיה כתוב שם שיש לו פער של 0.4 שניות ממני וחשבתי לעצמי 'יו, עוד מארקז!!" אמר רוכב סוזוקי לאחר ניצחונו".

מארקז היה לא רחוק אך לא קרוב מספיק כדי להילחם הפעם על ניצחון ראשון. הרוקי של הונדה, שזינק נפלא מהמיקום ה-18 וטיפס בעקביות בדירוג עם רכיבה חלקה ובטוחה תוך שמירה על הצמיגים, סבל משני רגעים בהם כמעט ואיבד את הקדמי, מה שאילץ אותו לוותר על ניסיון לסגור על רינס לפניו. מארקז הצעיר מוכיח פעם נוספת שהוא ראוי למקום שקיבל בקטגוריה הבכירה. הפודיום הזה הוא ללא רוכבים שמתרסקים, ללא מזג אוויר גשום – כמו שאמר מארקז בסוף היום. רוכב רפסול הונדה, שבוע אחרי הפודיום במזג האוויר המאתגר של לה מאן, מפליא עם פודיום נוסף עבור הונדה, עבור רפסול ובעיקר עבורו. "אני מנסה בכל יום להיות טוב יותר" הוא אמר בסוף המרוץ "אדם טוב יותר, רוכב טוב יותר ולהיות מקצועי על המסלול ומחוצה לו" הוא הוסיף.

כמו מארקז, גם טאקה נקגאמי היה מהיר בהקפות האחרונות של המרוץ, רק שהזינוק של רוכב LCR לא היה טוב וטאקה חצה את קו הסיום חמישי עם עקיפה ברגע האחרון על פרנקו מורבידלי. היפני הוא הרוכב היחיד באליפות העולם שצבר נקודות בכל מרוץ וסיים את כולם בעשירייה הראשונה. עקביות שמעמידה אותו חמישי בדירוג העולמי ללא פודיום אחד. בן הקבוצה שלו, קאל קראצ'לו, שזינק מהשורה הראשונה סיים את המרוץ רק במיקום השמיני אחרי בעיות עם הקלאץ' עליהן השתלט רק בהקפה השלישית וגרמו לכך שהתדרדר לאחור בזינוק עד למיקום ה-13 במהלך ההקפה השנייה. למרות התוצאה המאכזבת יחסית, ההתקדמות של הונדה מעודדת. הבולם האחורי החדש של אהולינס עוזר לרוכבי הונדה עם היציבות ושימור הצמיג האחורי ונראה שלמרות שרוכבי הונדה עדיין לא מצליחים לשלוט בהקפות המהירות, ה-RC213V עקביים יותר במהלך מרוץ מלא יותר מאשר רוכבי ימאהה, דוקאטי ו-KTM.

מזג האוויר הקר יחסית בסתיו מקשה מאוד על רוכבי KTM המתלוננים על בעיות אחיזה עם עוד ארבעה מרוצים העונה, האוסטרים מקווים להשתפר ולמצוא פתרון לפני שמאבדים את כל זכויות הפיתוח לקראת 2021. בדוקאטי עדיין נלחמים עם הצמיגים כשדוביציוזו, אחרי זינוק מהמיקום ה-13 בלבד, חוצה את קו הסיום במיקום השביעי וזה אחרי שנתיים בהן סיים שני בארגון כסגן של מי שהיה השליט של המסלול, מארק מארקז.

בסוף השבוע הקרוב האליפות תישאר לסבב נוסף במדבר הספרדי. מזג האוויר צפוי להיות מעט חמים יותר, מה שיאפשר לרוכבים לעשות יותר הקפות במקצים המוקדמים של היום. המרוץ עצמו יוזנק בין המוטו3 למוטו2 ביום ראשון אך בשעה דומה לשעת הזינוק בסבב הראשון אחרי מעבר לשעון חורף באירופה (מקביל למעבר בישראל).

עם 100 נקודות בקופה, אליפות העולם מעולם לא הייתה צפופה יותר. מיר, שמוביל את האליפות צבר פחות ממחצית הנקודות שהיו נגישות לו העונה, הוא היה קרוב לנצח במרוץ בסטיריה עד הדגל האדום, הוא היה נראה קרוב לנצח בברצלונה, אך הייתה חסרה לו הקפה. האם הסבב השני באראגון יהיה היום של מיר? הרוכב של סוזוקי מתכוון לקחת כל מרוץ במרוץ, להתרכז בלהביא ניצחון ופחות באליפות, גישה שמאמצים כל הרוכבים המתחרים על האליפות השנה – והם רבים מאי פעם.

צמיגי מישלין היו הגורם המשפיע ביותר על תוצאות המרוץ באראגון. הרוכבים בחרו בין שתי תרכובות בלבד המדיום והסופט לצמיגים הקדמיים והאחוריים, כיצד הם ישפיעו על המרוץ השני עדיין לא ברור, האם יהיו הנחיות קבוצה ויצרן בדוקאטי? בהחלט ייתכן. גם רינס אמר שהוא מוכן להנחיות קבוצה כמו שהיו לו בעונת 2014 כשעזר לאלכס מארקז לנצח באליפות המוטו3 והאם ימאהה יכולים וצריכים לבחור במי מהרוכבים שלהם צריך לטעון לכתר כשפער הנקודות בין קווארטררו לויניאלס הוא רק 6 נקודות.

תוצאות מוטוGP

רוכב קבוצה זמן
1 אלכס רינס אקסטאר סוזוקי
2 אלכס מארקז רפסול הונדה 0.263
3 ג'ואן מיר סוזוקי אקסטאר 2.664
4 מאווריק וינאלס מונסטר אנרג'י ימאהה 2.88
5 טאקה נקגאמי LCR 4.57
6 פרנקו מורבידלי פטרונס ימאהה 4.756
7 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 8.639
8 קאל קראצ'לו LCR 8.913
9 ג'ק מילר פראמק דוקאטי 9.39
10 יוהאן זרקו אווינטיה דוקאטי 9.617
11 בראד בינדר KTM 13.2
12 פול אספרגארו KTM 13.689
13 אליקס אספרגרו גרסיני אפריליה 14.598
14 איקר לקואונה Tech3 15.291
15 דנילו פטרוצ'י דוקאטי 15.941
16 מיגל אוליביירה Tech3 18.284
17 סטפן בראדל רפסול הונדה 20.136
18 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 21.498
19 בראדלי סמית' גרסיני אפרילייה 25.3
20 טיטו רבאט אווינטיה דוקאטי 25.558
X פקו בגנאיה פראמק דוקאטי
XX ולנטינו רוסי מונסטר אנרג'י ימאהה לא השתתף
XX מארק מארקז רפסול הונדה לא השתתף

טבלת אליפות מוטוGP

רוכב קבוצה ניקוד
1 ג'ואן מיר סוזוקי אקסטאר 121
2 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 115
3 מאווריק וינאלס מונסטר אנרג'י ימאהה 109
4 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 106
5 טאקה נקגאמי LCR 92

עבור רוכבי אליפות המוטו2 למרוץ באראגון היו השלכות גדולות על אליפות העולם. לוקה מריני, שהוביל אותה ב-20 נקודות לפני הזינוק, התרסק במהלך המרוץ כשניסה לסגור פער מהמובילים. זה היה המרוץ השני ברציפות שרוכב SKY VR46 יוצא ללא נקודות, מה שאפשר לאנאה בסטיאניני ולסם לואס לסגור פער באליפות ועם ארבעה מרוצים בלבד הפער בין שלושת הרוכבים המובילים בדירוג עומד על חמש נקודות בלבד.

בן הקבוצה של מריני, מרקו בזאקי, שהוביל את המרוץ והיה בדרכו להוביל בזכות זה גם את האליפות, התרסק מההובלה כשנותרו רק שתי הקפות. ההתרסקות הזו הותירה את לואס כמוביל המרוץ כשרק שבוע לפני כן הבריטי היה באותו המצב כשג'ייק דיקסון התרסק מההובלה.
דיקסון, רוכב פטרונס, הרשים כשסיים רביעי ולפניו על הפודיום חורחה מרטין עם נקודות ראשונות מזה ארבעה סבבים ואנאה בסטיאניני במקום השני, פודיום שישי לעונה ומוביל המרוץ לאליפות. צמד רוכבי טנור אמריקן רייסינג סיימו בעשירייה הראשונה כשרמירז הרוקי חוצה את הקו במקום השישי והמכובד.

טבלת אליפות מוטו2

רוכב קבוצה ניקוד
1 אנאה בסטיאניני איטלטראנס רייסינג 155
2 סם לואס מארק VDS 153
3 לוקה מריני SKY VR46 150
4 מרקו בזאקי SKY VR46 130

מאז ארגנטינה בעונה הקודמת חיכה ג'אומה מאסייה לחזור לעמדת המנצח ובאראגון זה קרה סוף סוף עבור רוכב הונדה בקבוצת לאופרד. זה היה הניצחון הראשון עבורו עם היצרן היפני ומאסייה הפך לרוכב ה-100 המנצח עבור היצרן. המרוץ באראגון היה צפוף עבור רוכבי אופנועי ה-250 סמ"ק, אף רוכב לא הצליח לברוח קדימה ולפתוח פער כמו בשנתיים האחרונות והרוכבים החליפו מקומות בזכות הסליפ סטים בישורת הארוכה ובישורת הסיום ביציאה מהפנייה האחרונה. כך למשל איבד אלברט ארנס המוביל את האליפות שלושה מיקומים מטרים בודדים מדגל השחמט. רוכב אספאר סיים את המרוץ במקום ה-7 אך עם יריביו באליפות רק במקום התשיעי (צ'לסטינו וויאטי) וה-14 (איי אאוגורה) ולכן התוצאה של מוביל האליפות אינה נוראית כל כך. לצד מאסייה עמד דארן בינדר פעם נוספת על הפודיום ולראשונה ברמה העולמית, ראול פרננדז מסיים על הפודיום. טוני ארבולינו הממוקם עדיין רביעי בדירוג לא לקח חלק בסוף השבוע, האיטלקי קיבל הנחייה להישאר בבידוד אחרי שישב בסמוך לחולה קורונה במטוס מצרפת לאיטליה שבוע שעבר.

טבלת אליפות מוטו3

רוכב קבוצה ניקוד
1 אלברט ארנס אספאר 144
2 איי אאוגורה הונדה טים אסיה 131
3 צ'לסטינו ויאטי SKY VR46 126
4 טוני ארבולינו סנייפרס 115

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל מוטוGP אראגון 2020: העונה ממשיכה להיות לא צפויה

  1. תודה תמי! סיכום מירוץ מצויין וכיף לקריאה . התגעגעתי 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל